onsdag 4. februar 2009

Problemer med frøbestilling og betaling

I går lot jeg meg (igjen) lede ut i fristelse. Det var en fristende link til en engelsk frøside (Plant World Seeds)med noen irisfrø og div. andre frø jeg gjerne ville ha. Jeg bestilte og skulle betale, men da skjedde det noe som jeg ikke har opplevd før. Jeg fikk beskjed om at det var ikke kontakt med banken, og at jeg bare måtte sjekke alle opplysninger om det var noe feil og evt. prøve igjen. Jeg prøvde fem ganger, og hver gang var varene fortsatt i handlekurven. Jeg ga til slutt opp, men tenkte at jeg likevel skulle sjekke bank kontoen for å se om det var trukket noe. Det skulle egentlig ikke gå an når det ikke var blitt noen handel, men der tok jeg feil. Beløpet var trukket 5 ganger! Jeg sendte sporenstreks mail til de i går, og har i dag snakket med både de og banken. Dette stedet er et seriøst firma, og jeg har handlet med de før uten noen problemer. Min bank skulle overføre tilbake pengene jeg hadde betalt for mye, så sånn sett har det ikke skjedd noen skade. Men at det går an å betale for hver gang en prøver, og alikevel egentlig ikke får handlet er jo litt mystisk. Han i frøfirmaet sa at de hadde i de siste ukene hatt problemer med skandinaviske banker. Så sånt kan skje, men da vet jeg det til en annen gang at det ordner seg til slutt. Jeg skulle få noen ekstra frøpakker som plaster på såret for mine problemer sa han i Plant World Seeds. Det er jo hyggelig av de, selv om det jo egentlig ikke er deres feil.

En erfaring rikere, og noen frøpakker ekstra. En skal jammen passe på med betalinger til utlandet. I dagens verden med så mye svindel med nettbanker, så er det best å følge ekstra nøye med når en handler.

6 kommentarer:

  1. Så bra du skrev dette.
    Jeg må skjekke kontoen.
    Prøvde to ganger på samme måte i samme firma.
    Men jeg måtte bruke sikkerhetskortet til Nordea for å få betalt.
    Men jeg kommer nok til å bestille to ganger for det er mye fristende !!!

    SvarSlett
  2. Bra at vi får greie på slike 'feller'. Merkelig, egentlig. Godt at det ordnet seg til slutt.

    SvarSlett
  3. Ja, jeg skrev dette for jeg tenkte at det kunne jo være flere som har gjort det samme som meg. Jeg har Postbanken, og der har de også en sånn sikkerhetsbrikke som jeg brukte alle 5 gangene. Sjekk kontoen din, Mario, for da har nok du også blitt trukket to ganger.
    Det blir nok flere frøbestillinger på meg også ;-)

    SvarSlett
  4. Så lurt at du sjekket!
    Jeg ville vel aldri tenkt at beløpet kunne være gått ut av konto så lenge varen fremdeles lå i handlekurven.

    SvarSlett
  5. Ja Solfrid, du gliser vel nå.
    Jeg gikk rett i fella du satte opp *ler*

    Juni, det var bare et eller annet som fikk meg til å se etter. Det er jeg i grunnen glad for, men jeg tror nok at pengene hadde kommet tilbake igjen etter noen dager.

    SvarSlett