Viser innlegg med etiketten Lilium 'Dimention'. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Lilium 'Dimention'. Vis alle innlegg

torsdag 20. august 2015

Liljeblomstring, solhatt og roser...

Nå er det jammen på tide å vise frem noen liljer! Jeg har ikke hatt så mye fokus på de, for jeg har egentlig blitt litt lei de pga. alle liljebillene som jeg stadig kjemper en krig mot :(
Men jeg kan jo ikke gi meg, for jeg har mange  liljer i hagen. Knuste en liljebille senest i går...

Dette er 'Dimention' som blomstret for en måned siden

Det samme gjorde 'Cafe Noir'

Dette er min absolutte favorittlilje, nemlig 'Muscadet' som blomstrer akkurat nå

En orientalsk lilje som overlever her. De orientalske liljene har gått ut en etter en, men ikke denne. Disse kjøpte jeg fra Hyde i England i fjor. De er omtrent en meter høye, og er virkelig et syn nå. I år kjøpte jeg 10 'Muscadet' fra Eurobulb, men de har ikke begynt blomstringen enda for de står et annet sted i hagen. Men de er bare halvparten av høyden... Merkelig at det kan være så stor forskjell, men kanskje disse også blir høyere til neste år...?

Dette er min store stolthet akkurat nå. Det er Echinacea 'Double Pink Delight' som har overlevd fra i fjor. Ofte forsvinner solhattene i løpet av vinteren, men denne overlevde fra i fjor.

Dette er Echinacea 'Coconut Lime' som jeg kjøpte i vår


Dette er Echinacea 'Green Envy' som også ble kjøpt i vår. Håper at den overlever her!
Jeg synes blomster med grønne innslag er så vakre!

Knopp på Echinacea 'Magnus Superior' som også har overlevd en vinter. Kjøpte to planter i fjor, men bare den ene overlevde.

'Twice in a Blue moon'

'Evelyn'

'Claire Renaissance'

Ute ved kysten igjen!

 På torsdag var vi for første gang på hytta til yngste sønnen, for av mange forskjellige årsaker har det ikke vært mulig før nå. Vi kom dit ...