... og det er denne. Det er noe med fargene på den som jeg liker så godt.
Clematis 'Ivan Olsson' Den er oppkalt etter en svenske, ja :)
Clematis 'Romantika' igjen. Den får dere nok se mange bilder av, for den fargen er bare så vakker.
Og hva er så dette? Jo, det er en skakk Iris ensata som vokser i et forlatt bed med masse ugress. Irisen skal graves opp snart. Jeg hadde helt glemt den bort, men i går sto den plutselig der og blomstret.
Vi har fått vite at gravingen i hagen starter ca. rundt 1. august. Det er ikke mindre enn 4 personer som det må passe for på samme dag, så det skal ikke bli enkelt å få det til å passe for alle nei... Rørleggeren, graveren, konsulenten og til slutt en mann fra kommunen. Grøftene kan ikke graves igjen før han har sett på de. Hjelpe og trøste sier jeg bare...
Jeg tar med til slutt noen roser. 'Our Last Summer'
Det holder ikke med dobbel dose...
Nei, det ble trippel dose av nettopp 'A Whiter Shade of Pale' . Den er så riktblomstrende og det er så mange knopper på gang. Jeg har ikke mindre enn 3 stk. av denne, så det blir nok flere bilder av denne også :)
I dag får jeg hagebesøk langveisfra, og det gleder jeg meg virkelig til.
Ha en fin dag!


















