Viser innlegg med etiketten Clematis viticella 'Polish Spirit'. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Clematis viticella 'Polish Spirit'. Vis alle innlegg

lørdag 2. august 2025

Augustblomstring...

I går var det 1. august, og etter kalenderen er det nå den siste sommermåneden. Jeg håper og tror at det er feil. Med et varmere klima som vi også har fått her, så håper jeg  på  at det kan bli en varm og lang høst. 

 Jeg er som vanlig litt på etterskudd med bildene.

Noen av bildene er fra forrige uke, og noen ble tatt i går.


Clematis viticella 'Pernille'


Astilbe 'Hennie Grafland'


Denne kjøpte jeg to av i fjor, og angrer bare på at jeg ikke kjøpte flere, og i år har jeg ikke sett den til salgs noe sted. Hylotelephium telephium 'La Vie and Rose'


Jeg har fått beskåret noen store Rosa rogusa som har vokst alt for mye, og som også har satt mange rotskudd. Denne rosen dukket opp etter at den plutselig fikk mye lys :)
Den heter 'Novalis'. Den har jeg hatt i mange år. 


Denne liljen aner jeg ikke hva heter, men det gjør ikke noe. Den er overraskende stor til å vokse her. 


Daglilje / Hemerocallis. Denne er en "spider" variant. 


Denne har akkurat begynt å blomstre. Den heter Clematis viticella 'Polish Spirit'


Et helt nytt bilde av mine nye Heucherella 'Hopscotch'
De skal stå i halvskygge, og det får de der jeg har plantet de. Noen av sortene skal ha full sol, men ikke denne. 
Jeg er veldig glad i både heuchera og heucherella.  De finnes i så mange farger og varianter.

Ute ved kysten igjen!

 På torsdag var vi for første gang på hytta til yngste sønnen, for av mange forskjellige årsaker har det ikke vært mulig før nå. Vi kom dit ...