Dagene går og jeg henger ikke helt med i alt det som skjer i hagen, for nå skjer det så mye på en gang.
På lørdag var vi i bryllup, og mens vi var avgårde kom det 18 mm med regn tilsammen og 13,5 mm på bare en time. Det hadde vært lyn og torden, og regnskyllet hadde gravd ut deler av veien her. Pr. nå har det kommet hele 51 mm så langt i juni. Det er gledelig med så mye regn :)
Dette er en lønn jeg ikke har vist bilde av før nå.
I fjor måtte jeg ta opp en lønn som musene hadde ringbarket, og da ville jeg ha en som var maken den som døde. Denne er tofarget, men det er ikke så enkelt å se det. Lønnen heter Acer palmatum 'Shirazz'.
Rhod. yakushimanum 'Fantastica' som jeg måtte klippe mye ned i vår, men den blomstrer flott nå på de gjenværende greinene.
Primula sieboldii som sprer seg ved utløpere. Den er den siste primula som blomstrer her nå.
Denne er min favoritt, og den heter Primula sieboldii den også. Jeg har ikke noe sortsnavn på de.
Jeg er veldig glad i den tofargede blomsten på den.
Frodige juni hvor alt vokser så det knaker...
Her må det klippes veldig snart :)




















