Det er en uvirkelig verden vi opplever akkurat nå. Coronaviruset har snudd opp ned på mye, og det vi har trodd var trygt. Nå er en tur på butikken farefylt nok. Mange land i Europa stenger grensene, og her i Norge har landet også "lukket" ned. Utesteder, frisører, skoler, barnehager, hoteller og mye annet er stengt på ubestemt tid. Ingen vet hvor lenge dette varer eller hvem som blir syke. Dette skremmer meg veldig, men samtidig må en holde hodet klart.
Jeg har ikke hamstret, men samtidig har jeg handlet så mye at jeg ikke må gå på butikken på noen dager.
Med dette skumle bakteppet føler jeg at vi alle behøver å muntres opp, og da er det bare å finne frem noen blomster og naturbilder :)
De er flere år gamle, men de kan brukes om igjen. De kommer i tilfeldig rekkefølge.
Hvitveisteppe i skråningen her
Crocusblomstring
Dompap og snø hører sammen
Dette er på jordet ved siden av her. Der går det an å gå på ski når det er mye snø
Besøk på trappa av ekorn
Besøk i hagedammen her av en stokkand. Det var en utrolig opplevelse!
Løyntnantshjerte
Clematis 'Guernsey Cream'
Jonsknuten som kan sees på lang avstand flere steder i området.
Dusse bildene over her er tatt på Raje og som ligger i nærheten av Skrimfjellene og ikke så langt herfra. På et sted i nærheten der vokser det "ville" orkidéer.
Cypripedium calceolus
Der vokste også denne, Flueblomst, Ophrys insectifera
Cypripedium 'Ulla Silkens' som er i slekt med de "ville" orkidéene, men disse jeg har er kunstig formert i et labratorium.
Centaurea montana 'Black Sprite'
Sommerfugl og solhatt
Øyenstikker/Gullsmed/Dragonfly ved hagedammen her
Humler håper jeg å se mange av til sommeren!
Paeonia obovata blomstring er også noe jeg gleder meg til!
Jeg håper at bildene kan oppmuntre dere litt.
Ta vare på hverandre og dere selv!
Fortsatt god helg/weekend!