tirsdag 22. august 2017

Den aller søteste...

Gamle bilder blir som nye. Her om dagen hentet jeg frem speilreflekskamera som har hatt en lang ferie innerst i skapet. Jeg fikk tømt minnekortet, og der var det mange bilder fra tidligere i vår.
Da hadde vi daglig besøk av ekorn, og disse bildene er tatt ute og rett i nærheten av det. Det er min sønn som har tatt disse bildene, så jeg bare viser de frem :)

De er jo bare så vakre...



Er jeg ikke søt?

Nå har jeg fått riktig navn av Kathrine. Den heter Ringdue, Columba palumbus.
De er det faktisk noen av rundt omkring her. De bråker til tider mye her, men sånn er det med mange fugler :)

40 kommentarer:

  1. Flotte bilder av ekornet! Fint å få sånne fine overraskelser etter lang tid:)
    Fin fuglen også, som er en Ringdue, Columba palumbus. Skogdua er ikke så vanlig i Norge. Men Ringdua finnes det rikelig av. Kjennetegnes godt av den hvite flekken på halsen, som Skogsdua mangler.
    Og så blir det jo flott i bedene dine i innlegget under her!
    Ha en fin fin dag, Marit:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, jeg visste jo at bildene var der, men det har ikke vært prioritet.
      Det var fint å få oppklart hva den er, så da er riktig navn ringdue. Flott at du kunne riktig navn :)
      Den bodde en tid i et rede inne i grana og vi så den hver dag.

      Nå har jeg ikke sett den på lenge.

      Ja, nå har det blitt bra!

      Ha en fin dag du også, Kathrine!

      Slett
  2. Lovely, I think I see a Xmas card.....
    Your son did a good job, Marit.
    Gr Jan W

    SvarSlett
  3. Hej Marit!
    Vilka härliga bilder på ekorren, har inte sett till min på ett tag, dåligt med fåglar också. De var här när vi var bortresta och åt upp alla mina vinbär, lämnade inte ett enda bär. Hoppas de smakade gott.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Marika!

      Tusen takk! Det har ikke jeg heller, fornår jeg sluttet å fore fuglene i vår, så forsvant de. Huff da, det var jo ikke bra! Får håpe de smakte godt, ja.
      Ha det godt.

      Slett
  4. Hei Marit. Har du sett noe så nusselig. Meget bra bilder. Det blir flott i bedene dine. Litt av en jobb du har gjort i år. Fin dag til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Hanne-Lise. Ja, de er utrolig søte. Tusen takk!
      Ha en fin kveld.

      Slett
  5. Hello, the squirrel is a cute critter. The Wood pigeon is beautiful. Great photos. Happy Tuesday, enjoy your day!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hello,

      Yes, they are so beautiful both of them. Thank you!
      Happy Tuesday!

      Slett
  6. Beautiful squirrel and pigeon, Marit!

    SvarSlett
  7. Jättesöt ekorre, jag såg en här i morse när jag var ute med Lykke.
    Kram Maria

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de er så søte. De er mye ute i skogen.
      Klem, Marit

      Slett
  8. Jo, de er søte! Spesielt det som titter fram mellom grenene :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de er så søte. Det synes jeg også :)

      Slett
  9. Noen skikkelige blinkskudd din sønn tok der! Spesielt av ekornet.
    Og så lærte jeg meg det rette navnet på duene vi har i spanskehagen. Frem til nå har jeg kalt dem turtelduer :-)
    Ha en fortsatt fin dag

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det er fine bilder han tok.
      Ja, det lærte jeg også i dag. Turtelduer er jo et flottnavn det også :)
      Ha en fortsatt fin dag.

      Slett
  10. Fine billeder din har taget af egernet. Jeg kommer til at spekulere på, om den lever mere skjult i din have her i sensommeren.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, de er mye mer borte om sommeren. Da er de vel opptatt med å få barn, og dessuten så forer jeg ikke fuglene om sommeren. Så det er også en grunn til at de er borte :)

      Slett
  11. Hei Marit

    Flotte billeder sønnen har taget af egernet - imponerende!

    Når jeg ser egern heroppe er det altid på afstand - 20 meter eller mere.

    Ha en dejlig aften

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Karsten

      Tusen takk!

      Her er de mye mer tamme, fordi de kommer her og spiser fuglemat. Når han tok bildene kunne han nesten ta på det. Jeg satt på trappen her og så på, og det enset oss ikke. Om vinteren kommer den å banker på vinduet hvis det er tomt for mat. De er noen smarte og utspekulerte dyr :)

      Ha en deilig aften

      Slett
  12. Nej hvor er den sød, som jeg vist har skrevet før, så har vi slet ikke egern på Samsø, de er ellers søde.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de er så søte. Jeg kan jo forstå at det må være et problem å få ekorn til en øy, ja. Du får nyte mine :)
      Klem

      Slett
  13. Ååååå! Søteste hagevenner :)
    Vi har to faste ringduepar som kommer tidlig om våren og flakser rundt her hele sommeren. Svære fugler!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de er veldig søte :)
      De er gigasvære, og når de flyr av gårde så sier det flapp-flapp :)

      Slett
  14. Ekorn er virkelig noen søte skapninger, du er heldig som har de i hagen. Ringduer har vi her også, de spiser knopper av engkarse i plenen om våren.

    Ha en fin onsdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er de virkelig! Jeg er veldig heldig, ja. Ringduer er ganske vanlige rundt omkring. Søte de også når det bare er en av de ;)

      Ha en fin onsdag!

      Slett
  15. Nydelige bilder! Og ekornet er bare så søtt :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, de er veldig søte :)

      Slett
  16. Nåh... så fine billeder af ekornet

    SvarSlett
  17. Så flink sønnen din er til å ta bilder! Det går vel i arv:) De var kjempefine! Så søtt ekorn:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det er jo en liten mulighet ;)
      Ja, de er kjempesøte!

      Slett
  18. de spiser knopper av engkarse i plenen om våren.


    เย็ดสาว

    SvarSlett
  19. I think this is one of the most significant information for me.
    And i’m glad reading your article.
    But should remark on some general things, the web site style is perfect,
    the articles is really great : D. Good job…
    หนังใหม่

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...