søndag 25. november 2012

Helgegleder # 4...

På onsdag kveld så leste jeg hos Bettinas blad om en svensk hagebok som hun på det sterkeste anbefalte. Jeg er som kjent ganske lettpåvirkelig angående hagerelaterte ting, og vips så var boken bestilt... Jeg trodde vel ikke at det gikk så fort med postgangen fra Sverige til Norge, men i går lå altså boken i min postkasse.
Jeg har storkost meg med boken både i går og i dag, så jeg er veldig glad at jeg bestilte den. Jeg har riktignok mange hagebøker fra før, men de kan en aldri få for mange av...



Les om flere helgegleder hos Vivis hagerom

30 kommentarer:

  1. Det är så härligt att man kan få tips och idéer av andra bloggare:)). Fin bok du beställt. Jag har den inte själv.
    Man kan inte få för många trädgårdsböcker:)).
    Fin kväll till dig.
    Kram Maria

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er helt sikkert! :-) Det er en veldig fin bok, så den burde du få deg selv! Nei, hagebøker kan en ikke få for mange av :-))

      Ha en fin kveld du også. Klem Marit

      Slett
  2. Dette er min "bibel", leser i den ofte. Gratulerer til et bra kjöp! Samme forfatter har skrevet to böker til med samme opplegg. Den ene heter "Gräs och bambu" og den andre heter "Kryddväxter" (tror jeg). Ikke dumme de heller:-)
    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var en veldig fin "bibel", så jeg forstår veldig godt at du slår opp i den titt og ofte. Jeg vet ikke om jeg tør kikke på de andre du nevner... ;-))
      Ha en fin kveld, klem!

      Slett
  3. Welcome Marit!
    It is worth reading the book, we learn from them a lot of interesting information.
    Good night.
    Lucia

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you, Lucia!

      Yes, it is so much that we can learn from good books.
      Have a nice evening!

      Slett
  4. Ha, ha, ha! Snabba ryck! Hoppas verkligen att du blir nöjd, det tror jag att du blir. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, ja det var fort gjort å bestille den, og det gikk fort å få den hit. Jeg er så langt veldig fornøyd :-)

      Slett
  5. Så spennende. En kan ikke få nok av den slags. Oi...og med Solbrud på forsiden... Da MÅ jeg jo bare ha den:)Fin søndag til deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hagebøker kan en ikke få nok av, nei. Ja, det stemmer at det er solbrud utenpå. Det er en fin staude!

      Ha en fin kveld!

      Slett
    2. Hei igjen. Tenkte å bestille boken. Kan jeg spørre deg hvor du bestilte den og hvor mye frakten var? Tror ikke jeg klarer å vente til jeg skal over til Sverige om et par uker...)

      Slett
    3. Hvis du går inn på den bloggen som jeg linker til så kommer en videre der hvis du trykker på boken som er avbildet. Det gjorde jeg og fant det ut sånn. Boken kostet 196 kr og frakta kom på 188 kr. Adressen er:

      http://www.bokus.com/bok/9789113038391/perenner-inspiration-skotsel-lexikon/

      Slett
    4. Bare hyggelig å kunne hjelpe deg! :-)

      Slett
  6. Humf... Kan vi si at jeg lett går på en boksmell jeg også? Foreløpig er den notert, men jeg har bestilt siste boken til Claus :) God uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi er nok ikke alene om det, nei... ;-))Jeg har ikke bestilt den siste til Claus, så jeg får bestille den en annen gang. God uke til deg også!

      Slett
  7. Tillykke med den spændende havebog og god fornøjelse med den! Jeg giver dig helt ret - havebøger kan man aldrig få for mange af :-) Klem og rigtig god aften!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Nei, hagebøker og andre gode bøker kan en ikke få nok av, det er helt sikkert! Ha en god aften,klem!

      Slett
  8. Den är verkligen bra, ett gott kap.
    ha en fin vecka framför dig med bok och annat som skall göras.
    kram Meta

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det virker som det er en bra bok, så jeg er veldig fornøyd.
      Ha en fin uke du også!
      Klem Marit

      Slett
  9. Alltid flott med nye boktips!

    SvarSlett
  10. Herlig å kunne sette seg ned med hagebøker på vinterstid!

    Kjempe hyggelig at du ville være med på Helgegleder!

    Ønsker deg en ny fin uke! Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er nå som en har tid til det, for om sommeren er det full fart i hagen. Koselig å være med!

      Ha en ny fin uke du også!

      Slett
  11. Kjenner meg igjen når du nevner lettpåvirkelig :) Men så gir det så mye glede å gi etter for sånne fristelser :) Det er jo absolutt en billig fornøyelse uansett, ikke sant?
    Ønsker deg ei fin uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt at det er flere som er lettpåvirkelig! ;-)) Ja, det gir så mye glede, at det er absolutt verdt det. Billig fornøyelse, ja!
      Ha en fin uke du også!

      Slett
  12. Nei det er sant...enkelte ting blir det aldri nok av. Og lett påvirkelig når det gjeld hege.......ja det er det nok fleire som er :D
    Herlig helge gleder!!!
    Klem frå MarJE.

    SvarSlett
    Svar
    1. Da er vi flere som har mye til felles! Men du verden så mye moro vi får ut av lite :-)
      Klem fra Marit

      Slett
  13. Håller med, bra trädgårdsböcker får man aldrig nog av. Och den här tiden på året är det ju så mysigt att sitta och läsa också. Tack för tipset och ha det så bra!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er jo på denne tiden det er koselig å sitte inne og lese hagebøker. Alltid plass til en ny hagebok! :-)
      Ha det godt!

      Slett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...