tirsdag 27. november 2012

Fuglebilder del 2

Som nevnt før så er jeg veldig glad i dyr og fugler, og har ofte med meg fotoapparatet ute i hagen sommer som vinter. En av de små fuglene som jeg liker veldig godt er pilfink. De bygger rede under taksteinen på hjørnet av huset hver vår. De er mye i hagen og det har blitt tatt endel bilder av de.

Her har en forvillet seg ut i "fossen" ned til hagedammen

Pilfink på en frostrimet ledning

Vil du se flere flotte fuglebilder, så gå inn på Moseplassen!


22 kommentarer:

  1. To miło patrzeć na śliczne ptaszki w ogrodzie. Pozdrawiam.
    Det er hyggelig å se de vakre fuglene i hagen. Hilsen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er hyggelig å se de små fuglene ute i hagen.

      Slett
  2. Fine billeder af de små :-)
    Uh, hvor ser det koldt ud med rimfrosten ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det ser kanskje enda kaldere ut enn det var den dagen. Når det er sånn rimfrost, så er det som regel ikke mer enn to-tre minus grader :-)

      Slett
  3. Og en lille skovspurv. Der er også gråspurve, men dem er der ikke så mange af mere.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, det er sant, for de er nesten borte her. Jeg ser kun pilefinken. Den er så lett å kjenne igjen pga. den lille flekken på kinnet.

      Slett
  4. Pilfinkarna är så söta:). De är trogna gäster vid fågelmatningen.
    Så fina bilder du tagit.
    Ha en bra måndag.
    Kram Maria

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de er så søte og trofaste i hagen. Jeg liker de veldig godt. Ha en fin onsdag. Klem Marit

      Slett
  5. Dejlige billeder af skovspurven, Marit - dem har jeg også i min have. Klem og en god tirsdag til dig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er vel en fugl som er over hele Skandinavia. Den er så søt!
      Klem, og ha en fin onsdag!

      Slett
  6. Flotte billeder du viser af skovspurven, dem har jeg rigtig mange af i haven.
    Ønsker dig en god tirsdag:)
    Knus Hanner Bente

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er mange her også. De kommer noen ganger i store flokker. Ha en fin onsdag! Klem Marit

      Slett
  7. Kjempe fine fuglebilder. Jeg får aldri fuglene til å sitte stille lenge nok :)

    Ha en fin dag! Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, det ligger en utfordring i å være så stille som mulig. Ikke like lett bestandig.

      Ha en fin onsdag!Klem

      Slett
  8. Søt liten Pilfink. Kjekt å ha ulike fugler i nærområdet.

    God tirsdag til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de er så søte. Kjekt med stor variasjon i fuglelivet!
      Ha en fin onsdag!

      Slett
  9. Skjønne småpippa :D

    Hilsen Lisbeth :)

    SvarSlett
  10. Ja,de er trivelige foringsgjester :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er de, og veldig trofaste :-)

      Slett
  11. Jeg holder også meget af spurve. Her i haven kommer flokken af spurve op på 100 eller mere i løbet af vinteren, og de samles ved foderbrættet foran mit stuevindue. I sommers havde jeg også en rede oppe under taget og spurve forældrene fik to søde kuld unger.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig! Ja, det er slik det er her også, de har rede oppunder taksteinene. De fikk to kull her også. Det er så hyggelig med fugler i hagen sommer som vinter :-)
      Ha en fin onsdag, klem!

      Slett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...