mandag 1. november 2010

Deltagelse i Frøken Hagegjest

Dette er Frøken Politi som hver eneste dag patruljerer i hagen min. Hun elsker å sitte høyt oppe i et tre og overvåke hagen. Nåde den lille spurv eller kjøttmeis som spiser av hagens godbiter uten at hun har godtkjent det først!  Hun er en streng overvåker. Ingen andre får så mye som en liten bit en gang hvis hun vil ha det for seg selv.

 Det er sagt mye negativt om skjæra, og mange hater den som pesten. Men jeg liker den,  for tross alt er den en vakker fugl .

12 kommentarer:

  1. Herlig bilde :)
    Jovvist jeg er en av de som jager skjæra, men at den er pen er jeg enig med deg i.

    Flott at du er med på konkurranse!

    SvarSlett
  2. Den är väl lite som den fula ankungen bland andra fåglar, eller medlem om romfolket borde man kanske säga nu om dagen. Säkert inte lätt att tillhöra de opopuläras skara. Nog är hon vacker hon og.

    SvarSlett
  3. Fin utsiktspost hun har!
    Skjæra er vakker, men frekk og litt bråkete. Skal jamen se om jeg finner en hagegjest i bildene mine jeg også.

    SvarSlett
  4. Anne, her er det så mange skjærer at det hadde vært nyttesløst å jage de. De spiser snegler og oldenborrer, så jeg lar de være :)

    SvarSlett
  5. Mia, ja den er nok litt somd en stygge andungen. Den er litt utstøtt pga.at den er som den er.
    Men den er vakker ja.

    SvarSlett
  6. Berit, ja hun trives høyt oppe for å ha oversikt over alt her. Rene overvåkingstjenesten ;) Du finner helt sikkert en hagegjest du også!

    SvarSlett
  7. Ja, de ble faktisk kjempefine - mot alle odds!
    Jeg synes skjæra er flott jeg. Den får fine grønn- og blåfarger når sola skinner på den. Her hos meg forsyner den seg grovt av hjemmelaget meisebolle - og gjett om hun vil ha den for seg selv!

    SvarSlett
  8. Da jeg så overskriften trodde jeg du kom med et av de flotte bildene av stålormen "din". Eller var stålormen en sommergjest du helst vil glemme ;-)

    SvarSlett
  9. Tyra, så artig at også du lager hjemmelaget meisebolle! Jeg lager også det, og alle fuglene er helt ville etter de. Jeg må legge de i en egen beholder til småfuglene, ellers tar kråka alt sammen.

    SvarSlett
  10. Sagae, oops, den hadde jeg helt glemt at jeg kunne ta med. Jeg har nok fortrengt hele ormen ja, for den var en skikkelig ekkel hageopplevelse. Skjæra er langt hyggeligere ;)

    SvarSlett
  11. Herlig bilde av en streng overvåkningspolitifrøken :)
    Ønsker deg en fin helg!
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  12. Takk for det, Bekka! Ønsker deg en fin helg også!

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...