tirsdag 27. januar 2009

Hostaliste (kort versjon)


Jeg har en hostaliste her fra før, men den er med linker til bilder av de og er kjempelang. Så derfor lager jeg nå en kortversjon.

Jeg tar nye bilder hvert år, og har fått oppdatert hjemmesiden min med nye hostabilder.

Hostaen på bildet heter 'Fire and Ice'


Abiqua Drinking Gourd
American Halo
Ann Culpa
Antioch
Aristocrat
August Moon
Austin Dickinson
Banana Sundae
Birchwood Parcky's Gold
Blue Arrow
Blue Cadet
Blue Mouse Ears
Calypso
Cat's Eye
Cherish
Cherry Berry
Chinese Sunrise
Christmas Candy
Clifford Stingray
Country Mouse
Dancing in the Rain
Dark Star
Dew Drop
Diana Remembered
El Nino
Fireworks
Fortunei Albopicta
Fortunei Aurea
Fortunei Aureomarginata
Fortunei Hyacintia
Fortunei Obscura
Fragrant Blue
Fragrant Bouquet
Francee
Frances Williams
Ghostmaster
Ginko Craig
Gold Standard
Golden Tiara
Golden Waffles
Great Escape
Great Expectations
Gypsy Rose
Hacksaw
Hadspen Heron
Haku Chu Han
Halcyon
High Society
Hydon Sunset
Inniswood
Island Charm
Julie Morss
June
June Fever
Kiwi Full Monthy
Krossa Regal
Lady Guinevere
Lakeside Black Satin
Lakeside Dragonfly
Lakeside Kaleidoscope
Liberty
Little Black Scape
Love Pat
minor
Minuteman
Moonstruck
Night Before Christmas
Northern Halo
On Stage
One Man's Treasure
Paradigm
Paradise Joyce
Paradise Power
Patriot
Pilgrim
Pineapple Upsidedown Cake
Pizzazz
plantaginea
Aphrodite
Praying Hands
Purple Boots
Purple Haze
Queen Josephine
Red October
Regal Splendor
Remember Me
Reversed
Revolution
Risky Business
rupifraga ?
Sagae
Sankt Elmos Fire
Sea Drift
See Saw
sieboldiana Elegans
Sleeping Beauty
Spilt Milk
Stiletto
Striptease
Sum and Substance
Sum of All
Sun Power
Super Nova
Thunderbolt
Tokudame Aureonebulosa
Tom Schmid
Toy Soldier
Twillight
Undulata Albomarginata
Undulata Erromena
Undulata Mediomarginata
Undulata Variegata
venusta
venusta Minuet
Vera Verde
Whirlwind
White christmas
Wide Brim
Winfield Blue
Wolverine
Zounds

12 kommentarer:

  1. Fire and Ice er en meget vakker Hosta. Dessverre ble mitt eksmplar fullstendig nedgnagd av unevnelige, brune, slimete vesener i sommer (hevn, hevn!)

    Kommer seg nok igjen, men jeg må finne på snedige mot-tiltak...

    SvarSlett
  2. Ja, det var lista si det! Kortversjon liksom. Skulle likt å sett den LANGE lista :-o

    SvarSlett
  3. Ja Villrose, den er veldig pen synes jeg også. Enn så lenge har jeg ikke brune unevnelige i hagen heldigvis. Prøv å legge bark eller grus rundt den, og gjørdsle med helgjødsel. De liker ikke det.

    SvarSlett
  4. Marosa, hvis du går på siden min her og ser under etiketter, så står det hostaliste der. Det er den lange versjonen. Da ser du forskjellen ;-)

    SvarSlett
  5. Det var en respektabel liste, ja :-)

    SvarSlett
  6. Ja Sigrid, det er i hvertfall en lang liste. Hadde jeg ikke hatt den på pc'n her, så hadde jeg ikke husket halvparten. Det begynner å bli litt for mange for topplokket å huske navnene på...

    SvarSlett
  7. For en rålekker hosta på bildet.

    Og for ei liste. Har du alle disse i hagen din? *imponert*

    SvarSlett
  8. Og det der skulle lvære kortversjonen, liksom? (lol)
    Hosta er ei spennende planteslekt. Har også noen, men har ikke tatt helt av enda.

    SvarSlett
  9. Ja Sine, jeg har alle disse i hagen her. Jeg har samlet i mange år da ;-)

    SvarSlett
  10. Berit, langversjonen ligger under etiketter og hostaliste. Hvis du ser på den ser du bilder av alle sammen. Den er betydelig lengre ;-)

    Hosta er en spennende planteslekt, og det er utrolig mange sorter. Jeg tror det i hvertfall finnes over 4000 forskjellige, og da er min liste med 120 hosta bare småtteri... ;-)

    SvarSlett
  11. ....da er min liste med 120 hosta bare småtteri... ;-)

    Ja du kan få sagt det du ja :D
    Jeg vil nok ha kalt det en deilig lang liste jeg da ;=O

    SvarSlett
  12. Ja Assa, det kommer jo an på øynene som ser... ;-)
    Den er nok lang, men skal bli enda lenger tipper jeg i løpet av sommeren.

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...