fredag 23. januar 2009

Fristelser overalt...


I dag kom det en katalog i fra Hageglede, og de har fått en helt ny layout på det og ny hjemmeside. Jeg må innrømme at det ble nesten en bestilling på meg, men bare nesten. Jeg kommer til å gå konk hvis jeg ikke skjerper meg... ;-) Det har jo også vært så som så med kvaliteten på det de har levert før, så jeg lar det bero så lenge.

Snøen daler atter ned her, og nå er det full vinter igjen. I natt kom det 10 cm. Som om det ikke var mer enn nok snø fra før, så melder de om 15 cm med snø i morgen også. Knurr...


Har shoppet ny wok fra Tupperware i dag, og har bestilt ny komfyr som kommer til mandag. Her skal det kokes og bakes fremover... Kan jo innbille meg det i hvertfall ;-)


Bildet overfor er Primula sieboldii

13 kommentarer:

  1. Nydelig Primula, jeg har nok et for enkelt forhold til Primula...

    Handlesider holder jeg for tiden langt unna, det er nok som skal ryddes opp i...

    Ønsker deg en fin helg uansett snø!

    SvarSlett
  2. Den primulaen fant jeg i et helt valig hagesenter. Så den er nok ikke så uvanlig, men den er i hvertfall veldig søt når den blomstrer.

    Jeg misunner deg din viljestyrke, Randine :-)

    Ha en fin helg du også!

    SvarSlett
  3. Å jaaa...gjett om det er kjente takter. Jeg fikk også Hageglede i posten i dag og holdet på å falle for fristelsen. Men alle sluser må stenges og kjøpelysten stagges.

    Nydelig Primlua du har! Og koselig blogg :)

    SvarSlett
  4. Ha! Jeg skrev om akkurat det samme som deg. Har lagd den lista til Hageglede. Mye fint der i år, da?

    SvarSlett
  5. Glemte å si; jeg har ikke viljestyrke.

    SvarSlett
  6. Takk for det, Ninni. Ja, det er neimen ikke lett å ikke falle for fristelsen når en ser at det flotte i katalogene.

    Solfrid, jeg har nå nettopp satt opp den lista jeg også. Jeg har ikke viljestyrke jeg heller...Det bare murrer i bakhodet at bildene er veldig flotte, men har erfart mye rart med det som het Brummundal frø. Men nå er det jo nye som har tatt over, og jeg håper derfor at de leverer bedre varer.

    SvarSlett
  7. Jeg leverte ut Hageglede til postkundene mine idag, og snublet nesten i brøytekantene, flott bilde på forsiden, var det en Cosmos ??

    SvarSlett
  8. Jeg har også tenkt som deg: Det har jo også vært så som så med kvaliteten på det de har levert før. Tror ikke kvaliteten på varene bedrer seg selv om nettsidene og bladet har fått ny layout.
    Det er legne siden jeg handlet fra dette firmaet....
    Dessuten er jeg heldig om jeg får alle de frøene jeg allerede har i jorda i år :-D

    SvarSlett
  9. Bjørg, ja jeg tror det er en Cosmos som er på forsiden.

    SvarSlett
  10. Ingrid, ja det har jo vært elendig kvalitet på det de har levert av planter før, det vet jeg alt om for jeg har bestilt derfra noen ganger. Men jeg har bestemt meg for å gi de en sjanse til. Det var en syrinhortensia som frister meg sykt mye... ;-)

    SvarSlett
  11. Åååå. Jeg vil også ha katalog. Den er nok sendt via Oslo. Jeg har nok ikke husket å sende adresseforandring til dem.

    SvarSlett
  12. Den har ikke kommer her ennå. Kanskje jeg ikke får i år siden det er en stund siden jeg handllet sist. Men jeg koser meg sånn med å se på alt det lekre som jeg kunne ha bestillt...
    Jeg har nesten sånn forhold til plantekataloger som unger hat til leketøyskataloger.

    SvarSlett
  13. Sigrid, bare send de en mail, så får du nok katalog du også.

    Juni, ja den katalogen er akkurat som lekekataloger for barn før jul ;-) Noen ganger kan det være like greit at en ikke får katalogen tror jeg. Spesielt sånne svake sjeler som meg med null viljestyrke... ;-)

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...