tirsdag 4. desember 2012

Vinnerlykke...

Ja, i går hadde jeg virkelig flaks! Først så vant jeg frøpakker og hansker hos Hagebo, og på toppen av det hele så vant jeg en foringstasjon hos Anne på Moseplassen! Det er nesten ikke til å tro...

Som dere vet så er jeg veldig glad i dyr og fugler, og det passer jo ypperlig med en ny foringstasjon her!

I går var det masse fugler her, hele 4 nøtteskriker et lite øyeblikk. Jeg fikk ikke tatt bilder av alle fire, dessverre. De er veldig sultne nå som det er så kaldt. I natt på det kaldeste, så står værstasjonen på 16,9 minus... Det er alt for kaldt!!! I dag skinner solen, og det ser flott ut helt til en stikker hodet utenfor...

Småfuglene i lerketreet

Den har fryktelig lyst på de meisebollene

Den sitter lenge og bare titter på de...

Men velger heller en som ekorn antageligvis har prøvd å få med seg ;-))

Jeg ønsker dere alle en fin dag!


33 kommentarer:

  1. Tillykke med de dejlige gaver, Marit!
    Pyha, hvor er det dog koldt oppe hos dig. Så flotte bileder du har taget - her er der også liv og glade dage ved foderbrætterne. Mange solsorte på jorden og tre egern i hver sit fuglefoderhus. Klem og en god dag til dig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Madame! Ja, det er fryktelig kaldt her nå. Fuglene trenger mye mat når det er så kaldt. Klem, og ha en god aften!

      Slett
  2. Tillykke med dine gevinster.
    Kan se pt at du har - 14,0 grader - så koldt har vi det ikke, vi har - 3,0 grader, men pga blæsten, føles det meget koldere.
    Ønsker dig en god dag:)
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Hanne Bente! Ja, det er vært -14 grader her i hele dag. Det har vært sur og kald vind her også, så jeg aner ikke hvor kaldt det egentlig har føles ute. Ha en god aften. Klem Marit

      Slett
  3. Gratulerer med gevinstene! Så moro!

    Ja, nå er det kaldt. For kaldt for min smak men lite å gjöre noe med. Her snakkes det om snöstorm imorgen - det vil jeg ihvert fall IKKE ha:-)

    Ha en fin tirsdag i kulda!

    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Nora! Ja, det var skikkelig moro. Jeg skulle nesten ønske at det kom en snøstorm her også, for her trengs det mere snø. Ha en fin kveld i kulda du også!
      Klem!

      Slett
  4. Wow så artig, du er nok under en lykkestjerne nå i desembermørke.
    Så fine bilder, men det er kaldt for disse småfuglene våres nå stakkar.

    Ha en fin dag, Maritklem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, nå mangler kun den store lottogevinsten :-))
      Ja, det er synd på de små fuglene nå i kulden. Lurer på hvordan de overlever ute. Ha en fin kveld, klem!

      Slett
  5. Gratulere med vinnerlykke og fine premier. Koselig med flere fuglematere, det setter nok fuglene pris på.

    Ha en fortsatt fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de setter forhåpentligvis pris på enda flere fuglematere her :-)

      Ha en fin kveld!

      Slett
  6. Så supert med vinnarlykke....gratulerer igjen :))
    Men jammen er det bitkaldt hos deg. Skal tru om plantene frys på beina...litt i kaldaste laget. Her har det gått ned til 7,1 minus....uff for kaldt det også.
    Det er så fint å sjå alle desse fuglebilda dine. Slikt likar eg :))
    Eg har fuglehus og fuglematarar men eg har diverre ikkje kamera til å fange fuglane i. Det står på ønskelista. Men her er mykje fuglar og i dag dukka det opp ein gjeng nye. Må til å leite opp i boka å sjå kva det er for ein sort. Kjekt er det i vertfall og mat må dei få no i kulden.

    Kos deg vidare og fyr godt i ovnen så du ikkje frys, Klem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, og takk, MarJE! Ja, det er fryktelig kaldt her, og det ser ikke ut til å bli noe mildere i det nærmeste. Fugler er så flotte å se på, og de gir så mye glede. Jeg har også en fuglebok som jeg stadig kikker i :-)
      Jeg fyrer i ovnen så den gløder! Ha en flott kveld, klem!

      Slett
  7. Grattis! Kul med vinst. Vilken fin bild du tog i lärkträdet. Gillar de små blåmesarna. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! :-) Ja, de små blåmeisene er så pene :-)

      Slett
  8. Tillykke med dine fine gevinster :) Fuglene elsker at blive fodret her i den kolde tid, håber du nyder synet af de mange små pip!
    Her er det stærkt blæst og 8C, samt sol :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! :-) Ja, jeg nyter synet av de små fuglene hver eneste dag.
      8 grader hørtes veldig deilig og varmt ut! ;-))

      Slett
  9. Grattis Marit, och grattis igen. Två vinster, inte dårligt. Det var ju rena julafton. Nu kommer det helt säkert bli ännu mer aktivitet utanför din trappa :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk og takk, Mia! :-) Ja, jeg tror at jeg har fått julaften på forskudd nå :-)
      Håper de liker den nye matstasjonen!

      Slett
  10. Gratuluję szczęściaro :). Ptaki z pewnością są bardzo zadowolone z dodatkowego jedzenia u Ciebie. Pozdrawiam.
    Gratulerer på å vinne :). Fugler er sikkert veldig fornøyd med den ekstra maten med deg. Hilsen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Dziękuję Giga! Mam nadzieję, że ptaki będą szczęśliwi!

      Slett
  11. Grattis till vinsterna! Vad roligt!! Oj, vad kallt du har det. Lite "varmare" här nu med -5°.
    Älskar fågellivet:)). Det kvittras så härligt i trädgården, men tyvärr blir det ju mörkt så tidigt så det är knappt man hinner hem och får se dem i dagsljus.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja, det var veldig morsomt :-) Ja, da har du det mye varmere enn her, for her er det stadig vekk -14.
      Ha det godt. Klem Marit

      Slett
  12. Welcome Marit!
    Temperature of 16.9 degrees Celsius is dangerous for birds.
    For me, it arrives a lot of tits and blackbirds.
    Get sunflower and linseed.
    Regards

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you, Lucia! Yes, it is freeezing cold here, but I guess that they must be used to it. It is so cold every winter here.
      I feed them with sunflower seeds.

      Have a good night!

      Slett
  13. Kjempekoselig på foringsplassen din og gratulere med ny foringsstasjon. Her kommer den nok til god nytte! Regner med at det har vært travelt her også, men det var nok før jeg kom hjem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, jeg håper de setter pris på den nye foringsstasjonen. Det er nok travelt overalt nå, også hos deg! :-)

      Slett
  14. Stort tillykke :-) Det var også et dejligt billede af spurven i vandet! Men uha, hvor er det koldt hos dig! Her har det næsten været tøvejr i dag. Klart fuglene er meget sultne med næsten - 17, så fint du kan fodre dem godt :-)
    Klem Rose

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Haverose! Det har vært veldig kaldt nå, ja. I så kaldt vær trenger de i alle fall masse mat!
      Klem Marit

      Slett
  15. Tillykke med præmierne dejligt med en fuglestation, du har også mange fine billeder af fugle. Også i dag.

    SvarSlett
  16. Så gøy med så mye vinnerlykke på en gang, gratulerer! Fuglene som bor i nærheten av deg er jammen heldige med vertinnen sin :-) Du og andre her inne hjelper meg med å huske på dem også, så takk! Ønsker deg en god uke i vinterkulda!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, en må bare fore på nå som det har vært så kaldt. Det er det eneste en kan gjøre for de. Jeg tenker på at de må jo fryse noe forferdelig de også... Ha en fin uke du også!

      Slett
  17. Gratulerer :) Hi-hi, vant en foringstasjon selv jeg. Godt for de små fjærkledde vennene og ikke minst ekornene her.
    Vi krysser fingrene for snø med øyeblikkelig virkning.

    SvarSlett
    Svar
    1. Gratulerer til deg også, Tua! Her har det kommet hele 5 cm med snø i natt, og det er jeg veldig glad for. Ønsker meg mere snø nå når vinteren har kommet for alvor.

      Slett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...