søndag 23. desember 2012

Dykk i arkivet, bokstaven R...

På denne bokstaven er det mange kandidater!

Rhododendron yakushimanum 'Bluirettia' (tror jeg...)

Rhododendron yakushimanum 'Polaris'

 'Romanze'

'Rapsody in Blue'

'Razzmantazz'

'Remember Me'

Revebjeller

Her har det snødd endel igjen, men det er opphold og bare 3,5 minusgrader. Det er meldt mere snø i ettermiddag og kveld, så det kan fort komme 10-20 cm til her. I dag skal jeg pynte her og bake julekake. Det er bare kos i dag :-)

Jeg ønsker dere alle en fin lillejulaften!

30 kommentarer:

  1. Fine rhododendron og de to har jeg så ikke :) Romanze har jeg heller ikke, den ser fin ud. Revebjeller er fin fingerbølblomst på dansk, men det ved du sikkert.
    Rigtig glædelig jul Marit, eller er du med i morgen også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det trodde jeg nesten ikke var mulig med alle de du har ;-) Ja, jeg har fått med meg det danske navnet på de. Det er jo et godt navn, bedre enn det norske synes jeg. Det kan hende jeg er med i morgen ;-)) Gledelig jul til deg også, Lisbeth! :-)

      Slett
  2. Så smukke blomster, Marit! Jeg har flere rhododendronplanter, men ikke lige dem, du viser her. Her får vi også en masse sne i dag - lad os håbe, ingen af os sner inde :-) Rigtig glædelig jul ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig at du har flere av de du også! De er så flotte når de blomstrer. Det var jo flott at du har fått snø i dag, da skulle jo den riktige julestemningen være på plass! Nei, vi får da håpe at det ikke kommer så mye snø. Riktig gledelig jul til deg også! :-)
      ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

      Slett
  3. Jeg nyder hver dag dine sommerbilleder :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Nana! Det er alltid hyggelig å glede andre :-) ♥

      Slett
  4. Mange flotte planter i dag også! 'Remember Me' likte jeg godt, den må jeg notere meg.
    Ha en fin lillejulaften!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den er en flott hosta. Den vokser sakte, men er verdt å vente på. Ha en fin lille julaften du også!

      Slett
  5. Det var flotte blomster og bilder på lille julaften Marit.

    Nå har jeg begynt å sortere frø som skal i potter og jord på nyåret,
    og jeg gleder meg veldig til å se det spirer og gror.

    Jeg ønsker deg og dine gode og fredelige juledager.
    Klem fra Marit.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg har nettopp bestilt mere frø, så det skal snart såes frø her også. Ha en riktig god og fredelig jul du og dine også! Klem fra Marit

      Slett
  6. Nydelige Rhododrendron i vakre rosa farger. Den rosa rosen var lekker.

    Ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Ha en fortsatt fin søndag du også :)

      Slett
  7. Vad fin Razzmantazz är!! Jag har svårt att lyckas med solhattar, man jag måste prova igen. Rapsody in Blue har jag inte, och jag har sett en så fin kombination med Rose de Recht:)). Så kanske måste den också flytta in:)). Du är en fresterska där:)).
    Ha en riktigt fin JUL!
    Kram Maria

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er en fin solhatt. Du må nok bare prøve igjen, for før eller siden vil du lykkes med de! Det er gøy å friste deg, for du har også fristet meg med mange roser. Ha en riktig god og fredelig jul!
      Klem Marit

      Slett
  8. Wszystkie te kwiaty uwielbiam.Radosnej Wigilii . Pozdrawiam.
    eg elsker alle disse blomstene. Joyful julaften. Hilsen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you, Giga! Have a Merry Christmas you too :)

      Slett
  9. Dejlig lillejuleaften herfra. Skønne, farvestærke fotos...åh så smukke.

    Glædelig jul fra
    Katinka

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Gledelig jul til deg også :)

      Slett
  10. Ha en strålende kveld og en fredfylt og fin julaften Marit!

    SvarSlett
  11. Ha en fin kveld og en fredelig jul du også! :)

    SvarSlett
  12. Nydelige planter og bilder!!
    Eg vil ønske deg og dine ei fin og God Julehøgtid.

    Juleklem frå MarJE.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Jeg ønsker deg og dine en riktig god og fredelig jul!

      Juleklem fra Marit

      Slett
  13. Håber du julehygger, og fine fotos , jeg kan godt li den hosta "Remember me"
    Glædelig Jul :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er en fin hosta! Jeg hygger meg i julen, og ønsker deg og dine en gledelig jul! :-)

      Slett
  14. Smukke blomster og planter, Glædelig Jul til dig og dine kære :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Gledelig jul til deg og dine også! :-)

      Slett
  15. Och jag önskar dig en riktigt god och härlig jul! Riktigt fin idé med att dyka i ditt arkiv så att vi andra får njuta. Kram!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Bettina :-) Jeg ønsker deg og dine en riktig god jul!
      Klem fra Marit

      Slett
  16. Jag önskar dig en riktigt skön, varm och god jul!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Jeg ønsker deg en riktig god jul!

      Slett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...