lørdag 29. desember 2012

Noen vinterbilder før det blir plussgrader...

I natt har det snødd ca 5cm, og det er nå - 2,4 grader, men i løpet av kvelden i dag skal det gå over til regn. Jeg skulle ønske det hadde forblitt minusgrader, men det ser ikke sånn ut. Her er vi vant til å ha vinter til slutten av mars, og noen ganger til og med snø i april. Så det er alt for tidlig å håpe på at all snøen skal smelte nå. Jeg tok noen bilder på torsdag av snøen her akkurat mens solen gikk ned. Så på noen bilder er det sol, andre ikke ;-)

Dette bildet her tok jeg her en annen dag da det snødde veldig mye

Drivhuset med vinterdrakt

Gran med "litt" snø på...



Veien til drivhuset. Som dere ser er det litt snø her... ;-))




Dette er bilder av åsene rundt her, og sola er på vei ned.

Jeg ønsker dere en fin lørdag!

52 kommentarer:

  1. Det er meget smukt at se din have og landskabet med så meget sne! Nu får i nok en masse smeltevand. Her er der helt grønt nu, og det er diset og regner lidt. Ha' en fin lørdag, Marit, klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Enn så lenge så har det ikke blitt så mildt, men det blir det nok i løpet av kvelden. Ha engodaften, klem!

      Slett
  2. Så flotte vinterbilde!
    Skulle ønske det holdt seg slik, men den gang ei , her regner det i dag , i går var det så fint, ungene var ute å rente seg og herja i snøen , men i dag er det nesten bart, en typisk norsk vinter med andre ord:)
    Ha en fin helg!
    Klem Hanne

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er leit med dette milde været som har kommet, men vi får ikke gjort noe med det. Ha en fin helg også!
      Klem Marit

      Slett
  3. Så fine vinterbilder, Marit=) Jeg håper alltid at snøen forsvinner fort og at våren skal komme tidligere enn tenkt. Blir nesten alltid skuffet=) Er kommet en del snø her også, og nå blir det mildvær og regn, så regner med det forsvinner fort. håper du får ei fin helg=) Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er nok for tidlig å håpe på vår enda. Vi har nok noen lange vinter måneder foran oss enda. Ha en fortsatt fin helg du også! :)

      Slett
  4. Ja Marit, nog finnes det snö. Tror ikke mildværet eller regnet klarer å fjerne alt men det kommer ikke se like pent ut etterpå, for ikke å snakke om vekten på taket. Vi får håpe det utlovede regnet blir til snø i stedet.
    Ha en fin helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, vi har nok masse snø igjen etter denne helgen også. Men nå melder yr om mye mildt vær fremover. Jeg har vært ute og måket av drivhustaket i dag. Kan ikke risikere at det knekker av tyngden av snøen.
      Ha en fortsatt fin helg!

      Slett
  5. Så vackert med snön på åsarna!! Jättevackert med all snö.
    Här har vi +6° och ösregn.
    ha en fin lördag.
    Kram Maria

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Ja, snø vakkert. Ha fortsatt fin helg!
      Klem Marit

      Slett
  6. Nydelige vinterbilder - fantastisk farge på himmelen.
    Her meldes det også 6 plussgrader og regn i dag - stusselig, nå som vinteren ligger så fint.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er stusselig med dette mildvær. Det var så fint ute nå.Men vif år ta det med et smil :)
      God helg!

      Slett
  7. Flotte bilder fra et vinterkledd landskap rundt deg. Håper du slipper regnet, her regner og blåser det.

    Ha en fortsatt fin lørdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det hadde vært å håpe på opphold, men regnet har kommet her også. Fortsatt fin helg til deg også!

      Slett
  8. Åh, det er så flott nå som det er snø. Her er det også spådd varmegrader, og jeg må innrømme at jeg liker det ikke.

    Flotte bilder du har tatt!

    Ønsker deg en fin romjulshelg! Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, jeg liker heller ikke dette mildværet. Det var så fint her nå med masse snø. Ha en fortsatt fin helg!

      Slett
  9. Flotte billeder du viser. Her har vi + 8,9 grader og gråt vejr.
    Ønsker dig en god lørdag:) Knus Hanne Bente

    SvarSlett
    Svar
    1. Da har du det veldig mildt hos deg.Her er det enn så lenge bare 1 plussgrader. Ha en god aften. Klem Marit

      Slett
  10. Jammen er det godt med snø hos deg.Fantastisk flotte vinterbilder både med og uten sol.
    No var det så fint her også med snø men i går kveld snudde det brått om til mildvær og regn. I løpet av natta har nesten all snøen reist. Trist synest eg for det var så lyst og fint no og så er no det egstra beskyttande for plantene. Har vore alt for mykje barfrost her i vinter. Håper berre alt det nye eg har planta klarer seg. Kjenner at eg er litt engstelig for det...men ,men ingen ting eg kan gjere med :)

    Tusen,tusen takk for dine alltid hyggelige og informative kommentarar og svar både på min blogg og din.

    Vil ønske deg og dine eit Godt Nyttår.

    Stor varm Hageklem frå MarJE.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Ja, jeg har hatt godt dekke på plantene mine. Jeg skjønner godt atdu er engstelig for all barfrosten hos deg. Takk for alle dine hyggelige kommentarer! Jeg setter veldig stor pris på de :)
      Riktig godt nyttår til deg og dine!

      Varm hageklem fra Marit

      Slett
  11. Vakkert er det! med vinter :) Jeg har vel bare vært på Hvittingfoss på sommeren :) Vi har fått nær 10 varme grader og det er rett og slett veldig vått og grått. Men inne er det bra! God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er pent med snø her om vinteren, men det er penere om sommeren likevel ;)
      Det høres vått ut hos deg, men det er fint at det er bra inne! God helg til deg også :)

      Slett
  12. Så nydelige fine vinterbilder.

    Her har vi endelig også fåttlitt sne, og det var jaggu mæ på tide.

    Ha en firtsatt fin romjul,

    hilsen Lisbeth :O)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kan tenke meg at du har savnet snøen, så det er bra at du har fått litt! Ha en fortsatt fin romjul du også :)

      Slett
  13. Vilka vackra vinterbilder. Också här har vi fått plusgrader och regn. Fördelen är att snön kanske rasar bort från uterumstaken så jag får in lite ljus. Blommorna som står där för vinterförvaring börjar tycka det är lite för mörkt nu.

    Ha en fortsatt fin lördag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Jeg håper også at snøen raser av trærne her, for de er fulle av våt tung snø.
      Ha fortsatt fin helg du også!

      Slett
  14. Dear Marit!
    I admire at your beauty, a fairy-tale winter.
    Your winter photos are BEAUTIFUL!
    Lucia

    SvarSlett
    Svar
    1. Dear Lucia! Thank you for your kind words :)

      Slett
  15. Mmmm, de där fjällen du har runt dig. Det är så vackert!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er en fin utsikt mot åsene rundt her. Det er lite bebyggelse og et stille sted her jeg bor :-)

      Slett
  16. På sommaren vill jag inte se en endaste vinterbild, men nu, då är snöiga berg och granar, växter och hus, så vackert och njutbart. Och naturen runt dig som du har fotat, är fantastisk!
    Hej från Törnrosa

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, det vil ikke jeg heller se. Men akkurat nå er snøen så pen på alt ute, helt til alt smelter igjen ;-)
      Ha en fin kveld!

      Slett
  17. Fantastik natur på dine flotte billeder her, hvor idyllisk med sne over det hele :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Jan. Ja, snø er idyllisk på bilder ;-)

      Slett
  18. Så vill man se vintern -vit och ren -och inte gråsvart och farligt halkig som här. Fantastisk utsikt du har med vita fjäll. Hoppas inte allt regnar bort.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er redd for at i morgen er mye av snøen borte fra trærne. Det har blitt mildt her også, men ikke så mildt som yr meldte, enn så lenge. Det regner nok ikke bort med en gang all snøen her :-)

      Slett
  19. Jag menar all snö förstås!

    SvarSlett
  20. Så fine vinterbilder!
    Ha en fortsatt fin romjul!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! :-)
      Ha en fortsatt fin romjul du også!

      Slett
  21. Tak for de smukke vinterbilleder.
    Jeg vil hermed ønske et godt og lykkebringende nytår.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Jeg vil ønske deg og dine et godt nyttår også!

      Slett
  22. Hihi, det ser ut som ett gäng tomtar som är på väg till ditt växthus :))

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, kanskje det er Snehvit og de 7 små dverger som er på vei dit? ;-))

      Slett
  23. Wygląda to pięknie i może już tego śniegu wystarczy, bo Was zasypie :)
    Det ser vakkert og kan ha snøen bare fordi du spammet :)

    SvarSlett
  24. Yes, the snow is beautiful :)

    SvarSlett
  25. Herlighet........så masse snø.
    Her fra mitt (for øyeblikket) snøfattige landskap ser det voldsomt ut.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var mye snø her i går, men nå har det regnet i et døgn og jeg skal si at snøen har sunket mye i sammen. Vi er vant til det her at det er mye snø, så for deg som ikke er vant til det så det nok veldig mye ut ;-))

      Slett
  26. Oh Marit!!!
    I like to watch them!
    Your winter photos are so beautiful. They are like a fairy tale.
    I wish you good night.
    Regards
    Lucia

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you Lucia! It was much snow yesterday, but it has rained all night, and today it is not so much snow anymore.
      Have a nice day!

      Slett
  27. Hvor har I det smukt oppe hos jer, Marit! Dejlige billeder!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Nana. Ja, det er pent midt på vinteren her når det er mye snø :-)

      Slett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...