lørdag 1. desember 2012

Helgegleder # 5

Tid for helgegleder hos Vivi igjen. Uka går så fort og det er alt helg igjen. Denne helga er det pynting og baking som står for helgegledene, + en stor dose vintersport på tv. Jeg liker å se på langrenn og skiskyting, så det er nok å se på i helga.

I natt tror jeg det blir skikkelig kaldt, for det er minus 7,5 nå. Grøss...

Først litt solglede. Sola har vært fremme nå i flere dager etter at det sluttet å snø. Den er jeg alltid glad for å se!


Ferske julekaker

Lys i mørket er så koselig

44 kommentarer:

  1. Dette så jo veldig koselig ut=) Godt med helgegleder. Jeg har begynt å glede meg til juleferie og en pause fra det meste=) Fin lørdag til deg. Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Det kan jeg tenke meg at du gjør. Kos deg i denne tiden før jul da. Ha en fin helg!

      Slett
  2. Hei Marit.
    Her var det mye å kose seg med og over, jeg kjenner nesten lukten av hjemmebakst for de julekakene så fabelaktige ut.

    Ja vi får finne på litt inne, se sport og hygge oss nå som kulden setter inn.
    Maritklem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, vi får kose oss som best vi kan. Sport liker jeg godt på tv om vinteren.

      Ha en fin kveld, klem fra Marit

      Slett
  3. Julekaker, mums, det både duftre og lyser varmt fra din blogg idag, ekte glede. Jeg roter rundt etter mine lysestaker her.. finner dem sikkert etter hvert.
    Kaldt ja, men visste er det litt kos og :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, julekaker smaker godt :-) Håper du finner lysestakene dine da! Jada, bare det ikke blir 20 minus, så er det greit ;-))

      Slett
  4. Så koselig! De julekakene så veldig fristende ut!
    Fortsatt god adventshelg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :-)
      Ha en fortsatt fin helg du også!

      Slett
  5. Fine julekager! Hvor ser der koldt og vinterligt ud oppe hos jer. Her har vi en smule nattefrost, men ingen sne. God weekend :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det ble vinteren her nå. Litt snø og kulde er vi vant til :-)
      God weekend til deg også!

      Slett
  6. Det er hyggelige weekendglæder, du fortæller om, og lækkert med julekager. Her fik vi sne i dag, og jeg har været på julemarked på Kronborg Slot. Ønsker dig en dejlig aften, Marit, klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig at du også fikk litt snø. Det gir fin julestemning nå til advent. Ha en god aften, klem!

      Slett
  7. Färska julkkor.. Dom ser såå goda ut. Kram Pia

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de smaker faktisk ganske godt :-) Klem Marit

      Slett
  8. Gos julestemning hos deg:)
    Og det er skikkelig kaldt om dagen...fyrer og koser meg med innepusling:))
    God helg:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er koselig å finne på ting inne nå. God fyr i ovnen og innekos. Det er helt topp! Ha en fin helg du også!

      Slett
  9. Flotte koselige helgegleder hos deg!!!
    Så fine naturbilda var......to bilder i vidt forskjellig drakt.
    Mmmm synest eg kjenner herlig kakelukt......
    Veldig kaldt her også...full fyr i ovnen. Litt for kaldt til bar bakke.
    Nydelige juleroser i ditt forrige innlegg....eg beundra dei på bilda dine.
    Ha ein lun god kveld og ein fin advents Søndag.

    Klem frå MarJE.

    SvarSlett
    Svar
    1. De to bildene er tatt omtrent på samme sted, men med sol midt på dagen og soloppgang. Juleroser er noen flotte blomster, og jeg er så glad i de. Ha en flott helg du også!

      Klem fra Marit

      Slett
  10. Vilken härlig helgglädje! Så sött hjärta. Vad vackert med snö på fjället.
    Ha en fin kväll. Här är det -6,9°.
    Kram Maria

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :-) Det hjertet fikk jeg til jul i fjor fra min lille nevø. så det er jeg veldig glad i. Da er det nesten like kaldt hos deg da som her! Ha en fin kveld du også. Klem Marit

      Slett
  11. Men jösses, utsikten över de bergen. Fantastisk. Fin helg! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den utsikten ser jeg hver dag, for sånn ser det her fra kjøkkenvinduet mitt :-) Ha en fin helg du også!

      Slett
  12. Welcome Marit!
    I'm fragrant smell your cookies.
    Ah, must be delicious!
    Already you can see an aura of Christmas!
    Toasty night!
    Lucia

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you, Lucia! Yes, they smell and taste very good!
      Have a nice evening!

      Slett
  13. Mmmmm.....julekaker spiser jeg bare når jeg er i Norge. Husker godt når farmor ga oss nybakte julekaker med "godt smör" på når vi var barn:-)
    Ha en fortsatt fin helg!
    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, julekaker må spises med godt smør, ellers smaker de ikke så godt ;-))Ha en fortsatt fin helg du også, klem!

      Slett
  14. Ja det er dejligt, når solen skinner også om det er koldt. Og det er skønt at få tændt julelysene. Din julekage ser fin ud.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er tross alt bedre å se solen, enn den forferdelige tåken og regnet som har vært her så lenge.

      Slett
  15. Kjempe fin helgeglede! Tusen takk for at du ville være med denne runden også!

    God klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Vivi, og det er hyggelig å være med :-)
      Klem

      Slett
  16. Her var der desember stemning =)
    Så koselig!
    Nydelige bilder og masse helgeglede.
    Ha en fortsatt fin helg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, nå er det kosen og gleden som står i fokus. Desember er en hyggelig måned. Ha en fortsatt fin helg du også!

      Slett
  17. Hvor er det nogle smukke billeder du viser her. Ser der virkelig sådan ud i Sverige nu? Danmark er kedeligt og brunt endnu. Men sneen skal nok komme! Skønt indlæg.
    De bedste hilsner Mathias

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Mathias! Bare så du vet det, så bor jeg i Norge! Her er det kun 5 cm med snø, så det er ikke så mye enda. Men det ser sånn ut fra mitt kjøkkenvindu.
      Takk :-)

      Slett
  18. Kære Marit - hvor er din header fin med det lille sneklædte grantræ. Så snygt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Lone! Ja, grantre i snøen er pent :-)

      Slett
  19. Jak się ma tak dobrych sportowców, to się miło ogląda ich w telewizji. Pozdrawiam.
    Hvordan er slik en god idrettsutøver, er det fint å se dem på TV. Hilsen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de er veldig flinke. Både Marit Bjørgen og Justyna Kowalczyk. Jeg heier på begge to!
      Tak, są bardzo dobre. Marit Bjoergen i Justyna Kowalczyk zarówno. I dopingować oba!

      Slett
  20. Flotte "week-end billeder" du viser.
    Ønsker dig en god 1. advent:)
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha en fin 1. advent du også! Klem Marit

      Slett
  21. Det var virkelig en herlig porsjon med helgeglede. Alle gode ingredienser viser du frem. Kjenner duften av boller:)

    SvarSlett
  22. Ja, det dufter godt av nybakt gjærbakst! :-)

    SvarSlett
  23. Först 2 vackra bilder på snöklädda fjäll sen goa bullar och till sist lite hjärte ljus.
    Det kan nog inte bli bättre1
    Ha en fin vecka som kommer!
    Kram meta

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Meta! :-)
      Ha en fin ny uke du også!

      Slett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...