mandag 24. desember 2012

God jul!

I dag er det pause i bokstavleken, men det blir likevel et dykk i arkivet. I løpet av to dager har det kommet minst 30 cm med snø her, og i natt var det snøstorm. Jeg synes det er riktig koselig med så mye snø nå til jul, men nå januar kommer kan alt sammen smelte for min del. I romjula skal jeg så blodbeger frø, og da er hageåret offisielt åpnet! Det åpner egentlig den 21 desember når sola snur ;-)) Her i nord får vi aldri for mye sol, så den dagen er en festdag.

I dag får vi besøk av datter og sambo, og i morgen skal vi til min mor som har bursdag. Samme prosedyre hvert år, men veldig hyggelig. Da samles vi alle sammen i hele familien, og det er kjempekoselig.


Bilde fra desember 2010. Sånn ser det ut her om vinteren

Litt lenger nede i den samme veien

Julaften 2011

Jeg ønsker dere alle en riktig god og fredelig jul!

28 kommentarer:

  1. Jeg vil ønske deg og dine en riktig fin julehøytid!

    SvarSlett
  2. Ønsker deg en riktig god jul. Kos deg masse!

    Klem Vivi

    SvarSlett
  3. Tak, og jeg ønsker dig og dine kære en rigtig Glædelig Jul :-)

    SvarSlett
  4. Önskar dig en fridefull God Jul!

    Vackra bilder!

    SvarSlett
  5. Etr fredelig juleønske til deg.

    SvarSlett
  6. God jul fra oss i Humlehagen!:)Juleklem til deg!:)

    SvarSlett
  7. Så vackert! Vi har fått ca 15 cm snö i natt, så det blir en vit jul!! Det trodde jag inte:)).
    Önskar dig en riktigt God Jul!
    Kram Maria

    SvarSlett
  8. En riktigt God Jul önskar jag dig och dina nära.
    Julkram från Marika

    SvarSlett
  9. Ha ei riktig og fredfull god jul, Marit.

    Lisbeth ;D

    SvarSlett

  10. Kære Marit - så dejligt også at have fundet dig i havefællesskabet.
    Sender dig julehilsner fra København

    SvarSlett
  11. Ønsker deg en trivelig julefeiring :)

    SvarSlett
  12. Your header photo of the squirrel makes me smile.

    Have a wonderful time with your family and Merry Christmas.



    SvarSlett
  13. Och en god fortsättning på julen till dig! Kram!

    SvarSlett
  14. Dejlige billeder, Marit! Tænk at I har hele 30 centimeter sne - det må være smukt, men lidt besværligt, hvis man skal ud at køre. Rigtig glædelig jul til dig og dine kære! Klem

    SvarSlett
  15. Ønsker deg også ei God og fredfull Julehøgtid i lag med familien.
    Ja, no blir det kjekt med frøsåing igjen :))

    Juleklem frå MarJE.

    SvarSlett
  16. Jeg ønsker deg ei god jul, Marit! Det er en glede å følge bloggen din, og jeg gleder meg til fortsettelsen. Tusen takk for koselige kommentarer inne hos meg=) Kos dere og nyyyt livet=) Juleklem fra Vibeke

    SvarSlett
  17. Tusen takk for alle hyggelige julehilsener! Stor juleklem fra Marit

    SvarSlett
  18. Flotte billeder du viser.
    Håber at du har haft en god juleaften - ønsker dig og dine en god 1. juledag:) Knus Hanne Bente

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Hanne Bente. Ha en god 1. juledag du også! Klem Marit

      Slett
  19. Ønsker deg og dine en riktig God Jul!

    SvarSlett
  20. Tusen takk! Fortsatt god jul til deg :)

    SvarSlett
  21. ER koselig med masse snø til jul :) og helt enig med deg at etterpå er det ikke så farlig. Da skal jeg også finne frem blodbegerfrøene mine og så dem. Dette er første gangen jeg skal så slike...er det noe jeg spesielt jeg må passe på? Har MASSE frø, så håper jeg får til noen planter. :)

    SvarSlett
  22. De bør ha under varme og godt med kunstig lys. Noen bruker varmekabler på badet til de spirer og så setter de lyst etterpå. Lykke til! :)

    SvarSlett
  23. Jeg vil bare lige ønske dig og din familie en god jul.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Fortsatt god jul til deg og dine også!

      Slett
  24. God jul til deg og dine Marit, og tusen takk for mange hyggelige kommentarer gjennom førjulen. Ble riktig så optimistisk når jeg leste at du skal så - her er det godt over en halv meter snø - mer enn nok. :)Juleklem fra Anne Kari

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...