søndag 16. desember 2012

Dykk i arkiver, bokstaven N...

Bokstaven N var det ikke så mange planter her som begynte på, men til gjengjeld har jeg mange av en sort, nemlig Narcisser. Narcisser er jeg veldig glad i, og i høst plantet jeg riktig mange. Så jeg gleder meg veldig til det blir vår igjen! Jeg tar også med et par navnesorter på N... ;-))






'New Dawn'

'Nora Barlow'

'Neptune'

Her har det kommet masse snø det siste døgnet Det ble heldigvis ikke regn her, og det snør masse fortsatt. Her er det skikkelig julestemning med andre ord.  Ha en flott søndag!

29 kommentarer:

  1. Dejlige billeder, Marit - jeg har aldrig set narcisser med en helt fyldt blomst. Det lyder smukt med al den sne, I har fået - her er det tøvejr og sjap. Klem og rigtig god søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Madame :) Nei, det er helt forståelig, for de er ikke helt vanlige i salg. Ja, her er det mer enn nok snø, så jeg er glad for at vi ikke har fått det samme mildvær som hos deg. Ha en god søndag, klem!

      Slett
  2. Smukke billeder alle, jeg falder især for billedet af New Dawn, og Neptune er en skøn hosta, ser det ud til.
    Jeg har tænkt mig at tage din tråd op og starte med A, håber ikke du har noget imod det.
    God dag til dig
    Lisbeth

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Neptune er en vakker hosta for den er veldig blå i fargen. Det er bare hyggelig at du kopierer min alfabetisk reise i planteverden til din blogg :) God søndag til deg!



      Slett
  3. Åh, hvor narcisserne vækker lyst til forår! Dejlige billeder :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de er flotte på våren. Jeg lengter etter våren nå :)

      Slett
  4. Ljuvliga narcisser du har!! Längtar till våren:)). Och Nora Barlow är en riktig sötnos. New Dawn ville inte trivas hos mig så hon är tyvärr i roshimlen nu.
    Fin 3:e advent till dig.
    Kram Maria

    SvarSlett
    Svar
    1. Så synd at New Dawn ikke ville trives hos deg! Ha en fin søndag :)

      Slett
  5. Chciałabym już zobaczyć narcyzy w ogródku. Pozdrawiam.
    Jeg ville gjerne ha sett påskeliljer i hagen. Hilsen.

    SvarSlett
  6. Dejlige narcisser, glæder mig til at se dine nye narcisser til næste år, har selv plantet en del i efteråret, og glæder mig til at se dem i blomst!!
    Ha en bra søndag :)

    SvarSlett
  7. Ja, da har vi mye å glede oss til! Narcisser er så flotte. Ha en god søndag :)

    SvarSlett
  8. Flotte narcisser! Heldigvis får de stå i fred for hjort og rådyr.
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt at det noen slag som de holder seg unna! Ha en fin søndag du også!

      Slett
  9. Narsisser er flotte vårblomster og du har jammen mange ulike. New Dawn er en nydelig rose.

    Ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg samler på de også ;) Ha en fortsatt fin søndag!

      Slett
  10. Narcisser er nydelige. Fikk heldigvis satt en god del løk i høst, så jeg gleder meg også veldig til våren og lysere tider. Ha det godt! Hilsen Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Det erfintå ha noe å glede seg til! Ha en fin kveld.

      Slett
  11. Nydelige narsisser! jeg likte godt den fylte nr.5:)
    masse snø hos meg også..men idag striregner det...
    God søndag:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den liker jegogså veldig godt. Har kjøpt den fra Zimtrade. God søndag til deg også.

      Slett
  12. Åååå så flotte Narcisser. Får skikkelig vårfølelse når ein ser slike bilder.
    I løpet av natta har nesten all snøen tina, her er fleire varmegrader.

    Tok meg ei lita runde i hagen og jammen var det ikkje kome opp friske grøne blad på ei akeleie. Forstår ikkje korleis det har gått til med denne sprengkulden som har vore...men, men naturen er ikkje alltid lett å forstå seg på.

    Fin kveld til deg, Klem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det må være veldig mildt hos deg! Koselig å se akeleieblader nå, men det er jo rart at de kan dukke opp nå så tidlig. Her er det 40 cm med snø, men 0 grader akkurat nå.

      Ha en fin kveld, klem!

      Slett
  13. Gøy vinterserie du har her! Det er deilig å se på bilder fra vårblomstring - ikke lenge igjen nå :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, noe må en jo hygge seg med midt på vinteren. Heldigvis snur sola om få dager!

      Slett
  14. Narcisser er kjempeflott, håper du legger ut noen bilder til våren. Takk for stadig hyggelige kommentarer. Anne Kari

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg skal nok legge ut mange bilder til våren :)

      Slett
  15. Flotte billeder du viser på en grå mandag:)
    Ønsker dig en god dag - Knus Hanne Bente

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Hanne Bente! Ha en god mandag. Klem Marit

      Slett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...