lørdag 7. mars 2015

Spennende ting på gang...

Ja, nå er det vår i luften, og i morgen skjer det noe spennende i den virituelle hageverden. Det er sikkert flere som har fått det med seg, men jeg nevner det her i tilfelle noen ikke vet det. På selveste kvinnedagen 8. mars starter X-faktor opp igjen!

Anne på Moseplassen har arrangert dette før, og nå kommer altså 2015 utgaven, og da er det bare å henge med i svingene!

Nytt i år er det at det er bare to dager pr. audition, så det gjelder å være kjapp for å få vært med på alle fargene :) Fargen som starter opp i morgen er ROSA




Konkurransen er åpen for alle, men er naturlig nok mest myntet på Skandinavia, og premiene sendes bare innen Norge, Sverige og Danmark. Men for oss som bor her er det fritt frem, og bidragene kan skrives på norsk, svensk og dansk :)

Premiene er i fra Magnor glassverk. For de som ikke har deltatt før er det bare å gå inn på linken over til Moseplassen og lese seg opp på hvordan en deltar.

Jeg gleder meg veldig til dette!

God helg, og lykke til med X-faktor til de som vil delta!


32 kommentarer:

  1. Kul, jag läste om det:) Aha, rosa igen, undra om jag har fler rosa bilder;)
    Vacker julros.
    Ha en skön lördag. Jag har varit ute någon timme i trädgården och klippt och rensar. I like it:)
    Kram Maria

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er nok flere som har lest om det! Du har sikkert mange rosa bilder igjen :)

      Det høres deilig ut. Her ligger det fortsatt masse snø, men det blir mindre for hver dag som går.

      Ha en fin søndag!

      Klem, Marit

      Slett
  2. Tack för tipset Marit, det var kul att vara med. Ha det gott!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, da kan du helt sikkert være med i år også, Det er jo kult å være med ja :)

      Ha det godt!

      Slett
  3. Kjekt med ny runde med X-Faktor, husker godt de forrige.

    Ha en fin lørdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er veldig gøy med en ny runde!

      Ha en fin søndag!

      Slett
  4. Ja, endelig er X-faktor tilbake. Lykke til, Marit.

    Klem Vivi

    SvarSlett
  5. Hei Marit :)
    Tusen takk for at du skriver om X-faktor nå på forhånd! Helt supert! Nå håper jeg riktig mange blir med slik at vi kan få internett til å blomstre, både på hagebloggene og utenfor :D

    Klem Anne :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne! :)
      Håper du får riktig mange deltagere i år også! Det skal bli spennende å følge med på det :)

      Klem, Marit

      Slett
  6. Spændende - godt det starter igen, jeg kunne godt have tænkt mig det lidt før, nu skal vi jo i haven :)
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er godt at det startet igjen nå, men jeg forstår jo at du gjerne villa hatt det litt tidligere ;)) Vi har ikke like tidlig vår her som i Danmark, så det er nok forklaringen på at det ikke starter før nå.

      Klem

      Slett
  7. Ja ryktet går ;-)) Jeg gleder meg! God helg Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det gjør det :) Jeg gleder meg også! God helg, Marit

      Slett
  8. Så spennende da. Dette hadde jeg ikke fått med meg. Ha ei riktig fin helg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, dette er så gøy og spennende. Fint at du har fått det med deg nå :)
      Ha en fin helg du også!

      Slett
  9. Takk for tips. Det høres spennende ut. Og sånn en vakker julerose du har bilde av :-). Ha en fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, er den ikke vakker! Jeg elsker de julerosene :)
      Ha en fin helg!

      Slett
  10. Tak for tippet, Marit - det lyder meget med X-factor!
    Ha' en dejlig aften, klem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig, og håper at du blir med, Gitte!

      Ha en deilig dag, klem!

      Slett
  11. Det høres spennende ut :-)

    SvarSlett
  12. Hei Marit

    Ja, det er et super initiativ Anne der har taget!

    Ha en dejlig helg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Karsten

      Ja, det er det virkelig! Gleder meg til å delta :)

      Ha en deilig helg du også!

      Slett
  13. En speciell dag med Internationella Kvinnodagen!
    Vilken liten rosa skönhet på bilden!
    Ha en bra dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, en rosa blomst passer godt i dag!

      Tusen takk!

      Ha en fin dag du også!

      Slett
  14. Such a wonderful Hellebore I have not seen before, it is a double picotee....
    Have a nice sunny Sunday Marit!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you! I bought it last year. I love helleborus :)
      Have a nice sunny day you too! :)

      Slett
  15. This is so beautiful, Marit. Thank you so much for sharing. :)

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...