onsdag 21. desember 2011

Cliviafrø i posten

I dag kom de etterlengtede cliviafrøene i postkassa. De har vært på reise fra Kina siden 28. november, så det var i grunn på tide at de kom nå. Frøene var ferske og fine, og er nå lagt i vann før de skal såes om et par dager. Kjekt å ha litt å pusle med før jul...

Nå er jeg i mål med gaver, ribba ligger i kjøleskapet med salt og pepper og julepynten begynner å komme på plass. I går var jeg på gartneriet og kjøpte en hvit julestjerne og denne nissen. Jeg er ikke så glad i rødt, så en grånisse passer meg mye bedre :-)

Ha en fin førjulstid!

16 kommentarer:

  1. Lykke til med spiring. Hvis mine Cliviafrø modnes, kommer det kanskje noen herfra også. Blir i så tilfelle en overraskelse.... :)
    God førjul!

    SvarSlett
  2. orchis, så hyggelig av deg. Det skal bli spennende om jeg får spiring på de. Jeg vet de kan være vriene, så jeg får bare krysse fingrene.

    God førjul til deg også!

    SvarSlett
  3. Nie kupiony, ale świetny Mikołaj :-)
    Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt

    SvarSlett
  4. Hej Marit.
    Det lyder spændende med frø fra Kina.
    Flot nisse du har købt.
    Jeg har blogproblemer - jeg kan pt ikke skrive på min blog, kun se den.
    Ønsker dig en god torsdag.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlett
  5. God jul til deg også, Giga!

    SvarSlett
  6. Hanne Bente, ja det er alltid spennende å få frø i posten!
    Så dumt det var at du ikke får skrevet i din egen blogg. Får håpe det ordner seg! Ha en fin torsdag du også. Klem Marit

    SvarSlett
  7. Jeg tenker nok at det er godt å ha litt frø å pusle med, så blir du ikke helt arbeidsledig disse siste dagene før jul.
    Fin grånisse!

    SvarSlett
  8. Jag fick frö på en Clivia ett år men tänkte aldrig på att så dom.. spännande. Och även om jag gillar rött också så tycker jag dom grånissarna är så charmiga.
    Ha en riktig god jul nu:)

    SvarSlett
  9. Hei:)
    Takker for koslig kommentar hos meg...og en GOD JUL:))

    SvarSlett
  10. Clivia er flotte planter og du får ha lykke til med spiringen! Flott fjøsnisse du har kjøpt, ikke rød i det hele tatt.
    Jeg liker heller ikke julens røde farge...

    SvarSlett
  11. Mariann, ja frø er alltid godt å ha i hus, og de kommer nok i jorden i dag tenker jeg.

    SvarSlett
  12. mia, det var jo synd at du ikke sådde de cliviafrøene. Det er alltid morsomt å så egne stueplanter også. Ha en god jul du også!

    SvarSlett
  13. Inger Marie, god jul til deg også! :)

    SvarSlett
  14. Randine, der er vi veldig enige angående rødt... Hvite julestjerner liker vi også. Nei, det er godt at det finnes julepynt i annet enn rødt også.

    SvarSlett
  15. Hej Marit.
    Lige inde for at ønske dig og dine kære en rigtig glædelig jul.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlett
  16. Hanne Bente, tusen takk for din hilsen . God jul til deg og dine også! Klem Marit

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...