lørdag 17. august 2013

Regn, dråper og litt av hvert...

For å starte med gårsdagen så regnet det igjen godt her. Hele 20 mm med regn kom det, og jeg eksporterer gjerne litt regn til de som ikke får noe ;-) I morgen melder yr om det samme, men etter det skal det bli fint vær (håper jeg). Hagen er kliss våt og det var den også her om dagen. Da "fanget" jeg noen dråper etter regnet. Dråper på blader er så pene...


Dråper på Aïcha
Hostablad

Valmueblader
Knopper på Callicarpa, selv de er lilla...

Selvsådd solhatt, Echinacea

Min favorittdaglilje ved siden av en heucherablomst som matcher i fargen...

Variegert sedum

Til slutt et rosafarget skudd på Acer negundo 'Flamingo'

30 kommentarer:

  1. Så fine billeder - jeg holder meget af at kigge på regndråber på bladene. Men nu har I da fået regn nok for et stykke tid, og jeg håber, I snart får solskin. Ha' en dejlig dag, Marit, klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, ja dråper på blader er flott, og det finnes så mange forskjellige blader å ta bilde av. Vi har fått mer enn nok som det er, men allerede i morgen skal det bli både lyn og torden og selvsagt regn...
      Men etter det skal det bli solskinn her :-)

      Klem og ha en god aften, Gitte!

      Slett
  2. Lekkert, Marit. Har også vært ute å hagerusla denne solmorgen og klissklass våt hage. Fint lysspill i doggdråpene. Også i spindelvevet eter edderkoppen. Fin solfylt lørdag ønskes.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja, det var meget vått i dag tidlig. Spindelvev er flott å se på nå, ja. Ha en fin kveld!

      Slett
  3. Vil ikke ha mer regn nå, og i dag skinner solen :) Flotte dråpebilder. Ønsker deg en finfin lørdag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, det holder lenge med regn nå. Det har vært nydelig vær her i dag. Ha en god helg!

      Slett
  4. Hei Marit

    Også her har vi regn nu, og det er egentlig velkomment - jorden er kun fugtig de øverste 4-5 cm, under er den bare totalt tør.

    Fine billeder!

    En dejlig lørdag herfra!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten

      Jeg kan tenke meg at det var godt å få litt regn, men skal det monne noe må en minst få 20 mm.

      Takk!

      Ha en fin lørdag :-)

      Slett
  5. Ja takk, jeg tar gjerne en 20-30 mm regn.....gjerne på natten om jeg får velge:-)
    Så nydelige dråpebilder du har fått til! Nydelig var den Dagliljen også, jeg mangler blomster i den fargeskalaen her hos meg dessverre.
    Ha en fin lördag! Klem!





    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, hos deg har det ikke kommet mye regn i sommer, så jeg sender deg gjerne litt ;-)

      Takk!

      Ha en fin helg, klem!

      Slett
  6. Yes rain brings also beauty in the garden. We had some rain but it is not enough. I love your daylillies. Overhere the flowers of the daylillies are gone helas.
    Have a wonderful day Marit.

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you! I hope you get some more rain. Here there is still much daylilies who will bloom.

      Have a wonderful weekend, Marije!

      Slett
  7. Regn igen - ja når man får så meget er det heller ikke til at arbejde i haven. Så du får gerne sende til mig :) tre mm i nat er hvad vi har fået.
    Din daglilje er skøn, hvad hedder den??
    Ja og Acer Negundo synes jeg selvfølgelig også er skøn :)
    God dag til dig trods regnen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, når det regner så mye er det best å holde seg inne. Jeg vil gjerne dele regnet med deg :-)
      Den er en som jeg har sådd selv, så den har ikke noe navn.
      Ja, vi liker den begge to!

      Takk, og ha en fin weekend!

      Slett
  8. Snilt at du vil dele på godene, men vi har allerede fått mer enn nok regn her. Men det blir flotte bilder med regndråper på.
    Spent på callicarpaen din, om det blir bær på den.
    Ha en fin lørdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, dere har vel fått nok dere også. Bilder med regndråper kan være fint, ja. Ja, det er jeg også spent på. Det er små kuler der nå, men om de rekker å modne er en annen sak.

      Ha en fin søndag!

      Slett
  9. Vilken underbar daglilja...vet du namnet på den....=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Nei, det er en jeg har sådd fra frø, og den hadde ikke noe navn.

      God helg til deg også!


      Klem Marit

      Slett
  10. Så fine bilder!!

    Fin lørdag til deg og dine.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!

      God helg til dere også!

      Klem

      Slett
  11. Har vi eit godt utval i planter så kan vi ha mykje fint i hagen sjølv om det regnar så det fossar. Du har iallfall mykje fint, god helg!Nydeleg lønn.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er helt sikkert! Tusen takk!

      God helg til deg også!

      Slett
  12. Du har så utrolig mye morsomt i hagen. Det er alltid fantastisk å se på bildene dine. Skjønner godt at den dagliljen er en favoritt. Den var supersøt=) Og den der Flamingo var virkelig kul=) Håper det blir tørt og fint hos deg fremover. Goood helg=) Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Vibeke!
      Flamingoen er en av mine yndlingstrær pga. fargen som den får på sensommeren.
      Det regner i dag, men det skal bli bedre fremover, håper jeg i hvertfall ;-)

      God helg!

      Slett
  13. Flotte bilder av regndråpene! Jeg syns det er vakkert å se, selv om det også er vått :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, selv om det er vått så kan det bli mye fint ut av dråper :-)

      Slett
  14. Så vackra regndroppsbilder. I går hade vi trist regnväder, men idag kom sommaren tillbaka:). Så härligt med sol och värme.
    Snyggt med daglilja ihop med alunroten!
    Ha det gott
    Kram på dig

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja, det er absolutt best med sol og varme. Det var det her i går også, men i dag regner det igjen :-(
      God helg!

      Klem Marit

      Slett
  15. Herlige dråpebilder, du har virkelig sans for å fange inn det vakre med kamera - og se det som ikke alle andre ser.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Ingvill! Ja, det gjelder å ha øyne for det som ikke synes så godt ;-)

      Slett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...