lørdag 30. november 2013

Helgegleder # 45...

I går fikk jeg en pakke i posten som jeg har ventet på. Jeg bestilte i forrige uke den siste boken til Claus Dalby som heter "Den hvide have" , og i går så kom den endelig. Det er en koloss av en bok på hele 411 sider, og det er veldig mange flotte bilder der. Jeg elsker hvite blomster, og han har tatt med så mye fint i boken sin. Det er i fra Sissinghurst i England, fra hans egen hage i Danmark, og  fra andre hager både i Sverige, Danmark og Nederland.  Han har også med planter som passer til hvite blomster, grønne blomster, stauder, løker, og clematis, og også trær med blomster som er hvite til slutt i boken. Jeg leste i går så øyet ble stort og vått, og angrer ikke på kjøpet :-)  Det blir nok mye lesing i den fremover!



Se flere helgegleder hos Vivi

41 kommentarer:

  1. Det lyder som en skøn bog - Claus Dalby er virkelig inspirerende. Ha' en dejlig dag, Marit, klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er virkelig en fin bok!

      Klem, og ha en deilig aften!

      Slett
  2. Så fik du bogen! Det var godt. Men en skam at du ikke kunne købe den af mig ... Der er bare så mange skønne billeder at man bliver helt sommerglad :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var synd at jeg ikke kunne kjøpe den av deg. På den annen side hadde nok portoen blitt fryktelig dyr, for det er en meget tung bok :)
      Den inneholder skjønne bilder, ja!

      Slett
  3. Hello Marit!
    Have a great reading on Saturday and Sunday afternoon.
    Happy reading and admired.
    I wish you a sunny weekend.
    Greetings.
    Lucia

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you!

      Have a nice sunday afternoon!

      Slett
  4. Det høres ut som ei flott bok! Liker hagebøker! God helg og lesing!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er også veldig glad i hagebøker. Ha en fin kveld!

      Slett
  5. Dette må være ei flott bok å bla og drømme seg bort i :) Flott helgeglede.
    Takk for at du deler. Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, der er det lett å drømme seg bort! Klem

      Slett
  6. En koselig helgeglede.
    Jeg leser Astid Lingrens julehistorier til de minste og vi koser oss like mye alle sammen.

    Ha en fin helg.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Bøker er gode ting å ha, og spesielt om vinteren!
      Ha en fin kveld

      Klem

      Slett
  7. Den ønsker jeg meg til jul:)

    SvarSlett
  8. Altid dejligt med en god havebog, man kan sidde og drømme til!
    God advent
    JetteMajken

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er helt sikkert!

      God advent til deg også!

      Slett
  9. 411 sider burde række til et par dage :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det holder akkurat til det :) Men dette er en bok en kan ta frem mange ganger!

      Slett
  10. No to będziesz miała co czytać i oglądać. Z pewnością znajdziesz coś do swojego ogródka. Pozdrawiam.
    Vel, har du hva du skal lese og se. Sikkert du kan finne noe til hagen din. Hilsen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Yes, there was much plants there I wish to have in my garden.

      Slett
  11. Takk for tipset! Bra hageböker kan man aldri få for mange av.
    Ha en fortsatt fin helg!
    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hagebøker får en aldri nok av, nei :)
      Ha en fin kveld.

      Klem!

      Slett
  12. Jeg har sett litt av forhåndsomtalen på bloggen hans. Det ser ut til å være en flott bok!

    SvarSlett
  13. Høres ut som en flott bok! God helg :-)

    SvarSlett
  14. Hei Marit! Bare lukta av en helt fersk bok fra trykkeriet, skaper store forventninger. Har ønska meg den til jul. Det er så deilig med bøker som setter drømmer og fantasien i gang. Ha en fin helg! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne! Du vil ikke tro hvor fersk den luktet fra trykkeriet, og bare lukten gir store forventninger. Flott bok å ønske seg til jul, den gir mange timers drømming!

      Ha en fin kveld!

      Slett
  15. Marit this sounds as a wonderful book and I wish you many happy reading winter evenings near the fire, dreaming about beautiful gardens.
    Have a nice Sunday,
    Janneke

    SvarSlett
    Svar
    1. Yes, this is a fantastic book, and it gives many hours near the fire! :) Have a nice evening!

      Slett
  16. Den skulle jag gärna vilja ha! Förstår att det var många fina inspirerande bilder.
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvarSlett
    Svar
    1. Den er en flott bok, og du kan jo ønske deg den til jul! :)
      Ha en fin kveld

      Klem Marit

      Slett
  17. Have fun with your new book!
    Greetings, SK

    SvarSlett
  18. Det var en flott og spennende helgeglede, jeg elsker også hvite blomster og lar meg nok friste til å kjøpe boken.

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg vet at du også liker hvite blomster. Det er en flott bok :)

      Ha en fin søndag du også.

      Slett
  19. Herlig!
    Den boken er nok flott og mange fine ideer en kan studere utover vinteren:)
    Flott helgeglede:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er en bok en kan ta frem mange ganger! Mange gode idéer der :)

      Slett
  20. Det kan verkligen behövas såna böcker nu i den mörka tide, Jag gillar också hans böcker.
    ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...