fredag 29. november 2013

1. advent...

Blommig fredag igjen, ukene går så utrolig fort. Hvor ble det egentlig av november? På søndag er det 1. advent, og jeg har ikke litt på følelsen at det er jul snart. Ute ligner det mer på oktober enn snart desember.Jeg er ikke så veldig opptatt av jul og pynting, det må jeg bare innrømme. Det jeg venter på er at solen skal snu og vi får lengre dager igjen. Men litt pynter jeg jo til advent og det er mest lys, julestjerner og svibler. Jeg har en kurv med lys som jeg kjøpte fra Ellos for mange år siden og den må jeg ha frem hver advent. For ganske nøyaktig to år siden fikk vi katten Zfinx rett før jul, og her er et bilde av han tatt samme dag som vi fikk han. Kurven med lysene, julestjernen og Zfinx som sover er mitt advent bilde :)


Se flere flotte bidrag her:

43 kommentarer:

  1. Hei Marit

    Ja, det var en ok november - Ikke det mørke våde og triste jeg havde frygtet.
    Og om snart 3 uger vender det hele - hjulet har kørt en omgang:)

    Ha en dejlig helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten

      Ja, det har virkelig vært en fin november, for det kunne ha vært så mye verre. Det er godt å tenke på at solen snur om tre uker! :)

      Ha en fin weekend!

      Slett
  2. Det er et dejligt billede af lille Zfinx, der ligger rullet sammen :-) Her lokker alle julemarkederne nu, men der er ikke meget jul over det grønne landskab her heller.
    Ha' en dejlig dag, klem!.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Her snør det faktisk nå, så litt vinter er det her til søndag. Da er det meldt om varmegrader på søndag. Ha en god aften, klem!

      Slett
  3. Koselig bilde :) Gir ro å betrakte en sovende pus. Ha ei finfin helg, Marit.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja, det gir en egen ro :-)
      Ha en fin helg!

      Slett
  4. Så fin han är där han ligger Sfinx! Jag skulle ju gärna kunna ha katt igen men jag får njuta av era bilder istället. Pyntar inte heller särskilt mycket - bara några favoriter som hängt med länge... :-)

    Håller tummarna att jag får frön från grannlandet idag!

    Ha en fin helg! Carina

    PS har missat dina 'bokstäver' men ska ta mig en titt när livet blir lugnare i helgen :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er koselig med katt, og det er jo synd at du ikke kan ha katt nå. Det er veldig greit med enkel pynting, det synes jeg også er best :)

      Spennende med frø!

      Hyggelig at du kikker gjennom mine dykk!

      Ha en fin helg du også!

      Klem

      Slett
  5. Nydelig adventbilde av sovende Zfinx og blomsterkurv. her pyntes heller ikke så mye til advent.

    Ha en fin fredag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Nei, det holder lenge med litt pynting!

      Ha en fin helg!

      Slett
  6. Ej, hvor er Zfinx skøn som killing! - Ja, også som voksen, men der ER bare noget over killinger :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de er absolutt søtest som kattunger ;-)!

      Slett
  7. Önskar dig en skön och mysig första advent....=)

    Kram Ninni

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, og det samme til deg!

      Klem Marit

      Slett
  8. Härlig liten katt du har. Traditioner är viktiga så här års här kommer också det gamla fram och lite nytt med som också blir gammalt snart.
    ha en fin Advent
    Kram Meta

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, litt nytt og litt gammelt kommer frem her også!
      Ha en fin advent!

      Klem Marit

      Slett
  9. such a precious kitten! very nice christmas advent photo.

    SvarSlett
  10. Jag älskar din adventbild. Zfinx är ju helt bedårande söt. Och korgen från Ellos är också fin fast den får nog stå tillbaka lite för när jag tittar på bilden ser jag bara Zfinx :)

    Ha en härligt adventshelg!
    Kram Anita

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, han er absolutt søtest!

      Ha en fin adventshelg du også!

      Klem Marit

      Slett
  11. Koselig adventbilde, det da :-)
    Jeg gleder meg masse til jul og pynt og kakebaking hvert år. Kjekt å fråtse i lys og glitter og blomster på den aller mørkeste tiden!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er en koselig tid foran oss nå i mørketiden :)

      Slett
  12. Så fint og så søt sovende pus.

    God helg fra Marit.

    SvarSlett
  13. Undrade just om den katten, såg så söt och liten ut när jag såg bilden.
    Ha en riktigt mysig advent
    Vivian

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, bildet er tatt for to år siden, nå er han en stor katt :)

      Ha en fin helg du også!

      Slett
  14. Det var eit koselig bilde.
    Litt pynting og styring til jul blir det her i huset, men eg begrensar det. Likar ikkje dette hysteriet som er blitt. Det skal ver roleg og koselig, synest eg.
    God adventshelg, klem frå MarJE.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Nei, jeg synes også at dette med advent og jul har blitt i meste laget. Det enkle er det beste, rolig og koselig som du sier.
      God helg til deg også, klem!

      Slett
  15. Hello Marit!
    Lovely, nice picture. Your kitten took a nap.
    I also look forward to Advent.
    I wish you a good, quiet night.
    Good night.
    Lucia

    SvarSlett
    Svar
    1. Hello Lucia!
      Thank you! Have a very nice advent!

      Slett
  16. Så jättesöt bild!!
    Ha en fin adventshelg
    Kram Maria

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!

      Ha en fin helg du også!
      Klem Marit

      Slett
  17. Så søt katten er!
    Jeg ser også frem til at sola snur :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, alle ser nok frem til akkurat det! :)

      Slett
  18. Lovely! Nice to see a little summer in this cold season (here in Holland).
    ;-)

    I hope you'll have a great weekend!
    dzjiedzjee.blogspot.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you, Gert!

      I wish you a nice weekend!

      Slett
  19. For et nydelig lite nøste som ligger der:) Det er nok adventsstemning i seg seg selv! Jeg har ikke kommet i gang med noenting. Er ikke så julete av meg, men skal ha noen svibler i hus. Ha en fin adventshelg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Jannibele! Ja, han pynter veldig godt opp som det er. Jeg er heller ikke så julete, men kjøpte noen svibler i går. Det holder lenge til advent.

      Ha en fin helg du også!

      Slett
  20. ÅÅ så fin han är.
    Ha en underbar Advent!!

    SvarSlett
  21. Tusen takk!

    Ha en fin helg du også!

    SvarSlett
  22. Jag tänker som dig, på att snart vänder det. När julen är över är den nya växtsäsongen aktuell, först planering och beställning och sedan får vi gå till verket igen: Men julen firar jag stort däremellan. Ha det fint under helgerna!

    SvarSlett
  23. Ja, det er herlig at snart så er det på tide å så frø igjen når solen har snudd!Julefeiring er koselig :)
    Ha det godt!

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...