fredag 8. november 2013

Blommig fredag og helgeglede...

Dagen i dag har rast avgårde og det gjør resten av helgen også. Så derfor slår jeg sammen disse to tingene.

Temaet for Blommig fredag er Uskyldig?...

Mye som kan passe til det, og jeg velger meg disse bildene.

Hvite snøklokker som de første til å dukke opp av jorden. De er så søte og uskyldige der de spretter opp gjennom gamle blader tidlig på våren.

Hvite krokus som er selve symbolet på renhet og uskyldighet synes jeg...

Denne er ikke hvit, men like uskyldig og vakker! 

Denne her er veldig søt, men ikke uskyldig... :)


Se flere flotte bidrag her!

Dette ekornet er min helgeglede denne gangen. Jeg har ventet lenge på at det skulle dukke opp, og i dag var det endelig på plass. Det spiser opp all fuglematen, og er en skikkelig rakker. Men det er tilgitt, for det trenger mat det også.





Se flere fine helgegleder hos Vivi

26 kommentarer:

  1. the squirrels are pesky but so darn cute. they make me smile, too.

    SvarSlett
  2. Som jeg lengter etter krokus og snöklokker!!!
    Ekorn har vi iblant ved fuglematingen også, men det har ikke dukket opp ennå.
    Ha en fin helg!
    Klem!

    SvarSlett
  3. Vilken vårlängtan jag fick!
    Ekorren är så söt, men inte är den oskyldig inte:) . Kul att den kommer och besöker dig.
    Trevlig helg Marit
    Kram Maria

    SvarSlett
  4. Ja, vad kan väl vara oskyldigare än de första små snödropparna eller en liten ekorre...
    Fin tolkning.Trevlig helg.
    Kram Lotta

    SvarSlett
  5. Beautiful photos!
    Greetings, RW & SK

    SvarSlett
  6. Hvitt passer godt til temaet uskyldig. Hyggelig gjensyn med våren :-)

    SvarSlett
  7. Smukke billeder af både egern og blomster. Træpæonen er meget smuk, jeg taber næsten vejret af dens skønhed.

    SvarSlett
  8. Det er vel nok godt, at du har fået besøg af et egern - sikke nogle smukke billeder af det og også af dine blomster. Jeg har lavet to sider om egern i Bellas fotobog. De er slet ikke til at stå for.
    Ha' en dejlig lørdag, klem!

    SvarSlett
  9. Hei Marit

    Ja, egernet er en værre en - men super charmerende og festlig:)

    Du har ret Krokus er svær at overgå når de kommer der tidligt på våren - det glæder vi os til!

    Ha en dejlig helg

    SvarSlett
  10. Good photo's Marit....i like these krokus very much.

    wish you a lovely weekend.

    Joop

    SvarSlett
  11. Så vackra dom är när dom kommer om våren, de vita oskylidga blommorna. Och jag måste säga att din oskyldiga ekorre är väldigt söt. Så fina bilder du har fått av honom. Tycker speciellt om den där han sitter med maten mellan tassarna och äter.

    Önskar dig en fin helg!

    Kram Anita

    SvarSlett
  12. Jeg blir glad av å se de fine bildene dine=) Og så er det håp om at det snart er vår... selv om det er litt lenge til enda. Håper du får ei fin helg=) Vibeke

    SvarSlett
  13. Nice post! Thanks & Welcome for your comment and visit to my blog.
    Have a nice day! Cath.

    SvarSlett
  14. Snøklokker og Krokkus er vakre uskyldige vårblomster, vi kan bare glede oss til de er her igjen.
    Fine bilder av ekornet som kommer på besøk i fuglematerne.

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  15. De første uskyldige som kommer om våren, er de aller flotteste. Gleder meg allerede til våren, og løkblomstringen.

    Så utrolig koselig det må være å ha et ekorn på besøk. Jeg mater småfuglene, men har aldri hatt så flott besøk.
    Ønsker deg en fortsatt fin helg, og takk for at du delte din helgeglede. Klem

    SvarSlett
  16. Hei Marit! Er det noe jeg venter på om våren, er det snøklokker som borer seg opp, ofte i telen. Det er så spennende og morsomt å følge med ekorn når de raser opp og ned av stammene. Fine bilder du har tatt.Ha en riktig god helg! Annne

    SvarSlett
  17. Fine eksempler på både de uskyldige og de ikke helt uskyldige...
    De små og litt rampete er også til stor glede :-)

    SvarSlett
  18. så kul att ekorren har hittat tillbaka :)

    SvarSlett
  19. Gleder meg til snøklokkene kommer. Så artig med med ekorn i hagen.

    SvarSlett
  20. Flotte bilder Marit! Koselig med ekorn : ) Her har de ikke dukket opp enda, men jeg regner med de kommer nå når foringsplassen er flyt opp med godsaker : ) God søndag!

    SvarSlett
  21. What a great post Marit! How nice to obeserve a squirrel from this short distance ;-)

    Many greetings from the Netherlands,
    dzjiedzjee.blogspot.com

    SvarSlett
  22. Herlig tolkning av temaet!...det er slik at jeg lengter til snøklokker og ikke minst peonene:)
    Ønsker en fin ny uke:))

    SvarSlett
  23. Marit, I long for spring and its flowers.
    In my garden there are 2 inch hyacinth buds.
    How cold will it still be cold.
    The squirrel is cute. It's a very nice guy. You have to buy her peanuts.
    I wish you a nice week.
    Good night.
    Pa Lucia

    SvarSlett
  24. Hoppfulla bilder!
    Hej från Törnrosa

    SvarSlett
  25. Tusen takk for alle hyggelige kommentarer! :)

    SvarSlett
  26. Så fint gjensyn med vårens første blomster og så artige bilder av ekorn-jensen.

    God tirsdag fra Marit.

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...