søndag 26. november 2023

Tilbake til sommerfuglene...

 Er det noe jeg virkelig savner om vinteren så er det kombinasjonen  av blomster og sommerfugler. Jeg går fortsatt gjennom bildene mine, og et gjensyn med noen flotte dager i august gjør ikke noe nå. Nå skal det bli iskaldt i de neste 10 dagene, så minner om sol og sommer er nesten helsebringende ;)












Jeg lengter veldig etter både blomstene og sommerfuglene. Jeg vil minne om at det er bare en knapp måned igjen til solen snur.  Det skjer den 22 desember. I kjelleren har hvitløken jeg sådde fra frø/ bulbiller spirt. Hagesesongen 2024 har allerede startet. Ha en ny fin uke!

24 kommentarer:

  1. Hej Marit!
    Vilken vitamininjektion med alla fina bilder på fjärilar och vackra blommor. Ja det skall bli skönt med en ny trädgårds säsong igen.
    Ha en fin söndag /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Marika!
      Tusen takk. Ja, det er bildevitaminer vi behøver akkurat nå. Det skal bli godt når det blir vår igjen. Ha en fin søndag du også.

      Slett
  2. Ja nu är det bara att stå ut denna mörka årstid! Underbara bilder som vanligt...
    Kram från en kylig ö & Titti

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er helt sant. Tusen takk.
      Klem fra Marit som også har det kaldt.

      Slett
  3. I år skulle vi ret langt hen på sommeren, før der for alvor kom gang i sommerfuglene her i haven. Mon ikke også dine billeder er fra august? det kunne sommerfuglebusken tyde på.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det har du helt rett i. Alle bildene er fra rundt 20. august. Sommerfuglbuskene blomstrer så sent her.

      Slett
  4. Hello,
    Beautiful flowers and butterfly images. They make me wish it was summer time now.
    A lovely post! Take care, have a wonderful week!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hello,
      Thank you. Yes, I wish it too.
      Tane care you too, and have a great week!

      Slett
  5. Kjære Marit, mange hilsener til deg.
    Disse vakre sommerfuglene setter virkelig et glad smil på ansiktet mitt... ja, sommeren kommer tilbake. Det er som ying og yang - du må virkelig kjenne begge sider og forene dem.
    En klem til deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Viola,
      Tusen takk. Ja, de er jo så vakre, og jeg blir aldri lei av å se på de. Det er sant.
      En klem til deg også.

      Slett
  6. Det er utroligt flotte billeder, Marit - det kræver stor tålmodighed at fotografere sommerfugle. Ja, minder om sol og sommer er nemlig helsebringende. Klem fra Gitte 🥰

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Gitte. Ja, det er helt sikkert. De flyr rundt hele tiden. Det er nettopp sånn det er. Vi er heldige som har så mange bilder på lager. Klem fra Marit 🥰

      Slett
  7. Sommerfugler er nydelige. Det skulle vært mange flere av dem.

    SvarSlett
    Svar

    1. Ja, de er så fine, og det er helt sikkert at det skulle vært flere og enda flere sorter av de.

      Slett
  8. Otroligt vackra bilder Marit! Och härlig att titta på när vinden viner utanför fönstret och marken är vit. Imorgon väntas snöstorm här. Hu ... Det känns nästan som vintern kommit för att stanna. Du får gärna lägga ut fler sommarbilder :)

    Önskar dig en fin inledning på veckan!
    Kram Anita

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Anita! Ja, ikke sant. Her er det ikke noe vind, men det har snødd litt i hele dag. Huff da! Får håpe at det ikke kommer så mye snø da. De har nok kommet for å bli ja. Her melder de om - 16 grader til neste søndag, og det skal holde seg veldig kaldt her de neste 10 dagene. Jeg ønsker meg 10 cm med snø nå :)
      Jeg har så mange bilder fra i sommer, at det kommer garantert flere bilder ja :)

      Ønsker deg også en fin ny uke!
      Klem, Marit

      Slett
  9. Ja vi kan næsten ikke vente på at dagene bliver længere igen og insekterne kommer tilbage til haven.

    SvarSlett
    Svar

    1. Det er helt sant, for jeg lengter veldig etter at dagene skal bli lengre igjen. Insektene er noe som vi bare må ha i hagen, og det er jo hyggelig å få besøk av de.

      Slett
  10. Dejligt med sommerfuglebilleder, i min gamle have så vi mange, men her har desværre ikke set mang her.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er helt sikkert at det er. Så synd det er da! Jeg håper at du ser flere til neste år!
      Klem

      Slett
  11. Hei Marit!
    Nydelige bilder av sommerfugler og planter! Herlig å se :)
    Lett å lengte nå, men godt du har både foto fra sommeren og spirer i kjelleren.
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Edgar!
      Tusen takk. Ja, det er godt å ha mange sommerminner nå. Ha en fin uke!

      Slett
  12. Maravillosas mariposas y flores, me gustan muchísimo. Abrazos.

    SvarSlett

Mange blomster, og en flyvende gjenstand observert...

Jeg starter i dag med å vise en orkidé/ Cypripedium som jeg kjøpte flere av her på det lokale gartneriet. De har ofte veldig mye spennende, ...