lørdag 18. november 2023

Hjelp!

 

Nå trenger jeg hjelp av datakyndige folk som selv har blogger.com  til å få endret tilbake startsiden på bloggen. Ikke det som har med malen å gjøre, men selve hovedsiden. Dette blir vanskelig å forklare, men jeg prøver.

Jeg var så dum at jeg klippet og limte inn den artikkelen om katter som sto på klikk.no.  Etter det har selve hovedsiden på bloggen blitt mye bredere og da i et annet format enn den var før. I steden ligger det nå en tykk hvit strek/ kant der hvor søkefunksjon, nytt innlegg, utforming og logg ut skulle ha vært  på min blogg.  Altså øverst på bloggen. Den hvite kanten ligger rett over der hvor det står Marits hagedagbok. Hvis jeg går inn på der hvor dere skriver kommentarer så er alt som det skal. Det er altså hovedsiden som har endret format. Jeg har lett overalt om endring av det meste på bloggen, og har også prøvd å endre selve malen for å se om det hjalp og det gjorde det ikke. Nå står jeg helt fast. Håper noen forstår hva jeg mener. Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg får gjort om på det brede formatet som hovedsiden er på nå. Det er bare jeg som ser den hvite kanten som ligger der, men det skal da være mulig å få oppsettet på siden tilbake sånn som det var?

Startsiden er lik på tablet/ nettbrett/ telefon og laptop. 

Er det noen som forstår hva jeg mener, og vet hvordan jeg endrer dette?

😖😖😖 Sånn føler jeg meg akkurat nå...


16 kommentarer:

  1. Øv, hvor irriterende! Jeg kan godt se den hvide bjælke på dagens indlæg og på katteindlægget, mens den er ikke på de tidligere indlæg. Hvad med at slette katteindlægget helt? Måske hjælper det overhovedet ikke, men det er til gengæld et enkelt indgreb.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Marie, jeg fulgte ditt råd og nå er problemet løst! 🥰

      Slett
    2. Alletiders! Det var dejligt let.

      Slett
    3. Ja, det var utrolig lett å gjøre det. Jeg tror jeg har sett på alt som endres kan på bloggen i dag uten at jeg fant ut av det. Det er godt at jeg kan spørre om råd på bloggen 😊

      Slett
  2. 5 sekunder senere: nu ser jeg kun den hvide bjælke på katteindlægget????

    SvarSlett
  3. Ja, det er fryktelig irriterende. Jeg ser den hvite bjelken på alle innlegg, og selve hovedsiden og alle andre sider jeg er inne på er forstørret på et vis. Ja, kanskje det hjelper å slette hele innlegget, for det var da jeg postet det at dette startet.

    SvarSlett
  4. Jeg har vist prøvet det samme, men jeg kan ikke huske, hvad jeg gjorde :(
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg fulgte Maries råd og slettet hele innlegget. Da ble alt i orden igjen. Puh...
      Data er til tider vanskelig, og samtidig finnes det heldigvis enkle løsninger bare en vet om de.
      Takk for at du fortalte om at du også har opplevd noe lignende. Da er det ikke bare meg som sliter 😊
      Klem

      Slett
  5. Når du limer inn ting fra andre steder må du merke hele det innlimte område og klikke på den T med srewk over. Da fjærner du koding som ligger i teksten som har blitt med i utklippet tekst. Akkurat som du limer inn tekst fra foreksempel aviser.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for et veldig godt råd. Det er sånne ting jeg ikke har visst, men da skal jeg prøve å huske på det en annen gang.

      Slett
  6. Godt du fikk hjelp, jeg har ikke peiling på sånt. Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er jeg veldig glad for, og det har ikke jeg heller. Så det er godt at det finnes noen kloke hoder i bloggland som en kan spørre.
      Ha en fin kveld.

      Slett
  7. Men så konstigt att det kunde bli så. Man ska ju kunna kopiera in en text utan att det förstör utseendet på bloggen. Men vilken tur att du fick hjälp och att det löste sig :)

    Önskar dig en fin lördag kväll!
    Kram Anita

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var veldig merkelig, men det var tydelig at det jeg kopierte og limte inn overstyrte bloggen. Helt rart ja. Jeg er veldig glad for hjelpen jeg fikk ja, for beg prøvde alt mulig i dag som kunne endre det.

      Ønsker deg også en fin kveld,
      Klem, Marit

      Slett
  8. Me alegra que ya lo hayas solucionado. Besos.

    SvarSlett

På skattejakt i egen hage...

 Nå kommer det opp planter både her og der, og jeg har vanskelig for å henge med. Jeg har fått renset flere bed de siste dagene. Jeg har en ...