tirsdag 28. november 2023

Litt snø pynter veldig opp...


 I går kom det helt uventet litt snø. Det startet på formiddagen, og det varte helt frem til kvelden. Det var så lett og luftig snø, og det ble ikke noe mer ut av det enn at bakken ble hvit igjen. Snøen gjør at det blir litt lysere ute. Bortsett fra snøen er det få lyspunkter fremover angående været. Det skal bli kaldt i minst 10 dager fremover. Her står det litt om det. Brr... 


Det ser ut som en ensom katt har gått gjennom hagen.


På lørdag var vi og besøkte yngste sønnen, og på vei dit måtte jeg bare ut av bilen og ta et bilde av den vakre solnedgangen.

I kjelleren har hvitløken jeg sådde begynt å spire, og alpefiolfrøene jeg sådde for en måned siden har også spirt. Det klør i fingrene mine etter å så flere frø. I dag fikk jeg beskjed om at jeg får bittelitt frø fra Cyclamen Society. Det hadde blitt en dårlig avling av frø i år. Det er ikke noe å gjøre med det, men jeg har for lengst bestilt frø fra Jelitto i Tyskland. Det gjelder å sikre seg neste års planter nå mens det er vinter.

I natt var det - 11,5 grader og masse vind. Det er uvanlig at det blir så kaldt så tidlig som nå. 


Jeg tar med et bilde fra 27. august i dag for å minnes både varme dager og solhatten som lyste som en sol.
Det er godt å ha mange sommerbilder på lager nå. De kan varme på flere måter fremover :)


20 kommentarer:

  1. Her snødde det også hele dagen, men det ble liksom ikke noe utav det. Håper på mer snø når desember begynner.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det så liksom ut som det skulle bli litt ut av det, men det ble jo kun et melisdryss på bakken. Ja, jeg håper også på mer snø fremover. Det skal komme litt i morgen her, men jeg tror det blir omtrent samme mengde som i går.

      Slett
  2. Visst är det vackert när snön lyser upp den här mörka årstiden. Här har vi just nu snöstorm och det var skönt att komma in igen i värmen efter vår lunchpromenad. Så kallt har vi ännu inte haft men det har varit minus 9. Men även om det är vackert med snö så tycker jag ändå att det vackraste är en vacker augustiblomning. Vilken vacker solhatt. Och så ser jag 'Sahara' i bakgrunden.

    Önskar dig en fin tisdag kväll!
    Kram Anita

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er jo det. Snøstorm har vi ikke hatt, men litt kom det i går og det ble så lyst og fint igjen ute. Augustblomstring er alltid pent å se på, og du har helt rett. Det er 'Sahara' som blomstrer i bakgrunnen. Den er ikke til å ta feil av når en har hatt den :)

      Ønsker deg også en fin tirsdag kveld!
      Klem, Marit

      Slett
  3. Your sunset photo looks so gentle and calm. Very nice. Good you stopped the car to take the picture.

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you. It was so beautiful that I had to stop the car.

      Slett
  4. Så smukt at se sneen hos jer, Marit! Men uha hvor har I det koldt. Her var det minus 5 i morges. Vi fik nærmest snestorm i dag på en køretur til København, men ingen sne endnu - det kommer i nat. Klem fra Gitte 🥰

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er så pent med ren ny snø. Det er meldt veldig kaldt fremover Gitte. -5 er jo kaldt hos dere også. Det skal også komme her i natt og i hele morgen. Det blir nok ikke så mye ut av det, men litt blir det sikkert. Klem fra Marit 🥰

      Slett
  5. Vi var også heldige at få lidt sne, det gør ikke noget.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra da. Det blir litt lysere med litt snø.
      Klem

      Slett
  6. Hej Marit!
    Vi har också fått snö, så nu är det vitt ute. Det snöade hela dagen igår. Det blir ljust och fint med snön. Vilka fina solhattar. Vi får vänta ett tag till på dem.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Marika!
      Så fint at du også har fått litt snø. Det blir så lyst og fint, og litt dekker jo snøen selv om det godt kunne ha kommet litt mer av den. Tusen takk. Ja, vi må nok vente lenge på de.
      Ha det godt.

      Slett
  7. Det er bare hyggeligt, når det er sådan et fint lag sne. Ikke mindst er det rart, at det lyser op i mørket. Jeg har ikke hørt fra cyclamen klubben endnu, men jeg skal, efter hvad du siger, ikke sætte næsen op efter ret mange frø i år.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er veldig hyggelig når det kommer snø i passende mengder av gangen, og har vi fått ca. 5 cm totalt. Jeg fikk invoice fra de på mandag, så hvis du ikke hører noe bør du ta kontakt med de. Bestillingene blir ekspedert i den rekkefølgen de kom inn leste jeg. Nei, i år var det lite frø forsto jeg.

      Slett
  8. Hvor er det smukt med et lille fint lag sne, som ligger næsten uberørt. Mon ikke også katten har syntes det, selvom katte ikke er så glade for at få våde fødder.
    Det lyder så hyggeligt, når du fortæller om, hvordan du går i kælderen og pusler om dine planter og allerede er begyndt at så.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er så pent med et lite lag med ren ny snø. Katter er ikke glad i å bli våte nei, men så lenge det ikke er så kaldt så ser jeg spor i hagen. Det er alltid hyggelig å så litt frø. Det forkorter vinteren :)

      Hilsen Marit

      Slett
  9. Todo me gusta Marit, pero el atardecer se ve precioso. Besos.

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you, Teresa. Yes, the sunset was beautiful. Hugs.

      Slett

På skattejakt i egen hage...

 Nå kommer det opp planter både her og der, og jeg har vanskelig for å henge med. Jeg har fått renset flere bed de siste dagene. Jeg har en ...