lørdag 23. januar 2010

Nytt medlemskap, litt iris og en hosta

Hosta 'Regal Splendor'

Iris siberica 'Blue Butterfly'

I dag klarte jeg det kunststykke å melde meg inn i SIGNA. Der selger de i hovedsak irisfrø, og da var jeg jo et lett bytte. Medlemskap og frø i en operasjon, og lett betalt via paypal. Line, tenk å lure en svak sjel som meg inn i fristelse ;)
Jeg skulle jo ikke kjøpe flere frø i år sa jeg jo nettopp... Jaja, det er jo hyggelig å vente på frø i posten da!
I anledning irisfrøene drar jeg frem et par irisbilder fra i sommer. Den nederste er en Iris ensata med et vanskelig japansk navn som jeg sliter med å huske. 'Azuma Kagami' tror jeg den heter.
Det øverste bildet er en hosta som fort vokser seg stor og er en sport av 'Krossa Regal'.

10 kommentarer:

  1. Ensataene daua her. Og jeg vet ikke hvorfor. Men om du får dem til får jeg jo bare gjøre et nytt forsøk.

    SvarSlett
  2. Den japaneren din var flott! Begynner så smått å få sansen for iriser, fine planter :)

    SvarSlett
  3. Beklager så mye ;)
    Nydelige iris!

    SvarSlett
  4. smgj, ja de har klart seg fint her i flere år, selv da de sto relativt tørt. I fjor flytta jeg alle sammen til dammen, så det skal bli spennende å se hvordan de likte det.

    SvarSlett
  5. Mari, ja det finnes mange flotte iriser. Det er bare å velge og vrake i sorter og farger! ;)

    SvarSlett
  6. Line, du er tilgitt under sterk tvil! ;)

    SvarSlett
  7. Flotte bilder av iris, kjekt med nytt medlemskap og mulighet for nye frø.

    Skal prøve å ikke skrive mer om joggesko og snøklokker, selv om jeg synes vinteren har vært for lang på våre kanter av landet...

    SvarSlett
  8. Randine, jeg bare tulla! ;)
    Det er så lenge til at våren kommer på disse kanter, at kanskje det er litt oppmuntrende å høre om joggesko i januar likevel!

    SvarSlett
  9. Flotte bilder! Og gratulerer med nytt medlemskap. Du finner sikkert plass til maaaaange flere Iris...! :)
    Ha en fin uke.

    SvarSlett
  10. orchis, jeg er ikke sikker på om jeg har plass til så veldig mange flere planter her. Begynner å bli litt bekymret ;)Ha en fin uke du også!

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...