fredag 22. januar 2010

Årets første prikling


I dag har jeg priklet årets første frøplanter av helleborus 'Pasific Frost'. Det er ennå alt for tidlig å se noe varigert bladverk på de, men jeg lever enn så lenge i håpet. De er så vakre med sitt flotte bladverk! Det gjenstår å se om de klarer seg igjennom priklingen...

Ellers laver snøen ned stadig vekk, selv om det ikke har kommet så mye. I går fikk jeg tatt av drivhustaket, og det var en veldig lett jobb for en gang skyld. Snøen bare datt av når jeg begynte å måke vekk. I natt må det ha vært et stort rådyr i hagen, for det var skikkelig store spor i dag.
Veskstedet har ikke fått sett på bilen enda, så det er bare å smøre seg med tålmodigheten jeg ikke har...

Dagens hosta heter 'Remember Me' og den er en sport av 'June' Ikke ulik opphavet, men mye mindre. Den er liten av størrelse, og vokser relativt sakte synes jeg. Men den er nydelig, i hvertfall i mine øyne!

Ha en fin helg alle sammen!

8 kommentarer:

  1. Nydelig hosta! God helg til deg også :)

    SvarSlett
  2. 'Remember Me' syns eg er ein av dei flottaste Hosta eg har ilag med 'Halycon som du presenterte i forrige innlegg - Så ulike, men samtidig begge pene på sitt vis.

    Passar veldig godt i steinbed og der det ikkje er plass for store Hosta.

    Eg kjøpte Remember Me hos Eide då vi var det ifbm.forumstreffet i 2008.

    SvarSlett
  3. Så mange flotte hosta du viser.
    God helg!

    SvarSlett
  4. hajal, jeg kjøpte også 'Remember Me' hos Eide samtidig meg deg. Det er en hosta som passer godt i steinbed ja, siden den ikke blir så stor. Hyggelig å høre i fra deg *klem*

    SvarSlett
  5. Mariann, det blir nok enda flere hosta fremover ;)

    SvarSlett
  6. Kjekt med prikling av småplanter, spennende å se hvordan de blir etterhvert.
    Kjedelig å ha bilen på verksted, spesielt når det ikke skjer noe, håper det ordner seg over helgen.

    God helg uten alt for mye ny snø!

    SvarSlett
  7. Randine, ja det er spennende å se om de blir varigerte. Det er alltid morsomt med prikleplanter!

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...