søndag 10. september 2023

Forandring fryder...

 Jeg har nå endret bloggen til en ny mal med nye farger. Om den forblir sånn vet jeg ennå ikke. Jeg får lett angst når jeg ikke får endret ting slik slik som jeg vil ha det, men det ble sånn nogenlunde etter prøving og feiling. Dette driver jeg ikke mye med nei, men øvelse gjør mester sies det.

Jeg la til etikker igjen for det har jeg ikke hatt på lenge, men der har jeg jo veldig mange lagrede navn som ikke er så relevant mer. Er det noen som vet hvordan jeg får slettet de? Det spiller ikke så stor rolle, men jeg så jo plutselig hvor mange det var...

Malen heter Awesome Inc.

Det fine været fortsetter enn så lenge, men i slutten av neste uke og mot neste helg ser det ut som det blir kjøligere. Det er vel ikke annet å vente.

Jeg klippet gresset i går og jeg måtte til og med vanne her i enkelte bed!  Vannslangen har hatt en lang ferie lenge nå, men nå var det skikkelig tørt her.  


Årets siste Admiralbesøk? Jeg sto på trappa og fikk tatt disse bildene uten at den fløy avgårde. Denne krukken står helt inne i gården her, og hvis jeg går forbi den flyr sommerfuglene bort med en gang. Så jeg nyter dem best med å stå helt stille der :-)


Buddleia davidii 'Black Knight'


I vår så flyttet jeg noen blomsterkasser og satte de foran kattegården. I de blomsterkassene plantet jeg mye forskjellig, og også blodbeger. De har virkelig funnet seg til rette med å klatre i buret som er rundt luftegården til kattene. Det er vel det beste klatrestativ jeg noen gang har hatt til de!

Nå skal jeg ut og nyte solen og det fine været! Det varer garantert ikke evig, så nå må jeg passe på mens det er så fint vær. Det er 19 grader nå, og det er jo skikkelig sommertemperatur her nå. I morgen har yr satt på tordenvær igjen. De har satt det på og tatt det bort igjen flere ganger. Det gjenstår å se hva det blir, men uansett så melder de om regn.

24 kommentarer:

  1. Tus flores siempre se ven preciosas y más con mariposas. Tu nuevo formato lo veo bien. Besos.

    SvarSlett
  2. I like the new blog look. Love the Buddleia and the climbing flowers are pretty. The kitty cage is nice. Take care, enjoy your day and have a great new week!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you, Eileen. Take care you too, and enjoy your new week!

      Slett
  3. Nice experiment. It's really hard to read red on a gray background. Have a wonderful new week ahead.

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you for your comment. I have changed the color to green. I think it was better :-)
      Have a great new week you too.

      Slett
  4. Din blog er rigtig fin med den nye farve, Marit - det er sjovt at prøve noget nyt en gang imellem. Etiketter nåede jeg aldrig at have på min blog, men det er jo nyttigt. Så dejligt at du stadig har sommerfugle. Billedet af admiralen er bare så fint. Her har vi haft 24 grader, og det var som sommer. Klem fra Gitte 🥰

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Gitte. Ja sånn er det, og en burde sikkert gjøre det oftere. Etiketter er veldig nyttige ja. Det er ennå ikke for sent, for du kan jo bare starte opp bloggen din igjen 😊
      Admiralen er en nydelig sommerfugl. Det er 23 grader her nå!
      Klem fra Marit 🥰

      Slett
  5. Du kan gå på innlegg og sortere på de etikettene du ikke vil ha lenger og fjærne de på de innleggene de forekommer. Jeg vet ikke om noen enklere måte å gjøre det på.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for svar. Da kan jeg prøve det.

      Slett
  6. Hej,det blev bra med ditt nya utseende på din blogg färgerna blev så tydlig.Amiralfjärilen har även jag här hos oss och den är så vacker.Din klätterväxt är verkligen så vacker, det är verkligen så härligt med sommartemperaturer så här på höstkanten det är bara att njuta så länge det varar för snart så blir det svalare väder.ha det gott/Margareta

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej,
      Tusen takk. Ja, den Admiralen er så fin, og hyggelig med fortsatt besøk av den. Disse sommertemperaturene er så herlig å oppleve nå. Det får vi nok snart ja, for det er meldt om kaldere vær fremover.
      Ha det godt.

      Slett
  7. Jeg synes dit nye design fungerer godt Marit, men har ikke forstand på det program du bruger. Admiralerne er så flotte nu hvor det er de nye generationer der kommer frem. Tænk at du ligefrem må vande i bedene... Det er da lige fra den ene yderlighed til den anden! Her er det utrolig varmt og diset/tåget, og jeg trives ikke i den fugtige varme, men må desværre holde fri i disse dage:-) På tirsdag siger yr vi får torden og regn, og det glæder jeg mig til.

    Hilsner fra Ulla
    PS. Du kunne jo dyrke dejlige bønner eller ærter på katteburet næste år...
    Der er sandelig mange muligheder.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Ulla. Jeg har ikke så mye kunnskap om dette jeg heller, men fant ut at det var bare å prøve seg frem. Det har vært varmt her i en uke, og da tørker det hurtig opp til tross for all nedbøren vi har fått. Denne disen er her også, og den skulle visstnok komme fra Sahara. Det forstår jeg godt at du gjør. Jeg håper på litt regn jeg også.
      Ja, det kunne jeg nok, men siden jeg sår så mange blodbeger blir det nok de til neste år også :-)

      Hilsen Marit

      Slett
  8. Det friskede bestemt op på bloggen og har givet den et mere moderne look. Jeg kan godt finde ud af at fjerne etiketter, men det er lidt besværligt. Hvis du gerne vil have det, kan jeg godt sltte en vejledning sammen. Mon ikke også du kan vælge ikke at få vist dem allesammen, med mindre du trykker på 'vis flere'. Tænk at du allerede er nødt til at vande med al den regn, I fik for en måned siden.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det synes nok jeg også bare jeg fikk vendt meg til den. Jeg er ikke like god på dette som deg, men jeg har fått slettet mange allerede. Det er bare en utrolig kjedelig jobb. Ja, det er nesten ikke til å tro. Men her blir det veldig varmt, for åsene rundt her stenger varmen inne. Da tørker det hurtig opp.

      Slett
  9. Hej Marit!
    Vet inte om du fått svar redan, men det är lätt att välja vilka etiketter du vill visa. Layout /etiketter, då får du upp olika val, och en lista över alla, där kan du bocka i eller ur de du inte vill att skall synas . Färgerna gör att det blir en helt ny look i bloggen.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Marika!
      Jeg har fått flere råd, men takk for ditt råd også. Jeg har vært inne på etiketter tidligere, og nå så jeg plutselig at jeg kunne endre de. Jeg haket av mange jeg ville ha bort og prøvde å slette de. Da ble jeg spurt om jeg ville slette innholdsmodulen, og da turte jeg ikke svare ja for jeg var da redd for at alle etikettene ble borte. Vet du noe om det?
      Tusen takk.
      Ha det godt.

      Slett
    2. Hej Marit!
      Du kan nog bara bocka i och bocka ur. Var inne och såg hur det ser ut i layouten. Hittar ingen funktion där man kan ta bort etiketterna, om du väljer ta bort, så tror jag att allt försvinner.
      /Marika

      Slett
    3. Hej Marika!
      Takk for svar. Det var sånn jeg forsto det også. Nå har jeg fått bort mange som ikke er synlige mer, og det hjalp veldig. Jeg ville jo ikke slette alt, så jeg er glad for at jeg lot det være.
      Ha det godt!

      Slett
  10. Hello, Marit. I love your blog new look. Awesome Inc is a wonderful template. And I like the dark background of the post. Easy to read. Beautiful photos, I wish you good autumn weather.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hello Nadezda. Yes, I like the new template. I'm glad it's easy to read for you too. Thank you. Have a great new week!

      Slett
  11. Ja din blog er blevet fin, men teksten er lidt anderledes. Jeg tør ikke begynde at lave om på min, sæt det går galt. Her vander vi mindst en gang om ugen, vi får jo ingen regn. Nu lover de noget på onsdag, vi får se.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Jeg har endret teksten ja. Jeg endrer frem og tilbake, for jeg blir ikke helt enig med meg selv. Jeg tok til slutt sjansen, og det gikk overraskende bra. Men mens jeg holdt på ble jeg nervøs flere ganger, for det er ikke så enkelt synes jeg da ;-)
      Det har kommet 1 mm så langt i dag, og jeg tror ikke det kommer noe særlig mer. Da må jeg vanne fremover likevel.
      Ja, været er noe uforutsigbart nå.
      Klem

      Slett

På skattejakt i egen hage...

 Nå kommer det opp planter både her og der, og jeg har vanskelig for å henge med. Jeg har fått renset flere bed de siste dagene. Jeg har en ...