mandag 13. oktober 2008

Fortsatt blomstring

'Winchester Cathedral'


Gentiana sino-ornata 'Stratmore'

Jeg har tatt noen nye bilder i hagen i dag. Det er fortsatt mye som blomstrer, enda så sent det er på året. Jeg kjørte over med gressklipperen alt det nye løvet som hadde falt ned i dag også, og dette er en flott måte å bli kvitt løvet på. Når bladet er oppklipt, så råtner det mye fortere. Det jeg klipte opp for en uke siden er borte allerede.

I går hadde jeg anfall av husmoraktiviteter igjen, og pusset vinduer både i stua og på kjøkkenet. Lagde til og med fersk suppe som vi kaller det her med ferske grønnsaker og oksekjøtt. Har middag omtrent til hele uka tror jeg... Lagde nok litt for mye, men vi får nok spist det opp.

I lokalavisa har det vært slik at folk kunne sende inn høstbilder som en hadde tatt nå i høst. 146 bilder ble sendt inn alt i alt, og et av mine bilder ble vist frem i avisa. Det er jo moro.

14 kommentarer:

  1. Tusen takk for koselig kommentar i bloggen min Iris :) Zafir ligner på Silkepus! Heldige du som fremdeles har din Winchester Cathedrael i blomst, og med en sjarmerende liten rosa teint også. Min WC (...) er for lengst avblomstret. Fin blogg du har!

    SvarSlett
  2. Takk for det, ninni! Ja, den WC har blomstret i hele sommer, så jeg er storfornøyd med den. Den rosa teinten kom først nå på senhøsten.
    Zafir er i farge noe som heter blå-creme. Så han er litt grå i pelsen, ja.

    SvarSlett
  3. Gratulere med bilde i avisen. Så mye fine bilder som du tar skulle det bare mangle.
    Er det Lågedalsposten som er er lokalavis?

    SvarSlett
  4. WC var lekker. Jeg har bestillt den til neste år, så nå ser jeg at jeg bare kan glede meg. Det er så godt med noe som blomstrer til langt på høsten.
    Gratulerer med bilde i avisen.

    SvarSlett
  5. Artig med ting som fortsatt blomstrer. Jeg har en diger krukke ved inngangsdøra med sommerblomster som ser ut som de fortsatt tror det er juli. Kan aldri huske at jeg har hatt sommer blomstrer så fine så lenge.
    Her ble det vindusvask etter jobb og middag - ikke lett med så lite dagslys om vi har nå - man må skynde seg med å få ting unnagjort.

    SvarSlett
  6. Takk for det, randine! : ) Ja, det er Laagendalsposten som er lokalavisa rundt her. Det var jo ikke bare mitt bilde som kom på trykk da, bare for å ha sagt det. Det var mange flotte høstbilder som folk hadde sendt inn. De sto bare på trykk i papirutgaven på lørdag, men alle bildene ligger på nettsidene til avisen

    SvarSlett
  7. juni, ja WC er kjempefin. Jeg kjøpte den i fjor vår i fra ROM hagemiljø i Tønsberg. Jeg bestilte den i nettbutikken deres og fikk den som barotplante. Den er dobbelt så stor som i fjor, så jeg håper den vil klare vinteren fint.

    SvarSlett
  8. sagae, ja det er koselig å ha blomster så langt ut i oktober.
    Dagslyset blir kortere for hver dag som går, og allerede i slutten av mnd. så er sommertiden over. Huff, da blir det tidlig mørkt!

    SvarSlett
  9. Gratulerer med bilde på trykk! :-)
    Nydelige bilder, Marit.

    SvarSlett
  10. Fin blomstring - vakker rose! :-) Blir helt sjuk av å se dine gentiana. :-)

    SvarSlett
  11. Ja Anita, gentiana er vakre blomster. Jeg hadde denne lyseblå der jeg bodde før, og jeg måtte bare få tak i den igjen. Jeg kjøpte den i fra Nautesund bare så du vet det ; )
    Rosene er vakre, ja!

    SvarSlett
  12. Må vel innse at det er noe på "MÅ ha"-lista. :-)

    SvarSlett
  13. Anita, må ha lista er lang og spesielt når en starter i en ny hage! :)Men min er fortsatt lang selv etter to år her... ;)

    SvarSlett

God jul eller var det god påske?

 Vi er så heldige her nå for værgudene ombestemte seg brått angående våren. Snøen har lavet ned i to dager her, men heldigvis så blir det ik...