tirsdag 12. mars 2024

Innendørs blomstring...

 Ja, i påvente av våren hygger jeg meg med mine innendørs blomster. Orkidéer og amaryllis i stua, og camellia i kjelleren.

 







Det skjer snart noe med denne!



Jeg har vist bilder av denne utallige ganger, og første gang var 22. november i fjor. Det er øyeblikkelig fire måneder med kontinuerlig blomstring. Det er bare helt vilt at det er mulig :)
Camellia 'Nobilisima' hvis noen ikke har fått med seg navnet :)


C. 'Anticipation'

I morgen og resten av uka er det meldt om varmere vær, og hele 10 grader på torsdag. Jeg håper at det stemmer!

22 kommentarer:

  1. Noen blomster bare blomstrer og blomstrer og en kan nesten lure på om de er kunstige.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er helt sant, men det er de ikke :)

      Slett
  2. Somewhere there is a Great Flower Goddess and she told all the plants to bloom prolifically and make Marit happy - and so they do. Even inside the house. So it is written in the Great Book of Life. Hugs and kisses - David

    SvarSlett
    Svar
    1. Yes, I guess that's true David. Inside the house, and hopefully outside the house too is a month or so.
      Hugs and kisses, Marit

      Slett
  3. Hello Marit,
    I am loving your orchids, pretty camellias! They are all beautiful. We are supposed to have a warmer week here too. Enjoy the nice weather. Take care, have a great day!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hello Eileen,
      Thank you. That's nice that you are getting warmer weather too. Take care, and enjoy your day!

      Slett
  4. Det er meget smukke blomster, du har. Du har foråret inde i huset - en rigtig god idé. Klem fra Gitte 🥰

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Ja, jeg synes det er en god idé når vinteren ikke vil slutte her. Klem fra Marit 🥰

      Slett
  5. Hej Marit!
    Du har så otroligt vackra orkidéer , blir extra förtjust i den första vinröda. Kameliorna är riktigt vackra. Jag väntar fortfarande på att det skall hända något med den sista knoppen på min Mandela amaryllis , men det verkar som det inte händer något alls. Den ser välmående ut så jag får vänta tålmodigt.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Marika!

      Tusen takk. Ja, den liker jeg også veldig godt. Så synd at din amaryllis ikke vil utvikle knoppen. Ja, det kan jo hende at den blomstrer til slutt, og håper jo på det.
      Ha det godt!

      Slett
  6. Du har så många fina orkidéer Marit! Och så dina kamelior. Mina har äntligen börjat blomma men i år har jag inte så många knoppar. Jag klippte in flera av dom förra året och det gjorde nog att dom inte satte så mycket knopp. Men dom ser väldigt frodiga och fina ut så i sommar kommer dom nog att sätta mycket knopp som jag får njuta av nästa vår :)

    Önskar dig en fin tisdag kväll!
    Kram Anita

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Anita! Så bra da. Jeg har lest og erfart selv at hvis en beskjærer camellia så vil det ta litt tid før de blomstrer igjen. Noen ganger må en bare klippe de, for de blir for store. Ja, det må vi jo håpe på! Jeg gleder meg til å se dine.

      Ønsker deg en fin kveld!
      Klem, Marit

      Slett
  7. Kivipellon Saila12. mars 2024 kl. 19:08

    Absolutely lovely orchids, amaryllis and camellias! Great shades in all of them! I love camellias so much, I can't have them at home, but on trips to the south (Madeira and Azores Islands) I enjoy them immensely, as well as orchids! So beautiful!
    Tomorrow our grandchildren have in kindergarten 'important person's day', we have been invited there as guests - absolutely wonderful!
    Have a nice evening
    Hugs!

    SvarSlett
    Svar
    1. Dear Saila,

      Thank you! I love camellias too. I have them in my basement during the winter. I can imagine it must be wonderful to see them in Madeira and Azorene. It sounds very nice! Have a great day in the kindergarden!
      Have a lovely evening!
      Hugs!

      Slett
  8. Blomster indenfor og sne udenfor. Forhåbentligt begynder sneen snart at trække sig tilbage, så du også kan nyde blomster udenfor.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, sånn er det er i mars måned. Det skal komme litt regn fremover, og da blir det også høyere temperatur. Det er det jeg venter på, for ellers ligger snøen der konstant og da blir det ikke mindre av den. Så hyggelig at du kan skrive litt igjen, Marie!

      Slett
  9. Kjære Marit, det er helt riktig. Å vente på våren med de fantastiske blomstene dine ved vinduet... ikke sant, det er faktisk det vanskeligste for oss hvert år...
    Jeg kan ikke få nok av de vakre kameliaene dine. Takk, jeg liker blomstene so veldig godt.
    Forventning - forventning om våren. JA :-))
    Hug from Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Viola,
      Ja, det er ikke annet å gjøre enn å vente på at våren skal komme. Blomstene inne hjelper på humøret innen det blir vår.
      Tusen takk. Ja, vi har mange forventninger til den kommende våren!
      Klem fra Marit

      Slett
  10. Se ven tan preciosas, me encantan. Besos.

    SvarSlett

Fordeler og bakdeler med en kald vår...

 I går var jeg ute i fire timer i hagen, og fikk endelig begynt på oppryddingen. Jeg har så mange bed, og må bare ta det rolig i begynnelsen...