søndag 24. desember 2023

God jul!

 Heldigvis så ble det hvit jul i år også. Det er ca 20 cm med snø her nå, og det gir jo en egen julestemning. 

Det er jo ikke alle som er så heldige at de får snø til jul, så derfor deler jeg noen vinterbilder fulle av julestemning med dere i dag. Alle bildene er fra torsdag. På toppen av det hele snør det også her akkurat nå. Jeg er heldig.


Juletrærne mine i hagen.


 Lystreet med snø på seg.  Natt til torsdag  fikk vi 5 cm med nysnø. Jeg måtte da ut og ta bilder av trærne i hagen, for det var meldt om stormen "Pia" som skulle komme på kvelden. Da ville all snøen på trærne blåse bort, så jeg måtte bare ta disse snøbildene  med en gang. 


Den kunstige granen på trappen fikk også julesnø, og plutselig ser den veldig ekte ut  :)


Thujahekken mot naboen.


Snø på diverse  busker og trær i hagen.


Litt lys og julepynt må jeg jo ha inne også.


Vi fikk denne nydelige julegruppen  i julegave her om dagen.


 Dette er en julerose/ Helleborus niger, og som heter 'Verboom Beauty'. Den tåler godt å stå inne på en litt kjølig plass. Den tåler lite frost, så den er ikke egnet til å plante ut her. Jeg skal prøve å holde liv i den. Jeg har satt den ved vinduet i gangen og der er det kjøligere enn inne i stua.

 I natt ble det hele - 14 grader, så det blir ingen varme ute her. Sånn skal det holde seg i hele julen  og vi skal også få mer snø. Helt perfekt! :)


Da gjenstår det bare å ønske dere alle sammen en riktig god jul!

28 kommentarer:

  1. Det ser likadant ut hos mig :) Tänk att vi fick en vit jul och ett skyddande lager snö till våra kära trädgårdar. Du har så fint hos dig och julrosen 'Verboom Beauty' är verkligen en skönhet.

    Önskar dig och din familj en riktigt God Jul!
    Kram Anita

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er så fint at vi begge fikk hvit jul, for det er ingen selvfølge mer. Ja, snøen beskytter alle staudene, og det er så bra. Tusen takk. Ja, den er virkelig sn skjønnhet, og den har jeg aldri hatt før.

      Ønsker deg og dine en riktig god jul, Anita!
      Klem, Marit

      Slett
  2. Hvor fint! Her regner sneen bort, desværre. Rigtig glædelig jul, Marit.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Så trist da! Riktig glædelig jul til deg også, Marie!

      Slett
  3. Her er det også en hvit jul, og hvitere skal den bli iløpet av dagen sier Hr Yr. Det eneste som er litt synd er at han lover iskaldt i hele romjula også. Men jeg nyter fridager, god mat og julepynten. Ha en riktig god jul Marit og nyt julefreden.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra da. Ja, det er meldt det samme her. Det hadde ikke vært nødvendig med denne kulden nei, men sånn blir det nok. Jeg hygger meg også med alle blomstene mine :)
      Tusen takk. Ha en riktig god jul du også, Lillian, og hygg deg masse.

      Slett
  4. Så smukt både inde og ude Marit! Tak for fine snebilleder til os der må fejre julen i regn og rusk, og hav en dejlig jul selv!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Ulla. Jeg synes så synd på dere som får regn i julen, så derfor må jeg dele på snøen :)
      Ha en deilig glædelig jul!

      Hilsen Marit

      Slett
  5. Marit,
    Merry Christmas!
    I wish you all the best, health and a lot of joy on this day.
    May the new year 2024 be successful for you.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nadezda,
      Thank you! I wish you too a Merry Christmas, and I hope 2024 will be a very nice year for you!

      Slett
  6. Hej Marit!
    Vi har också en vit fin Jul.
    Önskar dig en riktigt God Jul !
    /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Marika!
      Så fint at dere også har det. Ønsker deg også en riktig God Jul.
      Hilsen Marit

      Slett
  7. All the very best! Marit, to you and your family. May 2024 be a wonderful year and may your garden be the best ever. What a pleasure it has been to come to know you. Hugs and kisses - David

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you, David. All the best to you and your family too. I hope you will get a wonderful year with a lot of birds and outdoors pleasures. I'm very happy about our friendship.
      Hugs and kisses, Marit

      Slett
  8. Beautiful snowy images, I love your tree with lights and the lovely lanterns. Your orchid and inside decorations are beautiful. It will be in the 50's here on Christmas day, no chance of a white Christmas here. Merry Christmas and a very Happy New Year to you and your family!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you. I'm sorry about the warm weather you have. Here it's freezing cold at the moment. Merry Christmas, and a very Happy New Year to you and your family!

      Slett
  9. Preciosos tus adornos navideños, también las fotografías de la nieve. Por aquí hace sol, pero cuando oscurece hace frío. Espero que tengan una feliz Nochebuena. Abrazos.

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you Teresa. It have been very cold here the past days. Enjoy your hollidays. Hugs.

      Slett
  10. Beautiful snow photos. Merry christmas!

    SvarSlett
  11. Så smukt du har det både ude og inde, Marit. Her havde vi også hvid jul, men sneen er allerede væk i dag. Fortsat god jul til dig, klem 🎄 🥰

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Gitte. Så fint at dere også hadde en hvit jul. Her er det snart 25 cm med snø. Fortsatt god jul til deg også, Gitte. Klem fra Marit 🥰

      Slett
  12. Ønsker deg en God Jul og et herlig nytt år! Så fantastisk at du fikk oppleve en hvit jul med 20 cm snø – det skaper virkelig den perfekte julestemningen. Takk for at du deler disse nydelige vinterbildene, det sprer ekstra glede. Måtte snøen gi deg en magisk og minneverdig jul!

    Besøk https://www.melodyjacob.com/ for flere julehilsener og sjekk ut mitt siste innlegg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you so much, and Merry Christmas to you too. I'm very happy for the snow here.

      Slett
  13. Godt I fik hvid jul, så du kan vise os snebilleder, det er så smukt, det er dine juleroser også.
    Dejlig jul til jer, vi bliver 11 i dag og vi er begge blevet forkølede, det er ikke rart.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg er som vanlig glad for det. Det er så pent med snø ja, og julerosene er så fine. De står ute i gangen hvor det er kjøligere, og der trives de godt. Ute er det fryktelig kaldt, det var - 16 nå nettopp. Brr...
      Deilig jul til dere også. Oi, det høres ikke godt ut. 11 er mange på en gang. Det er mange som er syke her vi bor også. Jeg har holdt meg frisk så langt. God bedring!
      Klem

      Slett

Mange blomster, og en flyvende gjenstand observert...

Jeg starter i dag med å vise en orkidé/ Cypripedium som jeg kjøpte flere av her på det lokale gartneriet. De har ofte veldig mye spennende, ...