tirsdag 15. februar 2022

Winterwonderland...

 Ja, det måtte jo komme dette snøværet som var meldt. På formiddagen i går regnet det, men så gikk det over til sludd og til slutt snø. Det er ca. 15 cm med veldig tung snø som har kommet tror jeg. Jeg vasset bort til drivhuset og fikk åpnet opp teltet, og fikk inn litt kjølig luft der. På veien tilbake måtte jeg ta noen bilder, og det var magisk vakkert der ute da solen kom igjennom skydekket.



Det damper opp fra snøen nå når solen skinner. Det hadde  begynt å bli bart inne i gården her før denne snøen kom, og jeg hadde håpet at det var slutt på vinteren her, men dengang ei... ;)

Det går mot vår uansett selv om det ikke ser sånn ut nå...

48 kommentarer:

  1. Hello,
    They are beautiful snow scenes and photos. I love the last shot with the sun and tree. winter is not over yet. Take care, enjoy your day and week ahead.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hello Eileen,
      Thank you. Yes, the winter is not over yet.
      Take care and enjoy your day too.

      Slett
  2. Kære Marit
    Det er godt nok flot, men sikken en forskel i din og min have. Her skinner solen lunt, og jeg har været i haven og beskære et hegn med klatrehortensier og nydt at krokus vælter op. Jeg ved du glæder dig, og det er en ringe trøst, at jeg nyder dine smukke snebilleder.
    Knus! Lisbeth

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Lisbeth
      Ja, det skal jeg love deg at det er litt av en forskjell nå. Det høres deilig ut å se krokus nå. Det er jo så pent ute her nå, så jeg må bare nyte det jeg også.
      Klem!

      Slett
  3. Heldig du da, jeg våknet til nesten en halv meter med snø.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er jeg da. Du bor mye høyere enn meg, og her regnet det lenge i går. Hadde alt kommet som snø hadde det vært mer her også. Hygg deg med snøen!

      Slett
  4. Hvor er det smukt! Her er der forårsaget, og det er svært forestille sig, at vi kan få snevejr, men man skal aldrig sige aldrig.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er jo så pent, selv om jeg heller skulle hatt vår her nå. Nei, helt sikker ken en jo ikke være. Nyt våren hos deg!

      Slett
  5. Snow when you have begun to think it is over is the worst kind, Marit. But after all it is only the middle of February. As you say, it looks beautiful, and that is perhaps some consolation. Hang in. Spring is coming! Hugs and kisses, David

    SvarSlett
    Svar
    1. Yes, it was not what I wanted, but I can not do anything about it. Yes, it is not spring yet. It looks very beautiful right now, and I must enjoy it. Yes, spring will soon come. Hugs and kisses, Marit

      Slett
  6. Hej Marit!
    Det ser riktigt vackert ut med sol och ren vit snö. Vi fick lite snö också men den har redan försvunnit.
    Snart får vi hoppas att det blir vår, men det dröjer ett tag till.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Marika!
      Ja, det gjør jo det. Jeg tror nok det tar litt tid ja, men den vil jo komme snart.
      Ha det godt.

      Slett
  7. Hej Marit
    Skønne billeder af sneen, det er netop, når det ligger sådan, at det er allersmukkest.
    Tak for at dele, så vi kan nyde din sne :)
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Tusen takk. Det er pent ute her nå ja. Bare hyggelig du, og det er jo fint at du kan nyte det du også :)
      Klem

      Slett
  8. Vakkert er det jo :-) Ha det godt. Hilsen fra Liv

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er vakkert å se på. Ha det godt :)
      Hilsen Marit

      Slett
  9. Snø gjør omgivelsene lyse og fine og pakker oss inn i et mykt teppe. Den kommer og går. Sånn har det vært her i Bergen også. Men snart er det ikke temperaturer som snøen trives i lenger. Vi får prøve å ha det moro så lenge! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den kommer og går hos deg, men her har den ligget fast siden slutten av november.
      Ja, det får vi gjøre! :)

      Slett
  10. Nej men oj ... vilket bakslag i vädret! Men jag måste säga att bilderna är otroligt vackra, i synnerhet de med solen som bryter igenom. Säga vad man vill men det blir vackra bilder när det snöat mycket. Men ... jag hoppas den snart smälter igen så att trädgården kommer fram. Om det inte blir kallt förstås, då skyddar ju snön.

    Önskar dig en fortsatt fin tisdag!
    Kram Anita

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var et stort tilbakeslag. 15 cm med snø er mye på en gang. Tusen takk. Det er helt sant, for det er så pent når solen kommer. Jeg håper at kulden holder seg borte.

      Ønsker deg en fin kveld!
      Klem, Marit

      Slett
  11. Mmm vi får se hur våren blir. Ingen snö här men rejält med nederbörd - tror inte det ska komma någon snö.

    Det blir vackert när fukten reser sig i sjok från jorden och det ser ut som älvor dansar. Säga vad man vill om snö men det är vackert.

    Kram, Carina

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er for tidlig å si hvordan resten av vinteren blir her. Du slipper nok det ;)

      Ja, det er veldig vakkert når det damper opp av snøen :)

      Klem, Marit

      Slett
  12. Hei Marit

    Sikke nogen lækre snebilleder, imponerende som dagens sol får det hele til at dampe!
    Det er jo også kun februar, lavtrykkene står tilsyneladende i kø og vil give hårdt vejr den næste uge ser jeg. Spændende om det regner væk eller om der kommer mere sne?

    Ha en dejlig aften

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Karsten

      Tusen takk. Ja, solen begynner å bli sterk når den først kommer frem. Ja, lavtrykkene står i kø, og det er meldt om mer snø allerede i kveld. Jeg håper jo at det snart blir mer regn.

      Ha en deilig aften.

      Slett
  13. Skønne billeder af den solglitrende sne! Det er da fremskridt at det damper fra sneen, og tø-vejr bliver det sikkert snart igen.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Jeg håper at du har rett!

      Hilsen Marit

      Slett
  14. Hoi Marit, wat mooi de sneeuwfotos. Wij hebben 1 dag sneeuw gehad deze winter.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hi Caroline,
      Thank you. You are lucky! :)

      Slett
  15. Flotteste winterwonderland igjen!
    Bra tung snø, også. Ei lang tørrgran vi har venta på skulle velte i årevis, gikk overende i går.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er jo veldig pent når snøen kommer tilbake.
      Snøen var veldig tung ja. Godt at den kom ned i går.

      Slett
  16. Good evening dear Marit,
    I can imagine that you want to see the springflowers in your garden. But I wish I had you vieuw. It´s how winter should like. And not the weather we have. One after the other heavy storm is coming in. That´s a thing I don´t like at all even though I do have springflowers in the garden at the moment. Beautiful photo´s my compliments.
    Have a wonderful evening
    Rosehugs Marijke

    SvarSlett
    Svar
    1. Good morning dear Marijke,
      Yes, I want to see springflowers. The snow is very beautiful, but I am tired of it.
      Thank you.
      Have a wonderful day!
      Rosehugs, Marit

      Slett
  17. Det ER altså smukt med sne, så jeg nød dine billeder og ved at du glæder dig ekstra meget til forår.

    klem Ulla

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Ja, nå gleder jeg veldig til det.

      Klem, Marit

      Slett
  18. Hei Marit! Det er fint, men jeg er glad vi slapp det. Det var 2-3 mm med snø i dag tidlig. Ha det godt! Klem Anne!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne!
      Ja, det forstår jeg godt, og jeg skulle gjerne ha sluppet.
      Ha det godt! Klem, Marit

      Slett
  19. Fine bilder fra nysnøen du fikk i hagen din, snø gjør seg bra på bilder synes jeg.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Den gjør seg best på bilder ja. Nå er jeg lei hele snøen.

      Ha en fin dag!

      Slett
  20. Så vackert!
    Här utanför Göteborg, bara regn och tråkigt väder.
    Ha det godt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Jeg vil heller ha regn enn snø nå fremover. Her er det 40 cm med snø :(
      Ha det godt!

      Slett
  21. Så smukke dine vinterbilleder er! Jeg nyder at se på billederne, meeeeeen jeg vil tillade mig at sige, at jeg er glad for at der er meget mere forårsagtig i min have. ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det forstår jeg veldig godt, og jeg er helt enig med deg :)

      Slett
  22. Hi Marit,
    Wonderful photos, I especially loved the first one.
    Hugs and all the best

    SvarSlett
    Svar
    1. Hi Maria,
      Thank you.
      Hugs and all the best to you too.

      Slett
  23. Hello Marit, :=) These three beautiful winter snow images show you are a very good photographer as well as gardener. They are so beautiful with the sun shining.:=)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hello Sonjia :)
      Thank you. It was very beautiful outside yesterday. But now I am tired of snow ;)

      Slett
  24. Las fotos te quedaron preciosas. Besos.

    SvarSlett

God jul eller var det god påske?

 Vi er så heldige her nå for værgudene ombestemte seg brått angående våren. Snøen har lavet ned i to dager her, men heldigvis så blir det ik...