søndag 2. august 2020

Et gammelt prosjekt er endelig ferdig...

Ja, nå har jeg endelig fått fullført noe jeg begynte på i fjor. Da vi satte opp den nye kattegården i juni i fjor la jeg duk og grus inne i den, og det samme utenfor. Så skjedde det ikke noe mer...

Jeg startet opp på det tidligere i vår også, og fikk gjort det sånn nogenlunde klart. Plutselig så kom det så mye annet i veien... ;)
Men nå er det ferdig!

Først noen bilder fra slutten av juni. Da jeg lagde dette ferdig for noen år siden brukte jeg naturstein/gråstein til kanting. Jeg la duk der da for å holde ugresset unna. Så den behøvde jeg ikke gjøre noe mer med. Jeg tok vekk steinene, og la belegningstein i to høyder der i steden. 

Dette er på motsatt side ved siden av kattegården. Sånn har det ligget siden i juni. Det er ikke alt som går like hurtig unna her... ;)

Her har jeg da brukt belegningstein til kanting. Min mann fikk den gode idéen om å lime steinene fast i hverandre. Så nå ligger de mye bedre med tanke på snømåking om vinteren. De andre natursteinene lå temmelig løst.

Sånn ble det ved siden av kattegården. Kattene har hver sin stubbe som de sitter på når de er ute. 

I svingen på høyre side holdt det på å gå galt, for der krenger det innover. Det er veldig mye røtter fra thujaene der, og de kunne jeg jo ikke ta bort. Men fordi steinene ble limt gikk det bra likevel. Det virker som de holder seg på plass nå.


Dette er ved den ene sitteplassen her.

Det er her hvor hortensiaplantene mine står. Her er det kun sol på formiddagen, så de trives godt her. 

I dag regner det litt her, og det er meldt om både skybrudd og tordenvær i kveld. Vi behøver ikke mer regn, men det kommer likevel samme hva jeg mener ;)
 Nå skal jeg ut og jakte på snegler, for de liker å komme frem sånt vær som vi har nå. 

24 kommentarer:

  1. A husband had a good idea? How revolutionary is that!! Everything is looking good, Marit. I hope that everything holds up well throughout the winter. Hard to believe it is already August.

    SvarSlett
    Svar
    1. I agree with you David, because it don't happend very often ;)
      Yes, I hope it stays like this through the winter. It's very hard to belive, because I feel this summer have been very short. But that's not true.

      Slett
  2. Hello,

    Your garden path looks very nice. The hydrangeas are pretty. I hope you find all the snails. Take care! Enjoy your day, have a great new week!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you. I didn't find many at all. I'm glad for it.
      Take care, and enjoy your day you too!

      Slett
  3. Så himla fint och dina hortensior ser helt ljuvliga ut!
    Augustikram från Titti

    SvarSlett
  4. Det ser jo veldig ordentlig. Vi får håpe at limet holder. Hortensia trives godt hos deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det gjør i grunnen det med sånne steiner. De ligger litt bedre enn de andre. Ja, de gjør det heldigvis :)

      Slett
  5. Hej Marit!
    Så härligt att få avsluta ett projekt, och fint resultat blev det också.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Marika!
      Ja, det er veldig godt å bli ferdig med dette.
      Ha det godt.

      Slett
  6. Hej Marit
    Flot belægning I har fået lagt der, godt din man kunne få en god idé, og at kattene fik lov at komme ud.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja, gode idéer tas i mot med takk :)
      Kattene er ute hver dag untatt om vinteren.
      Klem

      Slett
  7. Heldige katte, hvor er det blevet en fin kattegård! Jeg tror, det er godt for dem at komme ud, og du slipper for, at de skraber i dine bede.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det ble fint rundt kattegården. Kattene går gjennom kjelleren, og kan være ute som mye de ønsker. De kommer bare ikke utenfor kattegården.
      Det er kun naboens katt som skraper i mine bed :)

      Slett
  8. Hei Marit.
    Ikke dumt å lime sammen stenene. Lurt funnet på. Lurt med egen kattegård. Her har jeg store problemer med naboene sine katter.
    Fine hageganger.
    God ny uke.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Hanne-Lise
      Nei, det er faktisk veldig lurt :)
      Ja, katter som går hvor de vil kan bli en plage for naboene. Her hvor vi bor er det god plass mellom husene, men hovedveien er kun 50 meter herfra. Tusen takk.
      Ha en fin uke.

      Slett
  9. Så fint det blir hos deg Marit. Nye sitteplasser og ny hagestue - nå må du bruke litt tid på å sitte ned for å nyte alt du har gjort!
    Ha en fin augustuke.
    Hilsen fra Turid

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Turid. Ja, det var det da, for det er jeg ikke så flink til.
      Ha en fin uke du også.

      Slett
  10. Du har virkelig blitt flink til å lage steinstier i hagen, det må være litt av et arbeid. Fint med Hortensia ved steinstien.
    Takk for at du kom med tips for å få bildene i bloggen mindre.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Steinstien lå der fra før, men det er jantingen av den som jeg gar gjort om på nå. Ja, de passer godt der, og de liker seg der for der er det ikke så mye sol.
      Det er bare hyggelig å kunne hjelpe til! :)

      Ha en fin dag!

      Slett
  11. Det blev sandelig en fin sti og værd at vente på. Smart med limen!!
    Mange hilsener Lisbeth
    PS og smart med en lukket kattegård

    SvarSlett
    Svar
    1. Stien var der fra før, men kantingen er ny :)
      Ja, det var veldig smart å lime steinene, for da holder de seg på plass. Ja, det er en god ting. Før det første så går de da ikje i naboens blomsterbed, og for det andre så blir de ikke kjørt ihjel av biler oppe på hovedveien. Jeg gar ikke tall på hvor mange døde katter jeg har sett der 😥

      Slett
  12. Det er blevet rigtig fint - og sikke en god idé at lime sten fast! Nogle af vores sten er også limet :-)
    Inspireret af dit indlæg om hortensiaer, har jeg lavet et lille blogindlæg og håber, du kan opklare mysteriet :-)
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var absolutt smart å lime steinene fast, for de ligger frø før ikke helt stødig. Så bra at dere også har limt steinene :)
      Så hyggelig! Da skal jeg lese det ned en gan :)
      Klem

      Slett

God jul eller var det god påske?

 Vi er så heldige her nå for værgudene ombestemte seg brått angående våren. Snøen har lavet ned i to dager her, men heldigvis så blir det ik...