tirsdag 4. november 2008

Presidentvalg og andre katastrofer

I kveld og i natt skal jeg følge valget i USA. Jeg elsker valg, og synes at dette er ganske spennende selv om meningsmålingene har gitt Obama ledelsen ganske lenge. Jeg håper at han vinner, for hvis ikke får jeg grøsninger langt nedover ryggen. John McCain er en relativt gammel mann og har dessuten hatt kreft. Mitt største mareritt er at Sara Palin skal overta som president hvis han skulle falle fra. Om ikke det landet er skakk kjørt nok fra før, så hadde det helt sikkert ikke blitt bedre med henne ved roret. Vandrende katastrofe er det nærmeste jeg kommer i ord om henne. Kristenkonservative på ytterste høyre fløy er ikke mine favoritter hverken der eller her. Uansett utfall skal jeg i hvertfall se på valget til langt på natt.

Jeg har i dag sett igjennom papirene til hageselskapet lokalt her, og har snakket med hageselskapet sentralt. Mye å sette seg inn i, men jeg har i hvertfall noen løse ideer om program for i år. Så får vi se hva de andre mener om mine forslag. Det blir nok ganske demokratisk utført vil jeg tro ;) Nei, nå får jeg ta en titt på tv'n og heie på Obama :)

6 kommentarer:

  1. Og Obama ble det. HELDIGVIS!!

    SvarSlett
  2. Ja Randi, heldigvis så ble det han :)

    SvarSlett
  3. Her ble det også valgvake til kl bikka 3 i natt. Da la jeg meg i visshet om at Obama var den nye presidenten.:)

    SvarSlett
  4. elsa, ja jeg la meg også kl 03.00 Spennende natt som var verdt å ødelegge nattesøvnen for. Men når jeg la meg var jeg strålende fornøyd! :)

    SvarSlett
  5. Når det gjelder forslag til program i hagelaget, har det vel vært forslag til dette på hagegal tidligere. Vi i Porsgrunn Hagelag har allerede lagt ut neste års program, det finner du på Hageselskapets sider. Og ikke glem hagevandring/åpne hager.

    SvarSlett
  6. Takk Bjørg for gode forslag. Vi skal ikke legge lista så høyt, men noe skal vi da få til :)

    SvarSlett

God jul eller var det god påske?

 Vi er så heldige her nå for værgudene ombestemte seg brått angående våren. Snøen har lavet ned i to dager her, men heldigvis så blir det ik...