lørdag 8. november 2008

Bilulykker i nærheten

I går sånn i tretiden begynte det å sludde, og etterhvert ble det snø ut av det. Det ble rett og slett meget glatt. På kvelden ser vi at trafikken på hovedveien stopper helt opp, og også etterhvert blinkende lys i fra en redningsbil. Ikke mindre enn tre biler kjørte av veien her. Litt lenger ovenfor her var det også en alvorlig ulykke . Jeg lurer på når folk skal lære at vintreføre faktisk kan være veldig farlig. Det nytter ikke å kjøre som om det var sommer lenger da, nei. Huff, får håpe det går bra med de skadde. Ikke noe hyggelig å lese om akkurat.

I går fikk jeg frøkatalog fra Plants of Distinction, og der vet jeg at jeg kommer til å bestille i fra. Jeg trenger overhode ikke mere frø, men det blir glatt ignorert. Jeg bare må ha de ;)

7 kommentarer:

  1. Frøbestilling er en fredeligere og mindre farlig syssel enn kjøring på glatte veier.

    God helg til deg!

    SvarSlett
  2. Vi kjørte forbi med buss mot Oslo like etter ulykken, og var veldig glad for at vi IKKE kjørte selv denne kvelden. Fortsatt god helg.

    SvarSlett
  3. randine, frøbestilling er en ufarlig ting å gjøre (bortsett for lommeboka da) ;)

    ja bjørg, det er jammen skummelt å kjøre bil selv noen ganger. Buss er mye bedre på sånt føre.

    god helg til dere begge og til alle andre!

    SvarSlett
  4. Skjønte at det hadde snødd på dine trakter i går kveld/natt. Var på Kongsberg på hundeutstilling i dag og jammen var det vinter når vi kom litt oppover :-( Heldigvis mildt og bare veier innen vi kjørte i formiddag.

    SvarSlett
  5. Ja, det er et problem det, at det ikke er nok snøføre her til at man faktisk lærer seg vinterførekjøring skikkelig.

    SvarSlett
  6. Ja Trine, det er snø på bakken her fortsatt etter div. snøfall i det siste. Når den første snøen kom var det mer her enn på Kongsberg...
    Hm, jeg trodde det var omvendt jeg ;) Jeg har vært i Kongsberghallen og sett på hundeutstilling for noen år siden. Mange flotte hunder å se på der, ja!

    SvarSlett
  7. smg*, der du bor er det nok ikke de rette forholdene for å ha stabilt snødekke. Rundt her er det derimot mer vinter enn jeg setter pris på. Jeg hater vinterføre ;)

    SvarSlett

God jul eller var det god påske?

 Vi er så heldige her nå for værgudene ombestemte seg brått angående våren. Snøen har lavet ned i to dager her, men heldigvis så blir det ik...