onsdag 22. februar 2023

Jeg kan motstå alt...

 ...unntatt fristelser sa den godeste Oscar Wilde. Sånn er jeg også. Jeg var på vei hjem fra matbutikken, men på veien  så svingte bilen inn til gartneriet helt av seg selv... ;)

Gartneriet ligger kun 2 kilometer herfra, så da er det veldig lett å dra innom der. Jaja, de skal overleve de også. Jeg antar at jeg er en av deres beste kunder, og de er så gode å ha her hvor jeg bor så det er helt ok. De som alle andre bedrifter sliter med høye strømutgifter. Jeg støtter de gjerne!

Der hadde de stiklinger på tilbud, og da ble det med noen hjem. Bare noen få så klart.



Lett blanding



Værgudene har bestemt seg for å gi oss litt påfyll av snø i dag. Vinteren er ikke over her enda...

26 kommentarer:

  1. Aha, du har någon form av autopilot i kombination med GPS på bilen som står inställd på "växtförsäljning" och så kan du bara luta dig lugnt tillbaka och se var du hamnar :) Vilken duktig bil du har. Och fräscha fina sticklingar hittade du också.
    Oj då, mer snö ... ja här kommer det snö och blir minusgrader och så blir det 3-4 plusgrader. Nu har vi den där förrädiska halkan igen och nu ligger dessutom snön över och döljer den. Så det gäller att vara försiktig. Men det är mindre än en vecka kvar av februari. Sedan går vi in i första vårmånaden :)

    Önskar dig en fin onsdag eftermiddag och kväll!
    Kram Anita

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja Anita, det må være noe sånt som finnes i bilen ;)
      Den er veldig dyktig ja! Stiklingene har de akkurat fått inn, og de så veldig fine ut.
      Det er ikke mye som har kommet til nå, og det skal gå over til regn i natt. Det er det samme vi kaller holke. Det er fra før livsfarlig glatt her, og det blir ikke noe bedre av dette som kommer ned nå :(
      Ja, vi får trøste oss med det. Det hjelper mye bare vi kommer ut i mars.

      Ønsker deg også en fin onsdag ettermiddag og kveld.
      Klem, Marit

      Slett
  2. Dearest Insatiable Gardener, Marit. I am very pleased to hear that your car understands that it has to swerve into the nursery all by itself, without a word of command from you, or a slight turn of the steering wheel. I suspect that you had it equipped with a special sensor to achieve such a manoeuvre. And of course it is quite understandable, commendable even, that you consider it your civic duty to assist the garden centre in paying its electricity bills. Bravo, I say. What a model citizen you are. And Spring is on the way. February is almost done! Hugs and kisses - David

    SvarSlett
    Svar
    1. Dearest David,
      Now you learned me a new word! Insatiable is probably a very descriptive word for me. I love new plants as you know by now. My car is electric and maybe they are different :)
      I guess the the garden centre needs more than me to survive, but I buy plants there quite often.
      Yes, soon it will be spring. Next Wednesday is March 1.
      Hugs and kisses, Marit

      Slett
  3. Hej Marit!
    Du har en bra bil som förstår hur den skall köra. Inte kan man åka förbi ett sådant ställe. Är helt enig med dig, trädgårdsmästaren måste också leva, och det gör de inte om vi inte handlar.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Marika!
      Ja, ikke sant. Nei, det går ikke. Det er nettopp sånn det er, og de sliter med høye strømregninger. Så vi kan jo ikke slutte handle der.
      Ha det godt.

      Slett
  4. Hello Marit,
    I think your car could drive itself to the nursery, after so many visits. You are a great customer.
    Our weather bounces back and forth, a few days of spring weather and then back to the cold weather. So far we have not had to use a snow shovel, that makes my hubby happy. Have a happy day!

    SvarSlett
    Svar

    1. Hello Eileen,

      Yes, I think it must be something like that it does. Thank you.
      We have the same weather here. Yesterday it vas 7 degrees Celsius, and the snow melted. Today is comes a little snow. I can understand him!
      Have a great day!

      Slett
  5. Ja du kan modstå alt, næsten. Jeg har nemt ved at modstå for tiden. Der ligger så mange planteskoler omkring mig, som jeg gerne vil besøge, men jeg er bundet på hænderne, for jeg kan endnu ikke køre bil, så jeg må tigge Bent eller min søn om at køre mig, men de har travlt, så jeg køber ikke så meget. Jeg har fået lovning på en genbrugsbutik på søndag sammen med min søde svigerdatter, det ser jeg frem til.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, men bare nesten :) Det vil jeg tro blir en utfordring når du igjen kan kjøre bil. Jeg forstår at de har mye å gjøre nå. Det høres hyggelig ut.
      Klem

      Slett
  6. Sånn er det med slike el-biler har jeg hørt rykter om... Jeg gikk på en smell forrige uke, så nå kommer det en pose med frø til meg iløpet av uka. Men som du sier, de skal overleve og vi skal nyte... Vinn vinn situasjon. Helt klart!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hm, ja da er det kanskje noe i det! Sånn blir det noen ganger ja. Det er jo sånn det er, og jeg handler der temmelig ofte. Vinn vinn ja. Absolutt!

      Slett
  7. Te entiendo muy bien, a mí me pasa lo mismo, estoy esperando un pedido en Holanda ( demasiadas flores, dice mi marido ) yo estoy deseando que lleguen. Un abrazo.

    SvarSlett
    Svar
    1. That was funny to know! My husband says the same words here. I understands you very well. I'm happy for you.
      Hugs.

      Slett
  8. Dear Marit :=)
    I have been having computer problems and couldn't visit, my daughter even posted my last post for me on her own computer, but I'm glad to say that my Granddaughter who now is a computer programmer came for lunch yesterday and fixed the problem. I'm sorry you are getting more snow. Here it rains, with dark grey skies. so no photography until the bright skies return. Compulsive buying of plants makes you happy, and brightens your day, so I say hurrah to temptation! I am often tempted, and seem to have no control over my actions when I buy chocolate!:=) I feel so much better afterwards.:=) Your new plants look so healthy, good luck with the cuttings.
    Have a lovely day.
    Warm Hugs.

    SvarSlett
    Svar
    1. Dear Sonjia :)
      I'm sorry to hear about your computer problems. I'm glad tgat your granddaughter can help you.
      The snow stopped very quickly, so I'm happy for it.
      Yes, hurray to temptation! I don't buy chocolate, but many plants :)
      Thank you.
      Have a wonderful day!
      Warm hugs to you too.

      Slett
  9. Oscar Wilde var en klog mand 😊

    SvarSlett
  10. Det er vist en god madbutik, du har. I min madbutik står der også massevis af planter udenfor. Dem kan man jo umuligt styre indkøbsvognen udenom ;o)

    Hilsen Elna

    SvarSlett
    Svar

    1. Ja, det er den, og jeg har funnet mange fine planter der. Sånn er det her også. Det er vanskelig å motstå de ja :)

      Hilsen Marit

      Slett
  11. Dear Marit :=) Thank you for your expertise on plants. I have googled Crassula ovata and I am sure you are right. Thank you dear Marit, I was hoping you would know. :=)
    ps I wrote that I thought it was a Lime Plant when I meant to write Jade Plant, however it is neither. I will correct the name as soon as possible.
    All the best. Hugs!

    SvarSlett
    Svar
    1. Dear Sonjia,

      I'm so happy that I can help you! :)
      When I was 17 years old I started to work in a flower shop, and then started my interest for house plants. When I was 22 years old I got my first garden, and since then plants have been my hobby. So Sonjia my dear friend, just ask me. Maybe I can help you :)

      All the best to you too. Warm hugs!

      Slett
  12. Det är kul med sticklingar så här års :) Fast i år har jag faktiskt inte haft någon som helst lust, tror till och med att jag bestämt mig för att avveckla de fuchsior jag har sedan tidigare. Men jag är så trött på att sköta krukor.

    Dina sticklingar ser ut att bli härliga blommare i sommar. Är det bara sommarblommor eller även perenner?

    Kram, Carina

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant! :)
      Jeg synes det høres ut som du er lei sommerblomster. Det er mye jobb å vanne de ja.

      Der er remonterende jordbær, verbena, rosa margeritter, og en bregne uten navn. Hos deg tror jeg at du sa at du hadde plantet den ute. Jeg husker ikke navnet på den,, men den er blågrå og til venstre i posen.

      Klem, Marit

      Slett
  13. Good afternoon dear Marit,
    Wonderful that your car knows exactly where to go to!!!! Don´t be ashamed to bring new plants home. I can imagine how what a happy feeling it brought to you. And other women buy 60 pare´s of shoe´s we buy plants!! I hope your weather brings a bit of spring temperatures and the snow will be the last of the winter. I´ve seen your post on my phone but problem is that I can´t write a comment on it without making several writing mistakes (stupid me). Must be the age (fun).
    Have a wonderful weekend
    Rosehugs Marijke
    Have a wonderful evening
    Rosehugs Marijke

    SvarSlett
    Svar
    1. Good morning dear Marijke,

      I'm so sorry, I have not seen your comment until now.
      Yes, my car is very smart! No, I'm not ashamed to buy new plants at all. As you say, other woman buy many, many shoes and other stupid things. I buy only plants, but I do buy many of them :))))
      In next week it will get very much colder weather here if the weather prognose is right. In the end spring will come here too, but that's not until April I think. I must be patient...

      Thank you for all your lovely comments on my blog dear friend!

      Rosehugs, Marit

      Slett

Nok en amaryllis i blomst!

 Ja, det dukker opp både det ene og andre her nå både inne og ute. Jeg starter i dag med to amaryllis som jeg plantet i november, men de har...