onsdag 26. januar 2022

Idioti, rosa skyer og en flott himmel...

Bare så det er sagt er det  meg selv jeg snakker om 😖

Jeg klarte i går å knekke den ene knoppen på min Vanda orkide som skulle blomstre for første gang 😥

Jeg skulle "bare" binde blomsterstenglen opp, og så knakk den tvert av 😡

Det er mange humørikoner i dag her, men de er bedre til å utrykke hva jeg føler akkurat nå 😥

Her ligger den knekte knoppen i en vase med vann, men jeg tviler på at den vil kunne gro videre i vannet der.








Alle disse bildene ble tatt i forrige uke. Skyene kom forbi i en utrolig hastighet, og etter at solen gikk ned begynte det å blåse veldig mye. 


Disse to bildene tok jeg på morgenen i
går. Himmelen var så flott og jeg måtte ut i - 6 grader for å få tatt de. Hva gjør en ikke for kunsten? 😉

42 kommentarer:

  1. Ok Marit, det var ærgerligt med din orkide, men du forkæler os med skønne billeder af en himmel i fart med masser af små rosa skyer og et flot lys, så det var alligevel et dejligt indlæg!
    Bedre held med næste opbinding!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, Ulla, det var ergerlig, men jeg kan ikke skylde på andre enn meg selv. Bare det er jo ergerlig ;)
      Tusen takk. Det tror jeg at jeg skal la være.

      Hilsen Marit

      Slett
  2. Nej men usch så tråkigt Marit .. :( Sörjer med dig. Vet ju hur glad du var över knoppen. Håller ändå tummarna att den kanske, kanske vill slå ut i vattnet.
    Dina himmelsbilder är magiska. Vi hade också en vacker gul himmel här om dagen som jag tog bilder på. Visst känns det härligt med all denna fina färg som naturen ger oss, även den här tiden på året.

    Önskar dig en fin onsdag!
    Kram Anita

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var så ergelig, Anita. Jeg får trøste meg med at jeg har en plante til som også står med knopp, men det var forferdelig dumt at den ene knakk.
      Tusen takk. Ja, da må en jo bare ut og ta bilder. Det er så pent å se på.

      Ha en fortsatt god dag!
      Klem, Marit

      Slett
  3. Åh nej, Marit, hvor jeg føler med dig. Du har sådan glædet dig.
    Men ellers er det godt nok en flot samling himmelbilleder.
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Det var utrolig dumt gjort, men sånn blir det noen ganger når en "skal bare"...
      Ja, himmelen var så flott både da og i går. Da må jeg bare ut og ta bilder.
      Hilsen Marit

      Slett
  4. Ladies and Gentlemen, Citizens of Norway, Orchid Lovers around the World, we invite you to join in a day of mourning for Marit who snapped one of her cherished plants, just when it was about to bloom for the first time. Each one of you should immediately arrange to have a replacement delivered to her without delay. If you live close by bake cookies and take them to her house. By Order, David the Canadian enforcer. I should add that if you fail to comply I will send beavers to your gardens to chew down all your trees. I am sorry for your plight dear Marit. Hugs and kisses, David

    SvarSlett
    Svar
    1. Hahaha, David. You are as always very funny. Sometimes I feel that you tease me, but I have to live with that ;)
      Yes, please send me more Vandas and cookies!
      Hugs and kisses from your gardening friend, Marit

      Slett
  5. I am sorry about your broken bud. Maybe it will still grow. The sky shots and sunset are beautiful. Love the colorful clouds. Take care, enjoy your day!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you, Eileen! I hope it will come another flowering bud, but I doubt it.
      Take care you too, and have a great day!

      Slett
  6. Men nej, vilken otur. Tanken att göra något bra och så blir det så fel. Förhoppningsvis skjuter den en ny knopp nu när den inte behöver ta energi till att blomma.
    Så vackra bilder av himlen, stor dramatik. Och som sagt, vad gör man inte för konsten!

    Ha det gott! Ulrika

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var virkelig uflaks. Det ble bare feil ja. Jeg håper jo på det, men er veldig i tvil om den vil gjøre det. Vi får se. Tusen takk. Kunsten er viktig :)

      Ha det godt!

      Slett
  7. Er'e mulig?!? Ja, det er det. Vet litt for mye om det... Finnes vel knapt nok emojis ti å beskrive den følelsen!
    Vakre himler kan man i hvert fall nyte for tiden!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, dessverre er'e mulig selv om det ikke skulle gå an...
      Nei, det er helt sikkert 😂
      Det har vært mange av de i det siste, og de kan man jo nyte i lange baner.

      Slett
  8. Hello Marit, :=) Oh my dear Marit, I am so sorry your Orchid in bud broke.This has also happened to me, not with an Orchid, but with other cherished flowers in bud.
    All your sky shots are fernominal, such beautiful sunrise and sunset images.:=)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hello Sonjia,
      Thank you. Yrs, I guess many have experienced it too with other flowers. It was very stupid of me. Thank you :)

      Slett
  9. Hej Marit!
    Så tråkigt, förstår precis hur du känner. Jag har tre stycken orkidéer som har knoppar nu, och en har slagit ut. Var tvungen att binda upp dem då stänglarna hängde ner. En blomma har slagit ut de andra väntar jag på. Trodde inte att det skulle bli något, då en tappade flera knoppar, men nu ser det ok ut. Fantastiskt vacker himmel.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Marika!
      Ja, det er så ergerlig når sånt skjer. Det høres flott ut! Ja, da kan det lett skje at de knekker når en binder de opp. Ja, den var utrolig flott.
      Ha det godt.

      Slett
  10. Du kan jo håpe at knoppen utvikler seg videre, men jeg er litt i tvil.
    Det er en fattig trøst, men jeg har opplevd lignende med diverse planter flere ganger.
    Det jeg husker aller best var da jeg bandt opp toppgreina på en hengebøk for at den skulle bli høyere. Da første stormen kom, knakk greina rett av. Treet er ikke blitt høyere :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg er også i tvil. Hele stilken er fortsatt inntakt minus toppen, så jeg har et lite håp om at det kan komme en ny knopp. Men det er dog bare et lite håp. Det er fort gjort å gjøre en sånn tabbe ja. Nei, da har det nok stoppet opp der ;)

      Slett
  11. Hallo Marit,
    es ist wirklich schade um die kleine Orchideenknospe.

    Die Himmelsbilder sind alle mit ihren Rosatönen wunderschön.
    Gruß Anette

    SvarSlett
    Svar
    1. Hello Anette,
      Yes, it is so sad, but there is nothing I can do about it.
      Thank you.

      Greetings, Marit

      Slett
  12. Hej Marit
    Sikke flotte himmelbilleder, du viser i dag, men ærgerligt med din orkidé knop, måske kommer den, hvis den gør, får vi den nok at se.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Tusen takk. Ja, det var så ergerlig. Ja, hvis den kommer med en ny knopp så får dere høre om den :)
      Klem

      Slett
  13. Det var ergerlig med din fine knopp på Orkideen, men uhell kan skje. Flotte himmelbilder fra ditt område.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, uhell kan absolutt skje. Tusen takk.

      Ha en fin dag!

      Slett
  14. The clouds and sun rays are beautiful, Marit. You're right -what one not do for art?
    My favorite is the last photo - the clouds look like a fire.

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you, Nadezda. Yes, we do a lot for art! It was a sunrise, and I had to get out to take photos of it.

      Slett
  15. Beautiful sky vieuws Marit!
    Much more beautiful of what we have in Holland. For weeks a dark grey sky.
    Have a wonderful evening.
    Rosehugs Marijke

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you, Marijke!
      Here we had a lot of sun lately. I hope you get some sun soon.
      Have a wonderful evening.
      Rosehugs, Marit

      Slett
  16. Sådan kan det gå. Mon ikke din orkidé kan få nye knopper.
    Hvor er det en smuk rosa himmel. Jeg kan godt forstå, du tog mange billeder.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, sånn kan det gå. Jeg håper på det, men føler meg ikke sikker. Det vil tiden vise.
      Ja, den var så fin, og skyene passerte i stor hastighet. Det måtte bli mange bilder.
      Hilsen Marit

      Slett
  17. AJ då så trist! Men nu vet du i vart fall att du har knäckt koden kring skötsel så att du kan få dem i blom igen. Det kanske kan trösta så småningom...

    KRam, Carina

    SvarSlett
    Svar

    1. Ja, det er jo så trist, men jeg får trøste meg med at jeg har en Vanda orkide til med en knopp. Den skal jeg ikke røre ;)

      Ja, jeg håper at jeg kan lykkes med det senere også, og det er en god trøst!

      Klem, Marit

      Slett
  18. Så otroligt trist men det kan tyvärr hända när man har otur.Naturen är fantastisk det kan man se på dina vackra bilder av himlen.Ha det gott/Margareta

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er sånt som kan skje dessverre. Naturen er så vakker ja. Tusen takk.
      Ha det godt!

      Slett
  19. Yo también estaría triste, pero seguro que pronto brotará otro tallo de flor. Las fotografías del cielo se ven preciosas. Besos.

    SvarSlett
    Svar
    1. I hope for it, but I am not sure of it.
      Thank you.
      Hugs.

      Slett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...