tirsdag 21. januar 2014

Katter i dag...

Jeg må innrømme at det er ikke så mye å ta bilde av ute for tiden, bortsett fra forskjellige fugler. Det er overskyet og grått, og det snør litt hele tiden. Ikke de helt store motivene altså... ;-)

Men inne er det mye å ta bilder av, dvs. det blir mange kattebilder. De er alltid like villig til å bli tatt bilder av ;-)

Zafir og...

...Zfinx er halvblandede Maine Coon

Storvask...

Naboens katt som er halvblandet Norsk skogkatt

Naboens katt er på besøk utenfor omtrent hver dag


Her finnes det ikke ledige stoler...

Ekorn på besøk før det kom snø

Camellia 'Brushfield Yellow' blomstrer nå i gangen med blomst nr. 3

Bilde tatt gjennom vinduet med mobiltelefon hos min mor i dag. Det sitter en fugl i treet som jeg ikke vet hva heter. Noe utydelig bilde, men er det noen som ser hvilken fugl det er? 

54 kommentarer:

  1. oh, big furry kitties! lovely!

    SvarSlett
  2. Så flotte katter=) Jeg er veldig glad i dyr, men katt kan vi ikke ha med hunden Nemi i hus=) Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, det forstår jeg. Noen ganger går det bra , andre ganger ikke. Jeg har hatt både katt og hund samtidig, men det gikk fint.

      Slett
  3. Flotte billeder af kattene, jeg er mere til hund, men min søn og svigerdatter har to norske skovkatte.
    Hvor er din camelia smuk. Jeg kan ikke sige, hvad det er for en fugl.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja, jeg vet at du liker bedre hunder.Så koselig at din sønn har norske skogkatter.
      Ja, den er skjønn.

      Slett
  4. Hei Marit

    Ja, det er svært at se hvilken fugl det kan være - synes den ser lidt rød ud omkring halsen- måske er det en rødhals - Erithacus rubecula - der har pustet sig op??

    Ha en dejlig aften!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten

      Ja, det var et dårlig bilde tatt ut gjennom et vindu med en mobiltelefon, så da ble det deretter. Du har nok helt rett, det er nok det vi kaller rødstrupe her. Den har nok blåst seg opp, ja.

      Ha en deilig aften!

      Slett
  5. Er det en rødstrupe - syns den har rødt bryst og brun på ryggen og lys ned mot beina? Den blåser seg i alle fall skikkelig opp. Stakar, syns nok det er kaldt! Katter er herlige!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er nok den. Det må ha blåst seg mye opp, for den var rund som en ball :-)
      Ja, katter er herlige dyr.

      Slett
  6. Masz w domu śliczne kotki , a za oknem wiewiórkę i masz komu robić zdjęcia. Pozdrawiam.
    Du har vakre katter i huset, og vinduet, og du har et ekorn som tar bilder. Hilsen.

    SvarSlett
  7. Hej Marit
    Det er også kold og gråt her. Søde katte du har - de hygger sig rigtig indendøre.
    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Jette
      Ja, det er grått overalt i Skandinavia virker det som. Tusen takk! Ja, de er innekatter og de hygger seg i stua.

      Slett
  8. Vilka helt underbara sötnosar du har! Och de har koll på fåtöljernas färger - katt efter stolsfärg. Hihi.
    Kram från Törnrosa

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det har jeg ikke tenkt på, men du har helt rett! Hi hi ;-)
      Klem fra Marit

      Slett
  9. Skønne katte! Mine to katte er også Maine Coone blandinger, og jeg kan se ligeheden :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusentakk! Så gøy at du også har Maine Coon blandinger!

      Slett
  10. Skal si kattene dine har det godt..i hver sin stressless:)..nydelige er de...artig med nabokatten som dukker opp hver dag:)
    Fine dager ønskes deg:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de er temmelig bortskjemte! ;-) Godstolen er alltid okkupert hver gang jeg går vekk en liten stund. Ja, den er stadig på besøk.

      Fine dager ønskes til deg også!

      Slett
  11. Tipper det er en rødstrupe-hunn..de er mindre rød på brystet enn hannen tror jeg? Fuglen er ellers lik dem med sin runde kropp og lille nebb.
    Nydelige katter ! Har selv to og er fryktelig glad i katter!
    Ha det godt, mvh Eli.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for svar! Ja, det er nok det.
      Takk. Ja, det er noen herlige dyr!

      Ha det godt!

      Slett
  12. Flotte katter du har!
    Her er det også grått og trist nå, en liten tröst er at det blir bittelitt lysere for hver dag som går.
    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!
      Ja, en får trøste seg som best en kan nå. Det er sant som du sier, det blir lysere for hver dag som går.
      Klem!

      Slett
  13. Ja katten er gjerne med på bilde :-) Veldig pene puser du har! Her vil kattene helst være inne hele døgnet, særlig hunnkatten som er eldst.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det vil de! Tusen takk! Mine er innekatter hele tiden, så de koser seg inne om vinteren. Om sommeren er de ute i kattegård.

      Slett
  14. Godt å ha noen inne hos seg nå i snøværet. Her ute er det også bare snø, og ingen ting spennende. Flotte puser i alle fall. Kos deg med dem inne i varmen.

    Klem Vivi

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er kos å ha de inne i stua. De er så kosete at det er veldig hyggelig. Mye snø nå ja, og mere skal det bli.

      Klem Marit

      Slett
  15. De är så fina dina katter! Söta de är i var sin färgmatchad fåtölj:)
    Jag är inte så bra på fåglar så jag kan inte hjälpa dig, tyvärr.
    Kram Maria

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, de ligger alltid i de stolene.
      Klem Marit

      Slett
  16. Fine puser!
    Det er grått og overskyet her også om dagen, men det er opplett og ingen snø.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk!
      Ja, det er visst grått i hele Norge for tiden virker det som.

      Slett
  17. Nydelige katter! De langhårede har så deilig pels :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det er en deilig pels de har bare den ikke blir for våt. Da blir det masse klumper i pelsen...

      Slett
  18. Så söta de är dina katter! Ser att de har det bra hos dig, Marit! Och din fina Camelia trivs nog lika bra den. Ha det så gott i kylan/ Kram Titti

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Jeg håper at Camellia en vil trives her, ja. Ha det godt!
      Klem Marit

      Slett
  19. Dejlige billeder, Marit! Jeg kan jo slet ikke stå for katte :-) Her hos os er der heller ikke så meget at fotografere udendørs lige for tiden. Mon det er en rødhals på nederste billede? Klem ha' en rigtig god dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, jeg vet at du er glad i katter :-) Nei, det er grått og trist overalt. Ja, det er nok den.
      Klem, og ha en deilig aften!

      Slett
  20. Du har nydelige katter da og de er ganske fotogene synes jeg.
    Vi er i ett tomrom mellom to hagesesonger nå, og når vinteren tar grep og været er grått må en bruke de fotomodellene en har.
    Fine bilder, ha en fin dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, de gjør seg godt på bilder :-)
      Ja, det skal være sikkert, så det er ikke så mye å fotografere nå.

      Ha en fin kveld!

      Slett
  21. Koselige puser, og får en vakker Camellia. Jeg får ikke mine til å overvintre, ikke plantens, men min skyld. Får se om jeg klarer å finne en ny på hagesenteret snart. Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Nei, de er ikke av de enkleste å få til dessverre. Det er snart sesong for de igjen, ja, så du får sikkert tak i en ny.
      Klem

      Slett
  22. Nydelige puser og lekker blomst av Camellia i en vakker farge.

    Ha en fin onsdag!

    SvarSlett
  23. Du har noen nydelige katter.

    Ha en fin dag.
    Klem

    SvarSlett
  24. hei :)
    For noen herlige puser du har!! :)
    Håper du og pusene koser dere!
    Ønsker deg en fin uke!
    klem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!

      Tusen takk! Håper det står bra til med deg også.
      Ha en fin uke du også.
      Klem!

      Slett
  25. Dina katter är så himla fina. Man vill verkligen borra in näsan i pälsen på dom. Och din Camellia 'Brushfield Yellow' är helt underbar! Hoppas du får dina rosa camellior snart.

    Ha en fin kväll!

    Kram Anita

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, de er veldig gode å klappe pga. den bløte pelsen.
      Ja, den er vakker. Jeg får de nok ikke før i april, men det går fort likevel.
      Ha en fin kveld!

      Klem Marit

      Slett
  26. Det gjør ingenting at det er lite å knipse ute når du har sånne søte og fotogene katter inne:) Lysten på ny katt vekkes til live med sånt. Min forrige var min følgesvenn i 12 år. Det var fint. Ha en fin kveld Marit!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det kan jeg forstå. Det er veldig koselig å ha katter. Eneste aberet er at de ikke lever så lenge. 12 år er alt for kort tid, selv om det er lenge for en katt...
      Ha en fin kveld du også!

      Slett
  27. On the tree is a bird. Gorgeous cream camellia.
    Cats love warm apartment.
    I wish you good night.
    Lucia

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you, Lucia!
      Have a nice day!

      Slett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...