torsdag 18. oktober 2012

Innevær og strikking...

Ja, dette er et ikke hagerelatert innlegg, så herved er dere advart! ;-)) Dette er en hageblogg i all hovedsak, men med noen få unntak. Det er hage som er min STORE interesse, men det er jo ikke så mye hagerelatert å skrive om akkurat i dag. Det regner som vanlig holdt jeg på å si, og det er bare inne at det er koselig nå. Det brenner i ovnen og jeg koser meg med strikketøy i dag.


I går hentet jeg en stor pakke på posten med garn som jeg har bestilt fra Strikkenett. Fire oppskrifthefter med div. gensere, jakker, sjal, luer osv. + masse garn. Det var rabatt på garn hvis en kjøpte en 1 kg. dvs. 20 nøster av en farge og det gjorde jeg. 1 kg med lilla Drop's Merino Extra Fine. Jeg liker ensfargede gensere for tiden, så da ble valget sånn. På merinogarnet sparte jeg 140 kr i forhold til å kjøpe de "løst". Jeg skal helt sikkert strikke mere senere av dette garnet senere og da har jeg jo det i hus. Som dere ser på bildet så har jeg så vidt begynt. To rette og to vrang masker, enkelt og greit. Jeg kjøpte oppskriftsheftene for å ha noe å gå ut i fra angående antall masker, og det kan jo hende at jeg strikker noe av det en gang. Det var mye fint der. Dette garnet er superwashbehandlet slik at det er bare å putte det rett i maskinen. Enklere kan det ikke bli. Jeg liker sånt garn... ;-))

28 kommentarer:

  1. Jeg har absolutt ingen ting glupt å komme med her.
    Sist jeg strikka var jeg ca 10 år, og jeg husker ikke åssen det var.
    Jeg ville gjøre det samme som min storesøster :)

    Men sola som bryter gjennom trærne i et tidligere innlegg,
    måtte jehg se nærmere på. Flott.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, det er dessverre ikke så mange menn som strikker. Synd du sluttet når du en gang kunne det, da! Det er nok mange som har opplevde det samme som deg. Nemlig å herme etter storesøsters håndarbeide ;-))

      Takk :-)

      Slett
  2. God kveld, Marit!
    Forbereder du deg til vinteren allerede?
    Nydelig garn. Vil det være en golf genser?
    Det vil være veldig fint.
    Søte drømmer.
    Hilsen.
    Lucia

    SvarSlett
    Svar
    1. Lucia, ja det skal bli en helt vanlig genser. Deilig å ha noe å strikke på når det er vinter.

      Lucia, yes there should be a regular sweater. Nice to have something to knit when it's winter.

      Slett
  3. Tusen takk for hilsen hos meg! Strikking er koselig om høsten. Det er så deilig å ha garn og pinner liggende til en plutselig får ånden over seg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, en må passe på når ånden er der. For plutselig er den strikkeånden borte igjen...

      Slett
  4. Vad härligt med så mycket garn! Fin färg. Jag älskar att sticka, är dock inte så bra på det:)). Ska snart börja med en sjal.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er ikke så god på det jeg heller, så jeg strikker ikke så mye. Men greit å ha masse garn i tilfelle jeg får veldig lyst til å strikke mye.
      Ha en fin fredag. Klem Marit

      Slett
  5. Gøy med strikking og det blir sikkert mye fint i løpet av regnværsdagene. Sjelden jeg har opplevd at det regner i så store mengder over så mange dager. Lite fristende å være i hagen da, men gøy med strikking:-) . Kos deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det frister ikke mye å være ute nå mer. Det er bedre foran peisen og kose seg inne med strikketøy. Ha en fin helg!

      Slett
  6. Hyggeligt med strikketøjet, jeg synes ikke, jeg når meget andet end bloggene og haven.
    God aften til dig.

    SvarSlett
    Svar
    1. Du har lenger sesong ute enn her, så jeg skjønner at du er fortsatt mye ute i hagen. God fredag til deg!

      Slett
  7. Strikking er superkoselig, og jeg har dilla på det for tiden. Håper vi får se resultatet=) Kos deg inne=) Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, en gang får du nok se resultatet! Ha en fin helg!

      Slett
  8. Når det ikke er vær til å holde på ute, får en kose seg inne.
    Veldig kjekt med superwash, det gjør alt mye enklere for oss husmødre. Nå har du vel garn så det holder en stund.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er helt sikkert at superwash må være oppfunnet for husmødre. Håndvask er tungt og masse jobb når det gjelder store strikkeplagg. Jeg har garn for lang tid fremover nå ja!

      Slett
  9. Det er så alle tiders med eit strikkeprosjekt på denne tida av året.
    Garnet du har kjøpt er mjukt og godt. Vert nok eit godt varmt plagg å lune seg på.
    Ha det fint og kos deg med strikkeriet.Klem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er veldig mykt og godt dette garnet. Merionoull klør ikke og kan brukes til det meste. Ha det fint du også. Klem

      Slett
  10. Liker strikking jeg, liker at andre blogger om det også :) Ser deilig ut det garnet, jeg håper å få se resultatet også sånn etterhvert.
    Ha ei finfin helg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er koselig med litt strikking. Du får nok se resultatet en gang... Jeg strikker ikke så mye, så det tar nok litt tid. Ha en fin helg du også!

      Slett
  11. Sikke en god idé at strikke egne gensere og af lækkert Merino-uld. At strikke må være som en form for meditation og meget afslappende, men jeg strikker desværre ikke.
    Ønsker dig en fin dag, Marit, klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det å strikke er meget avslappende. Det er synd at du ikke strikker, Madame! Men det er mange som ikke gjør det, så du er ikke alene om det. Ha en fin dag! Klem

      Slett
  12. Dejligt at slappe af med noget håndarbejde.....lige pt. hækler jeg et tæppe i firkanter.
    Ønsker dig en god fredag:)
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
    Svar
    1. Tepper har jeg også laget mange av. Det er så fint å ha tepper som en har laget selv, men det er mye jobb!
      Ha en fin fredag du også!

      Klem Marit

      Slett
  13. Kos deg med strikketøy det hører høsten til.
    Så fin farge du har valgt der, god helg Marit.

    Maritklem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det hører absolutt høsten til. Strikking er en koselig hobby om høsten/vinteren. God helg til deg også. Klem

      Slett
  14. Er vel tiden for innesysler nå :) Har litt igjen å gjøre ute før vinteren kan komme, men kjenner jeg koser meg med alle innesysler også. Lekker farge du har valgt på garnet ditt. Jeg driver og hekler et lappe teppe av restegarn. hehe...men allerede nå så har jeg måtte kjøpe inn litt mere garn til dette...gikk tom for en farge...så da blir det ratt mere restegarn igjen. :D Ha en fin dag. Klem Merethe

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er tiden for det nå. Jeg er nesten ferdig i hagen jeg også, venter bare på noen liljeløk i posten. Det er som regel sånn det ender med lappetepper av restegarn, en må stadig kjøpe nytt garn. Har prøvd det selv! ;-)
      Ha en fin dag du også! Klem Marit

      Slett

Litt forskjellig...

 På tirsdag var vi en kort tur til Strömstad. Som vanlig tok vi ferjen som går fra Horten til Moss, og da tok jeg et bilde i trappen på vei ...