søndag 22. august 2010

Heuchera liste

Jeg har samlet på heuchera i noen år nå, men har aldri hatt noen oversikt over de jeg har. I begynnelsen var jeg ikke så nøye med navn på de siden jeg ikke hadde så mange. Jeg har flere som dessverre er uten navn. Jeg fikk tak i to nye i går, og fikk endelig somlet meg til å skrive ned de jeg har.

Heuchera 'Amber Waves'
                  'Autumn Leaves'
                 'Beaujolais'
                'Beauty Color'
                'Blackberry Jam'
                'Blackout'
                 'Caramel'
                 'Checkers'
                 'Chocolate Ruffles'
                'Citronella'
                'Crimson Curls'
                'Electric Lime'
                'Encore'
                'Ginger Ale'
                 'Licorice'
                 'Magic Color'
                'Marmelade'
                'Metallica'
                'Miracle'
                 'Mocca'
                'Neptune'
                'Obsidian'
                'Palace Purple'
                'Peach Flambe'
                'Pewter Moon'
                'Pinot Gris'
                'Pinot Noir'
                'Prince of Orange'
                'Regina'
               'Silver Scrolls'
               'Strawberry Swirl'
               'Sugar Frosting'
               'Venus'

Heucherella 'Kimono'
                      'Stoplight'

Tiarella wherryi 'Spanish Cross'


Edit: Heucherella 'Golden Zebra'
         Heuchera 'Frosted Violet'

6 kommentarer:

  1. Det var lista si, tenker jeg! Mange godbiter der. Jeg er bare på 5-6 sorter så langt, hvorav halvparten med navn.

    SvarSlett
  2. Berit, samler som jeg er, så måtte jeg jo til slutt lage en oversikt over de. Det finnes så utrolig mange fine av de :)

    SvarSlett
  3. WOW, det var litt av en liste. Veldig greit å vite hva man har ja, er listoman selv ;)

    SvarSlett
  4. Elisabeth, ja det er jo kjekt å ha en liste over hva en har i hagen. Har en hostaliste også, og den er enda lenger ;)

    SvarSlett
  5. Har du frø til noen av Heucheraene dine Marit? Er særlig interessert i 'Autumn Leaves' og 'Amber Waves', men frø av de andre er interessant det også :) Hilsen Gullet70 aka Gry Heidi Brandsdal

    SvarSlett
  6. Jeg søkte på Heuchera Citronella, og der kom du! Som vanlig ;) Uansett hva jeg søker på, kommer du høyt opp. Koselig å finne kjente :). Jeg leter etter en Heuchera som er sitron- eller limegul og bevarer det gule preget om høsten også. Dvs at både Caramel og Marmelade blir for rød. Hvordan er det med Citronella? Vet du om sorter som ikke blir så røde om høsten?

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...