onsdag 24. september 2008

Nye høstbilder














I noen dager nå så har jeg hatt feber, og har vært i dårlig form. I dag stabbet jeg meg ut i det fine været, for jeg måtte ta bilde av gentianaene mine som jeg plantet i fjor høst.








De blomstrer sent, men godt! Jeg har plantet en lyseblå som jeg kjøpte i fra Nautesund i vår, men den har ikke rukket å få dannet blomster i år. Men den kommer sikkert sterkere til neste høst.

Det har vært noen fantastiske dager med sol og fint vær nå i det siste. Rosene mine som jeg plantet i fjor, blomstrer nå for tredje gang i år. Siden de klarte seg i gjennom denne pytonvinteren, så lever de nok også til neste sommer tenker jeg.

Disse rosene er 'Madame Boll' 'Winchester Cathedral' og 'Heritage'

6 kommentarer:

  1. Lekkert, kort og godt. OG pusene er det alltid fint å se på! :-)

    SvarSlett
  2. Åh du, de Getaniaene var lekre! Her blomstrer mange av rosene også. Er det ikke deilig!

    SvarSlett
  3. Ja Anita, det er koselig med både blomster og puser :)

    SvarSlett
  4. Charlotte, gentiana er virkelig flotte blomster. De og roser er flotte blomster senhøstes. Det er deilig med blomster i slutten av september!

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder, lekre blomster. Ønsker deg god bedring håper feberen gir seg snart!

    SvarSlett
  6. Takk for det, Randine. Feberen er av og på, men det går fremover :)

    SvarSlett

God jul eller var det god påske?

 Vi er så heldige her nå for værgudene ombestemte seg brått angående våren. Snøen har lavet ned i to dager her, men heldigvis så blir det ik...