tirsdag 5. juli 2022

Bilder fra juni...



Jeg er på etterskudd med å vise bilder, for det er så mye som skjer og jeg rekker ikke å vise alt som jeg tar bilder av. Så i dag blir det bilder som er tatt i juni. Det blir ingen sortsnavn under bildene i dag, men  bare navnet på hva det er. Noen sortsnavn står likevel nederst i bloggen. Jeg har så mye å gjøre for tiden at tiden strekker ikke til alt jeg gjerne vil få gjort... ;)


Diverse rhododendron som har blomstret så fint  i det siste.


Trepion

Azalea/rhododendron

En selvsådd ferskenfarget lupin

En flott gul lilje som jeg har fått av en bloggvenn. 

Dobbel  iris

Heucherella som overlevde vinteren i det "nye" bedet jeg lagde i fjor høst veldig fint.

En lilla rose som dufter helt fantastisk, og det er fargen på den  også :)

Bie som hygger seg i en iris som vokser ved siden av dammen.



30 kommentarer:

  1. Jeg har nydt din billedserie. Det må vel siges at være et luksusproblem, at der sker så meget i haven lige nu, at du ikke kan følge med til at vise billederne. Mit favoritbillede er billedet af den lilla rose.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Ja, det kan du si 😊
      Det er synd at bloggene ikke er utstyrt med duft, for den dufter så nydelig.

      Hilsen Marit

      Slett
  2. Nå ble jeg overrasket over at en lupin har fått stå ifred helt fram tilblomstring i din hage. Du er ikke redd for å få for mange av dem?

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, for jeg har bare et par stykker. Jeg klipper av stilken etter blomstring, og da får de ikke frødd seg.

      Slett
  3. In some ways, Marit, it is a good thing that you don't have time to show us all your photographs. This is a busy time of year for a gardener, and taking care of all that you have planned and nurtured is the most important thing of all. Great results! Hugs and kisses - David

    SvarSlett
    Svar
    1. Yes, that's true David. I'm very busy right now with many things, and that's very nice. Thank you.
      Hugs and kisses, Marit

      Slett
  4. Hello Marit,
    Your blooms are all beautiful! I love the rhododendrons, the irises are lovely. Have a great day and happy week ahead.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hello Eileen,
      Thank you.
      Have a nice day, and happy week you too!

      Slett
  5. Hej Marit!
    Så mycket fint du visar. Vackra färger och vackra blommor. Den lila rosen är mycket fin, vad är det för sort? Dubbla Irisen är mycket vacker, och lupinen har en fin färg. Hade en blomma på min vita lupin.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Marika!
      Tusen takk. Den rosen heter 'Minerva'. Det har kun vært en blomst på min lupin også.
      Ha det godt.

      Slett
  6. Hej Marit
    Ja det kender jeg godt, det med tiden, det er svært at nå det hele. Jeg faldt mest for dine irisbilleder, hvor er de fine.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja, det vel sånn vi har det nå for tiden, for tiden strekker ikke til. Tusen takk.
      Klem

      Slett
  7. Du har verkligen så mycket vackert som blommar i din trädgård. Den lila rosen och den vackert vita trepionen är mina favoriter men även dina vackra irisar.Ha det gott/Margareta

    SvarSlett
  8. Jeg har heller ikke tid til at følge med i det hele, og det er jo meget normalt her midt om sommeren. Til vinter, når vi sidder i mørke og kulde, bliver der rigelig tid til at gennemgå billeder, og så er vi mere modtagelige for alle de dejlige indtryk. Det er dog dejlige billeder du viser i dag Marit!

    Mange hilsner fra Ulla

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, sånn blir det nok for de fleste nå om sommeren. Det er nok å gjøre i hagen, og da blir det litt mindre tid til bloggen. Det tar vi igjen til høsten og vinteren. Tusen takk.

      Hilsen Marit

      Slett
  9. Så fine Rhododendron som du har i hagen din og Iris som blomstrer.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk.

      Ha en fin dag du også!

      Slett
  10. Rhododendronblomster understreger, hvor hurtigt tiden går. Også pæonerne er så godt som fortid. Din have er jo et sandt overflødighedshorn af blomster.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er helt sant. Det er mye som blomstrer her ja 😊

      Slett
  11. Så flott den ferskenfargede lupinen er. Tiden går alltid altfor fort, men spesielt i år syns jeg den har rast avgårde i en helt utrolig fart, mentalt er jeg fortsatt i begynnelsen av juni. Ha en fortsatt fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Ja, det er helt sikkert at den gjør. Det er jeg også.
      Ha en fin kveld.

      Slett
  12. Så mye fint. Trepeon er en favoritt for meg, men min lever så vidt. Håper på at den vil komme seg etter hvert. Nydelig lilla rose.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. De kan være vanskelige å få til ja. Den har en nydelig farge ja.

      Slett
  13. Ja, her var det mye spennende Marit. Knall gul azalea , lupin med spesiell farge og lilla roseduft. Bare for å nevne noe-

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er mye spennende her som blomstrer på denne tiden, Martin.

      Slett
  14. Hej Marit,

    Så vackra bilder och växter du visar. Fina irisar och en toppenfin lila ros! Brukar tycka att juli är en pausmånad i trädgården men i år känns det inte så. Nya saker att se varje dag och det växlande vädret gör att det växer så det knakar, både av sånt man vill ha och annat... Så mycket bättre än stekande sol.

    Ha det gott! Ulrika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Ulrika,

      Tusen takk. Ja, det vokser så mye så det er vanskelig å få med seg alt som skjer. Ugresset vokser akkurat like mye som alt annet...
      Ja, det meste er bedre enn stekende sol. I natt fikk vi regn, og det er blitt mye kjøligere her. Natt til onsdag var det kun 8 grader her. Brr...

      Ha det godt!

      Slett
  15. Tus flores se ven preciosas, me encantan. En mi jardín pasa lo mismo, demasiadas cosas para hacer y con tanto calor no se puede trabajar en el, solo regar. Besos.

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...