fredag 1. januar 2021

Litt fyrverkeri både ute og inne...

Starter først med innendørs fyrverkeri. 'Minerva' blomstrer videre i vinduskarmen. 

I går sendte naboen ved siden av oss opp masse fyrverkeri, og jeg var ute for å ta noen bilder.

Nå har jeg laget en collage av de beste av de. De er tatt med min mobil, og det er også første gang jeg lager collage med mobilen. Jeg vet ikke hvorfor en ikke kan klikke på hvert enkelt bilde og få det forstørret. Noen som vet?


Bilde tatt ut gjennom kjøkkenvinduet i dag. Hver snøfille er velkommen, for når snøværet holder opp skal det bli kaldt. Yr melder om -7 i flere dager, så nå har vinteren kommet hit for en liten stund. Jeg er så fornøyd med snøen! Det er mye bedre enn evig regn.

Godt nytt år, og godt nytt hageår!

42 kommentarer:

  1. Hej Marit!
    Vilken vacker amaryllis och ett sagolandskap ute. Så fint med snön. Ett fint collage av fyrverkeriet.
    När du gör ett collage så gör du om flera bilder till en, därför visas hela.
    Gott Nytt År Marit!
    /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Marika!
      Tusen takk. Ja, nå er det et eventyrlandskap her, og det er hyggelig at det kommer litt snø her. Ok, ja det forstår jeg da.
      Godt nytt år, Marika!

      Slett
  2. Hello Marit,
    Hope this new year is filled with health, love, prosperity and loads of fun! Happy 2021!
    Hugs!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hello dear Ella,
      I hope everything goes well for you too!
      Happy 2021!
      Hugs!

      Slett
  3. Your garden looks wonderful in its blanket of snow, Marit. Hopefully, it will remain cold as it should and the ground beneath will be protected. The new year has arrived and spring is on its way!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you, David. I hope so.
      Yes, that's true!

      Slett
  4. Hei Marit, først og fremst gode ønsker til deg og dine nærmeste til nyttår ... og hvor flott det starter med snøen, det ser fantastisk ut utenfor. Jeg kan bare være enig med deg ... dette kalde, våte gråværet er fryktelig. Det er så fantastisk nå med vinterprakt :-))
    Viola sender deg mye glede og humor.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Viola. Godt nytt år ønskes deg og dine også! Snøen gjør det så pent akkurat nå, ja. Dette er bedre enn evig regn ja :)
      Ha deg godt!

      Slett
  5. Hej Marit
    Endelig fik du sne, det ser smukt ud og lyser helt sikkert op, det bliver nok liggende lidt længere end hos dem, der har fået lidt her i landet. Det er sydligere end os.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja, dette var fint å få nå. Ja, snøen ger blir nok liggende lengre enn hos dere i Danmark. Ja, det er det helt klart sydligere hos dere.
      Klem

      Slett
  6. Gorgeous!

    Happy New Year 🎈

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you!

      Happy New Year to you too! 🌹🌹🌹

      Slett
  7. Godt nytår, Marit. Smuk snehave du kan kigge ud i. Din mobiltelefon har gjort det godt med billederne af naboens fyrværkeri.

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt nytt år, Marie. Ja, nå ser det ut som et eventyrlandskap her. Jeg ble fornøyd med de, for de er vanskelige å få gode.

      Slett
  8. Härligt med snö och vinter, minusgrader när det är januari. Inbillar mig att det gör risken för svåra bakslag i april och maj mindre. Snö gör utelivet ljust och härligt.

    God fortsättning på 2021! Kram, Carina

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er det faktisk nå etter alt regnet. Jeg håper at du har rett i det :)
      Ja, det er så fint her nå.

      Fortsatt godt nytt år!
      Klem, Marit

      Slett
  9. Det er skikkelig vinter ettersom snøen faller. Jeg liker å se fyrverkeri, men Pepaen min hater deres støy og bjeff. Han er redd. Jeg ønsker deg et lykkelig og sunt 2021. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Yes, here we got a lot of snow today. My two cats hates fireworks. They are afraid too.
      Happy New Year, Giga!
      Have a healthty New Year!

      Slett
  10. Hello,

    Pretty winter snowy scenes, the fireworks are beautiful. We had rain at midnight, no fireworks. I wish you all the best in 2021, a happy and healthy New Year!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hello Eileen,

      Thank you. We have got snow today. Still it comes snow.
      I wish you all the best for 2021. Happy New Year!

      Slett
  11. Fine bilder. Bra med litt snø når det likevel skal bli kaldt. Beskytter vel bedre den store mengden med flotte planter og trær hos deg. Godt nytt år i 2021. Hilsen fra Liv

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Ja, det er helt perfekt med snø nå. Snø beskytter mer hvis det blir veldig kaldt.
      Godt nytt år!

      Slett
  12. Hei Marit! Jeg krysser fingrene og håper på et godt nytt år, både i hagen og i livet eller :-)) For deg og alle andre! Hilsen Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marit!
      Tusen takk, og jeg ønsker det samme for deg! Håper du og dine får et godt år! :)

      Slett
  13. Der ble det vel et dekke på roser og annet snadder, som skal holde en stund :)
    Kan du skjønne hvorfor jeg ikke har 'Minerva'? Riktignok en stripete som holder på å folde seg ut nå. Navnet er 'Bright Nymph'. En variant av selveste 'Nymph'en?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg håper på det, og at det ikke blir mildt igjen.
      Nei, det kan jeg ikke skjønne ;)
      Jeg googlet 'Bright Nymph' og den kan jo minne om 'Minerva'. 'Nymph' er favoritten min, og den må jeg ha til neste år. Navnet tilsier slektskap ja, men om det er sånn vet jeg ikke.

      Slett
  14. Fin collage av fyrverkeri du har lager. Hager med snødekke ser jeg bare på bilder, men her er det også kaldt.

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Ja, det vil jeg tro, for på dine kanter er vel ikke det så ofte å se. Her er det akkurat 0 grader, så det har ikke blitt så kaldt enda.

      God helg!

      Slett
  15. Good morning dear Marit,
    I wish you to have a fantastic, healthy and flowerfull 2021. Wonderful to have snow. I am jealous (fun).
    Have a wonderful day
    Rosehugs Marijke

    SvarSlett
    Svar
    1. Good morning dear Marijke,
      Thank you. My best wishes goes to you too. Happy 2021!
      Yes, it' s so pretty here right now. I can understand you very well :)
      Have a wonderful day.
      Rosehugs, Marit

      Slett
  16. Ja, jeg tænker meget på hvordan det skal gå med alt det regn I får deroppe mod nord, og på den frygtelige ulykke for et par dage siden... Dejligt du nu har fået sne og frost!
    Flotte billeder af fyrværkeri - inde og ude!

    Et rigtig godt nytår til dig Marit!
    Hilsner fra Ulla

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, alt det regnet har vært fryktelig i hele høst og vinter, og det er jo ikke rart at det til slutt blir ulykker ut av det. Ulykken der oppe er helt forferdelig ja. Det er ikke til å fatte at sånt kan skje.
      Ja, nå har jeg fått snø, men ikke så mye frost ennå. Det kommer nok i neste uke ser det ut til.
      Tusen takk!

      Jeg ønsker deg også et riktig godt nytt år, Ulla!

      Slett
  17. Love your header Marit, nice Christmas tree.
    Happy new year!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you, Nadezda.
      Happy New Year!

      Slett
  18. Minerva är en vacker amaryllis. En av mina ramlade med ett brak igår. Som tur var kan man ju klippa av dom och sätta i en vas istället så det ordnade sig.
    Fyrverkerier ser jag helst bara på bild :) Lucy avskyr ju när det smäller. Men fina kollage du gjort. Och lite snö har ni fått också. Här kom det lite blötsnö imorse men den är borta nu. Snart ska vi ut på en promenad i slasket.

    Önskar dig en fin fortsättning på 2021!
    Kram Anita

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg liker den veldig godt, og nettopp for at den var mer rosa enn på bildet av den ;)
      Ja, de knekker lett nettopp for at de blir så tunge i blomsten. Så fint at du kunne sette den i en vase.
      Jeg også, men jeg kan dessverre ikke bestemme over hva naboen gjør. Vi kjøper aldri fyrverkeri heller. Begge kattene her blir så redde, men det hjelper så lite at heg ikke kjøper fyrverkeri når det smeller over alt.
      Tusen takk. Ja, vi har nå så lengt fått 11 cm med snø, 8g den ligger her fortsatt. Litt bløt har den blitt, men til uken skal det bli kaldt.

      Fortsatt godt nytt år til deg også, Anita!
      Klem, Marit

      Slett
  19. Oj, vilket vackert vinterlandskap!
    Det har precis börjat snöa här, men tror inte att det kommer att ligga kvar, men vi får se.
    Amaryllisen är så fin!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Ja, det er pent med snø. Tenk at du også har fått snø! Det er jo litt hyggelig nå på vinteten.
      Ja, de har vakre store bkomster.
      God helg!

      Slett
  20. Un buonissimo anno nuovo anche a te e alla tua famiglia :) Speriamo di tornare a fare giardinaggio con meno pensieri e la testa più sgombra!

    A risentirci presto :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you, Gabriel. Yes, let's hope next year will be better for all of us. I long for my garden, but now it's covered with snow :)
      Have a nice weekend!

      Slett
  21. Godt nytår Marit. Og så flotte billeder, din mobil kan tage af fyrværkeri.
    Ellers må jeg bare sige, at din have ser dejlig lys ud med al sneen, og hvor bliver det dejligt med frost og rigtig vinter. Det må dem, med det store lersked også glæde sig til. Jeg ved godt, det ikke var hos jer, men det er dog en frygtelig historie, hvad vand kan udvirke over tid.
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlett
  22. Det er meget flotte billeder, du har taget af fyrværkeriet! Og det er sjovere at se på end at se det med bulder og brag - her blev naboerne ved lige til klokken 5 om morgenen.
    God nytår, Marit - og tak for mange skønne blogindlæg gennem året.

    Jeg følger med i den frygtelige katastrofe nord for Oslo. Hvor er det sørgeligt!
    Klem

    SvarSlett

God jul eller var det god påske?

 Vi er så heldige her nå for værgudene ombestemte seg brått angående våren. Snøen har lavet ned i to dager her, men heldigvis så blir det ik...