fredag 28. april 2017

Nå vil jeg ikke se den mer...

Det er jo så hyggelig med snø om vinteren, og hadde den kommet i november, desember og januar skulle jeg ikke ha klaget...

Men når den kommer nå gang på gang, og til og med legger seg på bakken nå er det mer enn jeg tåler...

Disse bildene ble tatt ca. kl. 10 i dag


Det virker som snøværet har blitt en føljetong, for det har vært snø i lufta og på bakken nesten hver dag i det siste. Hver gang tenker jeg at nå er det siste gangen med snø, og hver gang tar jeg feil...

Jeg behøver vel ikke engang si hvilken fugl som sitter i treet...? Jeg synes at dompapen er en veldig vakker fugl, men den er rene barometeret. Hver gang jeg ser den så kommer det snø, så nå vil jeg ikke se den mer før til vinteren igjen... ;)

Vakkert å se på er det jo, men det er å foretrekke å se sånne bilder i januar i steden for i slutten av april...

Det var meldt om 50mm med regn i dag, og det blir ikke tørt her på en stund tror jeg...

Værmeldingen fremover er fantastisk med 18 grader neste fredag. Men jeg tror det ikke før jeg ser det...

God helg alle sammen, og håper at dere har bedre vær enn her i dag... :)

40 kommentarer:

  1. Hei Marit

    Det har du ret i - sne nu er bare så irriterende, og 50mm regn er meget - håber svenskerne får noget, de mangler!

    Og de 18 grader tror jeg på, sommeren begynder ved månedskiftet:)
    så må vi håbe at det holder ved!

    Ha en dejlig helg - trods vejret...

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Karsten

      Ja, det er irriterende, og jeg får ikke gjort noe ute i dag heller. Jeg er forsinket med absolutt alt i hagen, men været får en ikke gjort noe med dessverre.

      Det er veldig mye, ja, og jeg deler gjerne med svenskene! Det er jo ikke sikkert at det kommer så mye, men det vet en aldri...

      Det får vi håpe på ja,og at det bare ikke er et blaff som sist. Vi hadde 22 grader i slutten av mars, men det vedvarte ikke...

      Ha en deilig weekend du også!

      Slett
  2. Förstår att du är less på snön. Hoppas att du får värme och sol nästa vecka, 18 grader låter underbart.
    Ha en fin helg
    Kram Maria

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, en blir jo det. Det høres herlig ut ja, og så får vi se om det stemmer.
      God helg!

      Klem, Marit

      Slett
  3. Hei. Jeg skjønner at du er lei snøen. Her er det og iskaldt, men regn. Snakket med noen venner som bor litt høyere opp enn oss. Der var det snø. Men fatt håp. Nå kommer varmen. Å, det trenger vi. Ønsker deg en fin dag Marit.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Ja, nå bebynner jeg å bli mer enn lei!
      Ja, nå må vi håpe og tro på at varmen kommer snart.
      Ønsker deg en fin dag, og god helg, Hanne-Lise!

      Slett
  4. Du og du. Vil det aldri gi seg? Får jammen håpe det retter seg til deg også. Her har de gitt seg snøbygene nå, og det ventes varmere vær. Nå er vi litt opptatt i helgen, men hele neste uke skal det etter sigende bli bra også.
    Riktig god langhelg, Marit. Håper du og får flott vær!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, det ser nesten ikke sånn ut. Vi får håpe at det blir bedre til uka, ja!

      God helg til deg også, Kathrine!

      Slett
  5. Visst blir det nästan löjeväckande när man varje gång tror att nu var det det sista av snön - och så kommer det mer igen! Nej, nu måste det ta slut! Såg på nyheterna igår kväll att det hade fallit snö även i Frankrike, på platser där det inte brukar vara snö så här års.
    Komsi komsi sol och värme!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant! Nå må det ta slutt, ja, for nå er jeg veldig lei snø og frost.
      Det så jeg også, for min mann så på sykkeløp og der var det snø, og det var sør i Frankrike!
      Ja, nå må varmen bare komme :)

      Slett
  6. Hej Marit!
    Förstår att du är less på snön, har ingen snö, men längtar efter värme. Men nu tror jag bestämt att det blir varmare och våren kommer.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Marika

      Ja, nå er jeg veldig lei snøen! Det ser sånn ut :)

      God helg!

      Slett
  7. Hello, it is pretty to look at on the trees. I think even the birds are probably looking forward to warmer sunny days. But, the weather seems unpredictable. Happy Friday, enjoy your weekend!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hello,

      Yes, snow is pretty on the trees, but I am very tired over this bad weather. Yes, I guess the birds looks forward to the warm weather too. Very unpredictable this weather we have here!
      Happy Friday!

      Slett
  8. I sympathize with you, Marit. Fortunately, we do not have snow, but the temperature remains too low. Have a nice weekend. Gr Jan W

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you, Jan! I can really need some symphaty ;)
      I think this cold weather is all over Northern Europe.
      I wish you a nice weekend with better weather.

      Slett
  9. Men kära nå´n Marit! Du har min fulla medkänsla, så jädrans trist och den där domherren alltså, inte hans fel men du kommer väl ana olyckor varje gång du ser en domherre.

    Senast i går kväll snöade det här men snön låg inte kvar, får väl vara nöjd med det lilla. Frost varje natt och en hel del frostskador i trädgården.

    När det gäller vårt väder (och klimat) så ser vi som hållit på med trädgård att något har hänt. Det är så tydligt att man kan se det med blotta ögat men ännu finns folk som förnekar klimatförändringar - obegripligt!

    Nu håller vi tummarna och hoppas att kung Bore släpper taget för den här gången.

    Kram!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hej Gunilla!

      Takk for det! Føler at det er godt med litt medfølelse nå :)
      Trist at du har det samme været og frostskader i hagen!

      Ja, hvordan noen kan nekte på klimaendringer er helt uforståelig. Det mange sier er at de tror ikke at de er menneskeskapte, men det er nesten to sider av samme sak. Naturlige endringer har alltid vært der, men med den hastigheten på det som er nå er ikke sett før.

      Ja, det må vi gjøre!

      Klem!

      Slett
  10. Domherre i snö - en riktig vinterbild! Men nu ska väl även ni få tvåsiffriga plusgrader, eller?
    Önskar dig en trevlig helg!/Laila

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er virkelig et vintermotiv! Ja, det er meldt om det til uken, og det håper jeg stemmer.

      Ønsker deg også en god helg!

      Slett
  11. Håper at værmeldingen holder :-)

    SvarSlett
  12. Önskar dig verkligen 18 grader. Hoppas snön är borta för denna våren nu.
    //Helene

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, nå må det være nok.

      Slett
  13. Marit, your second photo is absolutely gorgeous!!!

    SvarSlett
  14. Det har varit precis samma sak här. Snö som lägger sig. Men idag har i varje fall solen skinit även om vinden varit kall. Här har dom lovat varmare väder till nästa vecka. Jag håller tummarna att värmen kommer till dig också Marit. Nu får det vara slut på vintern. Och även om vi inte vill ha snö nu så måste jag säga att den nedersta bilden med domherren på är väldigt fin. Den skulle du kunna använda som julkort nästa jul.

    Ha en fin snöfri helg!

    Kram Anita

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det virker som det har vært det samme kalde været helt ned til Franrike. Så herlig med sol, Anita! Ja, nå må vi få noe varme så det kan begynne å vokse i haven, og det går an å være ute uten ytterjakke!
      Tusen takk! Ja, det kan brukes som et julekort :)

      Håper du også slipper mer snø.

      God helg!

      Klem, Marit

      Slett
  15. I realy understand you when you say Winterweather go away. I hope the weather will be better next week.
    Stay warm Marit.
    Rosehugs Marijke

    SvarSlett
    Svar
    1. Yes, and I'm glad for your sympathy! I hope for it!

      I wish you a nice weekend!
      Rosehugs, Marit

      Slett
  16. Tror vel egentlig ikke dompapen melder snø, da hadde vi snødd bort :-)
    Men morsomt at du ser den når det blir snø.
    At varmen kommer, sier som deg, tror det ikke før jeg får se det.
    Ha en fin kveld.
    Eirin

    SvarSlett
  17. Ja, det er noe merkelig med de her, for jeg så de ikke i hele vinter, og det var jo heller ikke snø her. Men nå har jeg sett de i over en uke i strekk ;)
    Kanskje det er bare her de er sære og oppfører seg sånn ;)
    Nei, det må jeg se først før jeg tror det.
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  18. Huff ja, jeg forstår virkelig at du er lei av denne snøen. Maken til kald vår, og nå er vi snart i mai! Håper du får sol og varme neste uke. Ha en fin fredag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, en blir jo lei dette trøstesløse været! Det må være en uvanlig kald vår, ja. Vi får satse på at varmen kommer til oss i neste uke!
      Ha en fin fredag.

      Slett
  19. Jeg har det som du, jeg tror ikke på 18 grader, før jeg ser det. Det er der nu heller ikke lovet hos os. Øv med sne, jeg kan godt forstå, at du er træt af det.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, jeg må se det først. Ja, nå er jeg trett av snø!
      Klem

      Slett
  20. Huff og huff! Vil den ingen ende ta denne vinteren! Ønsker deg en solfylt og varm langhelg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, det ser ikke sånn ut. Tusen takk, og håper at solen skinner i Bergen! God helg :)

      Slett
  21. Jamen det ligner jo vinterbilleder. Vi savner virkelig noget varme. Men det er jo altid dejligt at have noget godt i vente.
    God weekend!

    Hilsen Elna

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det gjør jo det. Det gjør vi, men det er jo deilig å ha noe godt å vente på, ja!

      God weekend!

      Slett

God jul eller var det god påske?

 Vi er så heldige her nå for værgudene ombestemte seg brått angående våren. Snøen har lavet ned i to dager her, men heldigvis så blir det ik...