fredag 20. desember 2013

Dykk i arkivet, bokstaven S del 2...

Det er ikke mye som minner om vinter ute her nå, bare noen få snøflekker igjen i hagen. I dag tidlig tordnet det her, og jeg kan ikke huske å ha opplevd det før i desember. Det har regnet så mye i det siste, at hvis alt det skulle ha kommet som snø så tror jeg ikke at jeg hadde kommet ut ;-) Kanskje like greit at nedbøren kommer som ferdigmåket når det er sånn som det er...

Jeg får heller mimre litt om noen vakre blomster som har blomstret her i sommer. På oppfordring fra Karsten, så kommer det i dag Sibir iris :)









Ha en riktig fin dag!

26 kommentarer:

  1. Blå irs er bare vidunderlige, og de minder mig om maleren van Gogh :-) Her har det også regner og regnet - vi får åbenbart en grøn jul i år. Klem og rigtig god fredag til dig, Marit!

    SvarSlett
  2. Lovely flowers and pictures, i like the colors very much Marit.

    Wish you a Merry Christmas and a Happy New year.

    Greetings, Joop

    SvarSlett
  3. God idé med sibiriske iris, du har så mange fine. Torden i december - ja det er i sandhed et underligt år rent vejrmæssigt.

    SvarSlett
  4. Nydelige sibiriris!
    Det er plussgrader her også, torden og haglebyger i dag.

    SvarSlett
  5. Så mange fine Sibiriris du har i hagen, de er så grasiøse der de troner i hagen.

    Ha en fin fredag!

    SvarSlett
  6. Så många vackra iris! Lycka att ha så många, jag lyckas inte riktigt med dem.
    Kram Maria

    SvarSlett
  7. Så fine, elsker fargen.

    Ha en fin dag.
    Klem

    SvarSlett
  8. Sukk! Tror jeg liker disse bedre og bedre...

    SvarSlett
  9. Så fin leader du har laget=) Koselig med dykkene dine, og det passer ekstra godt når det er mørkt og trist ute! Jeg ønsker meg litt snø til jul, men med 5 varme er det ikke håp for det! Håper du koser deg med juleforberedelser=) Vibeke

    SvarSlett
  10. Hei Marit

    Ja, det er alletiders med lidt Iris - Det er et flot udvalg du viser her:)
    Flotte tegninger på nr 3.

    En dejlig aften til dig med!

    SvarSlett
  11. Åh, så fine de er! Og i så mange nyanser.

    Det regner her også. Ser at det er meldt mildvær langt ut i jula :-)

    SvarSlett
  12. Merry Christmas!

    ..............¨♥*✫♥,
    .........,•✯´.........´*✫
    .......♥*................ __/\__
    .......*♥............… ..*-:¦:-*
    ...¸.•✫.............……/.•*•.\
    ...~`,`~.................. |
    ¸....✫................... *•*
    ´¸...*♥..´¸...........*♥♫♥*
    ´¸¸♥*................✯•♫•♥•*
    ´¸.•✫ .............. *♥•♫•♫♥*
    ~`,`~............. ✯♥•♦♫♥•♥*.
    `.✫`.............. *♥☺♥•♥•☺♥*.
    ●/................✯♥•♥♠♫♥#♥•♥*..
    /▌................*♥♫•♥♫•♥♫♥•♫♥*
    / \....................... ╬╬╬╬

    SvarSlett
  13. Lovely Iris sibirica, but we have to wait another 5 months before they flower again.
    Wish you a Merry Christmas!

    SvarSlett
  14. Ja tenk, tordenvær ved juletider. Rare greier. Ikke snøflekken igjen her lenger sør. Grønn jul, ja slik er det i år.
    Nydelig Sibir-iris. Har den mørkeblå du viser øverst her i Miacasa.
    GOD JUL ønskes deg.

    SvarSlett
  15. Bogstav S opfordrer jo til vælge dine fine sibiriske iris - og nu drømmer jeg mig hen til juni måned hvor det hele heldigvis starter igen med dem.
    God jul - hilsner fra Berit

    SvarSlett
  16. SUK! Jeg længes efter iris! Men jeg nyder nu at vinteren i år indtii videre er mere grøn end hvid :-)

    SvarSlett
  17. Det blir inte mycket bloggande nu men jag är glad jag tittade in till dig och fick njuta av dina fantastiska Sibiriska Iris.

    Önskar dig en riktigt fin helg!

    Kram Anita

    SvarSlett
  18. Här är det också grått, trist och regnigt! Skönt då att kunna drömma sig bort till sommaren med dina fina iris-bilder/ Kram Titti

    SvarSlett
  19. Oj, så mange fine fargervarainter du har! Kjempefine!

    Ja, sprøtt med dette været som er nå. Jeg trenger ikke engang å ha ovn på i drivhuset.

    SvarSlett
  20. Piękne irysy. Merry Christmas! Pozdrawiam cieplutko.

    Vakre iriser. Merry Christmas! Jeg hilser hjertelig.

    SvarSlett
  21. Fine iriser med flotte farger. Ønsker deg en kjempe fin jul, og jeg gleder meg til følge med deg videre i 2014. Kos deg masse, Marit.

    Klem vivi

    SvarSlett
  22. Merry Christmas to you and your family from the Netherlands Marit! ;-)
    dzjiedzjee.blogspot.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Merry Christmas to you and your family too, Gert Jan!

      Slett
  23. Tusen takk for alle hyggelige kommentarer! Tiden har blitt alt for travel i det siste, så jeg har ikke fått vært her på bloggen. Kommer sterkere tilbake over jul :)

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...