mandag 9. desember 2013

Dykk i arkivet, bokstaven N...

Først må jeg starte med et bilde som jeg tok med telefonen min i går. Google+ har fått mange spennende effekter som en kan få på bildene, og dette ble lagt til av seg selv i går. Sånn ser det ut akkurat nå ute, så dette bildet er ganske illustrerende for været i dag :)

Så over til N som igjen er litt vanskelig, men noen bilder blir det i dag også.

Narcissus 'Ice Follies'

Dette er en mininarciss :)

Narcissus

'New Dawn'

Narcissus

'Nova Zembla'

'Nora Barlow'

Novemberkaktus

Narcissus 'Irene Copeland'

Novemberkaktus

41 kommentarer:

  1. Such pictures makes me happy.....it's a very nice post Marit.

    Greetings, Joop

    SvarSlett
  2. Så mange fine Narcissus som du har i hagen. Novemberkaktus er flotte når de blomstrer. Håper du får passelig med snø og ikke for mye.

    Ha en fin mandag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, novemberkaktus høres med på denne årstiden.

      Ha en fin kveld

      Slett
  3. Artig med snøeffekten på bildet!
    Flotte narcisser. De spiser ikke hjorten, så de passer fint hos meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var en artig effekt. Narcisser er ikke egnet som mat for noen nei, så det passer nok godt overalt :)

      Slett
  4. Hvor er det smukt at se dine N-billeder, og New Dawn er nok min favorit :-) Her er alt grønt igen, og jeg har været en tur på stranden og set på skaderne efter stormen.
    Ha' en dejlig dag, Marit! Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! New Dawn er en vakker rosa, ja. Vi har stadig snø på bakken, men det har blitt mildere ute her også.
      Klem, og ha en deilig aften!

      Slett
  5. Flotte bilder Marit :-) Jeg har også fått en rekke slike "super- effect" bilder automatisk konvertert i Google+. Jeg har ikke helt satt meg inn i hvordan en lager slike, eller hvordan effektene fjernes, men det er vel mulig å lære etter hvert ;-) Ha en fortsatt riktig fin dag
    Stein

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Nei, det har ikek jeg heller gjort. Oppdaget det plutselig, men det går sikkert an å finne ut av. Ha en fin kveld!

      Slett
  6. Hei Marit

    New dawn og fine narcisser, det ser rigtig godt ud!
    Og så sne effekten - jeg har kontaktet Google for at få dem til at lave et bedre snevejr - sådan at noget af sneen "lægger sig" før det når bunden af billedet:)

    Ha en dejlig snevejrsdag

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten

      Takk for det! Det var en god idé du kom med der! Kanskje de hører på deg :)

      Ha en deilig aften!

      Slett
  7. cute snow effect! i like the narcissus blooms and the christmas cactus always reminds me of my mother.

    SvarSlett
    Svar
    1. Yes, it is cute! Nice that it reminds you of your mother :)

      Slett
  8. Det er en morsom serie - flott å se bilder "på tvers". New Dawn er en favoritt. Jeg flyttet henne i år, det gjenstår å se om hun tålte det. Din ser ut til å ha fått et fjongt stativ?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Ja, det er en vakker rose. Det fjonge stativet er en rosebue :)

      Slett
  9. Enig med Maria - morsom serie med alle planter på en bokstav. Fine bilder, som vanlig, hos deg :-)

    SvarSlett
  10. Du hadde jo mye fint på N, den bokstaven er ikke lett:-)
    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Nei, den er ikke lett, det er helt sikkert!

      Slett
  11. Stilig vinterbilde!
    Det er litt godt å se blomsterbilder igjen, selv om det nettopp har kommet snø. Flotte blomster.

    Klem Vivi

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja, blomster blir en aldri lei av å se på :)

      Slett
  12. Artig snøbilde og mye fine blomster.

    Ha en fin kveld.
    Klem

    SvarSlett
  13. Beautiful flowers with the letter N., love to see spring daffodils and a beautiful winter snow picture.

    SvarSlett
  14. Så nydelige bilder! Mine favoritter blant disse er Nova Zembla og Nora Barlow. Får meg tilbake til sommeren med en gang :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja, det er godt å ha noen bilder å "mimre" over nå på vinteren. Da har en glede av de en gang til :)

      Slett
  15. Så romantiskt med New Dawn som klänger! Mycket fint på N.
    Kul att "se dig" i förra inlägget!!
    Kram Maria

    SvarSlett
  16. Er så glad i narcisser. Når jeg ser bildene dine, er jeg glad at jeg satte en del i høst. Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er jeg også, og de får en aldri nok av :)
      Ha det godt!

      Slett
  17. It looks like spring is in town!!! I love it!! ;-)

    Do have a good week! ;-)
    dzjiedzjee.blogspot.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Yes, it looks like that here on my blog :)

      Have a nice week!

      Slett
  18. Sne udenfor og sne dryssende på computeren, ja google kan meget :) Flotte billeder med N, sjovt at du viser nærbillede af Nova Zembla i dag, når jeg også har den med hos mig. Jeg havde ingen nærbillede, så det var jo fint :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er helt sikkert! :) Stadig nye ting de finner på. Ja, det var morsomt at vi begge hadde den på samme dag!

      Slett
  19. Å så stilig det første bilde ditt var ;) deilig med litt julesne :)

    Flotte bilder av alle de herlige blomstrene du viser oss.

    Takk for kommetar hos mæ.

    Lisbeth :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det er deilig med litt julesnø, men det er ikke sikkert den blir her dessverre :(

      Slett
  20. Narsisser er jo en favoritt :-) (Som så mye annet, hi-hi)

    SvarSlett
  21. Oj, jag har inte hunnit blogga på några dagar och då hinner det hända mycket här hos dig :) Jag ser att du har rosen New Dawn. Går den bra hos dig? Jag har jätteproblem med min. Den fryser nästan alltid ned och får börja om. Det är så synd för det är en härlig ros. Och dina narciss-bilder får mig att längta efter våren.

    Kram Anita

    SvarSlett
  22. Hei Anita
    Her skjer det masse vet du :)
    I vinter så frøys New Dawn helt ned, men likevel vokste den mer i sommer enn året før da den var ny plantet. Den er nok litt vanskelig ja. Narcisser får frem vår lengselen :)

    Klem Marit

    SvarSlett

Et lite vårtegn...

I dag så jeg svarttrosten/ Turdus merula for første gang i  denne vårvinteren som vi har nå. Jeg forstår godt at den ikke har villet komme t...