tirsdag 31. mai 2011

De fem fineste...

I flere dager nå har jeg holdt på med å pakke opp hosta, og endelig ble jeg ferdig i går. Jeg skulle egentlig ha tatt et bilde av de, men glemte det bort i går. I dag regner det loddrett og vannrett, så det får bli en annen dag.
Jeg har tatt noen bilder i det siste, og her er noen av mine favoritter:

                               'Miss Indigo' er en dobbel primula.
                        Her er nok en primula og en halveis, Anemone x lipsensis
                                             Her er halveisen alene... 
   Trillium grandiflorum, denne ble kjøpt som rosa, men det ble den i hvertfall ikke...
Trillium grandiflorum 'Snowbunting' er en av de vakreste blomster jeg vet om...
                               Her sammen med Anemone nemorosa 'Robinsoniana'
Denne er avblomstret nå, men måtte bare ta den med, Frittelaria pallidiflora.

12 kommentarer:

  1. Den var vacker den sista, skulle så önska mig flera frittilaria, dom är underbara (og bladen som vissnar är inte så trista som tulpaner..) Vilken tjusig blomstring du bjuder på :)

    SvarSlett
  2. Jeg bruker gjerne bilder fra i fjor også jeg når jeg står i beit! Plantene er jo ikke så forskjellige fra år til år, så jeg sparer meg litt arbeid ;)

    SvarSlett
  3. Nydelige planter alle sammen. Regner med at det er mye fint i vente også hos deg nå :-)

    SvarSlett
  4. Mange flotte planter her - den blå fylte primulaen skulle jeg gjerne hatt!!
    Ha en fortsatt fin dag!

    SvarSlett
  5. Den fylte primulaen var vakker, det var forresten alle. Kjekt å se hva som blomstrer i andres hager i slutten av mai.

    Ønsker deg en fortsatt fin hageuke uansett vær!

    SvarSlett
  6. Mange flotte planter. 'Snowbunting' var nydelig. :-)

    SvarSlett
  7. Mia, frittelaria har mange nydelige blomster. Den er ikke på langt nær så dominerende etterpå som f.eks. tulipaner, nei. De blir som regel bare noen tynne stilker.

    SvarSlett
  8. Hagen i Grubba, jeg gjør det noen få ganger jeg også, men synes det er mest artig å vise "ferske" bilder. Plantene blir jo større for hvert år, men ellers er de jo ganske like fra i fjor. Enig med deg at det sparer en for endel arbeid.

    SvarSlett
  9. Trine, ja nå begynner det å blomstre for alvor her også. Irisene står klare til å blomstre, og det er så mange knopper i år. Virkelig noe å glede seg til!

    SvarSlett
  10. Tyra, ja den blå primulaen er noe for seg selv. Den har jeg kun sett for salg en gang, så den er nok ikke så ofte i handelen. Ha en fin dag og en fortsatt fin uke du også!

    SvarSlett
  11. Randine, ja det er så morsomt å se hva som blomstrer nå rundt omkring i Norge. Ha en fortsatt fin hageuke du også. Nå kommer sommeren tilbake her i hvertfall!

    SvarSlett
  12. Sissel, ja den 'Snowbunting' er vakker, ingen tvil om det :-)

    SvarSlett

God jul eller var det god påske?

 Vi er så heldige her nå for værgudene ombestemte seg brått angående våren. Snøen har lavet ned i to dager her, men heldigvis så blir det ik...