mandag 7. februar 2011

Mimring del 5

I dag har jeg priklet flere blodbegerplanter, dagliljer og iris. Har også fått puttet flere irisfrø i kjøleskapet som skal ligge der en stund. De trenger kulde for å spire, så det er en lang prosess. Jeg var innom gartneriet i dag og kjøpte en ny stor sekk med jord og merkepinner. Jeg falt pladask for en Begonia Rex med lilla og grått på bladene. Det gjenstår å se om den kan stå på bordet eller om jeg må flytte den pga. kattene. De beiter på absolutt alt av planter for tiden. Tror jeg må få sådd noe kattegress til de.

Dette er siste del av mimringen for denne gang, i hvertfall av blomstrende planter. Kan hende det dukker opp noen bladplanter etterhvert :)

 'Milkshake'
 Gentiana sino-ornata 'Borge'   25.9.
 Høstormedrue
 Tidløs eller Colchicum autumnale som den egentlig heterAstilbe chinensis 'Purpurlanze'



 Blå primula som ble plantet ut på våren.   8.10.
 'Green Jewel'
 Hagehortensia
 Gul primula som ble plantet ut på våren
 'Razmantazz'
 Revebjelle
Dette var det siste som ble gjort i hagen i år. Det er her jeg skal starte til neste år med å grave nye bed. Det kan jeg trenge med to importer på trappene og masse planter stående på vent.

4 kommentarer:

  1. Den 'Milkshake'en din er kjempefin. Og jammen blir det spennende i hagen din når bare dette hvite forsvinner. Det kom jo mer i går kveld, tung klissvåt snø. Fant nesten ikke bilen min igjen da jeg kom ut fra årsmøtet i hagelaget. Sukk.

    SvarSlett
  2. Kjekt med nye prosjekt til våren, blir spennende å se...
    Det nest nederste bilde var et flott stemningsbilde!

    SvarSlett
  3. Bjørg, ja den er flott. Håper den har overlevd vinteren. Her kom det 10 cm med blytung snø. Nå er jeg lei hele snøen og ønsker meg vår!

    SvarSlett
  4. Randine, ja det er kjekt å ha noe å se frem til i hagen. Noe nytt må gjøres hvert år.

    SvarSlett

God jul eller var det god påske?

 Vi er så heldige her nå for værgudene ombestemte seg brått angående våren. Snøen har lavet ned i to dager her, men heldigvis så blir det ik...